A Facebook négy fő termékéből már csak a WhatsAppon nincsenek reklámok, miután a Facebook portál és az Instagram után a Messenger is bekerült a hirdetési felületeket kínáló appok közé. Ausztráliában és Thaiföldön januárban lezajlottak első tesztek, most viszont a világ minden táján elkezdenek hirdetőket keresni.
A hirdetések a Messenger app fő oldalán jelennek majd meg, és ezekre bökve vagy a hirdető weboldala nyílik meg, vagy egy csevegőablak, ahol a márkával lehet kapcsolatba lépni. Nyilván ezért van jelentősége annak, hogy a márkák valamilyen intelligenciát, botokat alkalmazzanak a csevegőben, másképp ugyanis képtelenség, vagy legalábbis túl drága lenne az érdeklődőkkel kommunikálni.
Azért volt nagyon fontos a Facebooknak, hogy a Messengerrel is belevágjon a hirdetési bizniszbe, mert a közösségi portálon megjelenő reklámok értéke csökken. A mobil pedig továbbra is a cég legfontosabb platformja, hiszen bevételeinek 85 százaléka onnan származik.
Ezzel a lépéssel a Facebook ismét nagyon jó pozícióba került az online hirdetések piacán, hiszen az alkalmazásában megjelenő reklámokat nem lehet kikapcsolni vagy bármilyen más módon eltűntetni.