Érdekes felmérésről számol be a Wall Street Journal: a Bureau of Labor Statistics amerikai kormányhivatal megbízásából készült tanulmány szerint Amerikában ma húszmillióan írnak blogot, ebből 1,7 millió pénzt is keres ezzel, és 452 ezer embernek a blogírás az első számú bevételi forrása. Ez több, mint az amerikai tűzoltók (289 ezer) vagy programozók (394 ezer) száma, és megközelíti az ügyvédekét (555 ezer).
A tanulmány szerint havi százezer egyedi látogató kell egy blognak, hogy az éves szinten 75 ezer dollár bevételt termeljen az írójának a hirdetéseken keresztül. Ez közel a duplája a 40 ezer dollár körüli amerikai átlagkeresetnek. dupláját lehet behozni hirdetésekkelA profi blogolás másik formája a „spokesblogging", amikor a bloggert a hirdető cég direkben fizeti meg azért, hogy a termékeiről írjon. Egy jól sikerült blogbejegyzésért 75-200 dollár közötti összeget lehet kasszírozni ebben az iparban.
A szakértők kétkedéssel fogadták ezeket az adatokat. „A számok szörnyen magasnak tűnnek, de arra biztos jó lesz a felmérés, hogy még 500 ezer ember próbáljon meg profi, fizetett bloggerré válni, és bukjon bele" - kommentálta a Business Insider a felmérést.