27 milliárdot költöttek a magyar cégek online reklámra
Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, 16 százalékkal többet mint egy évvel korábban - közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke Budapesten sajtótájékoztatón. Ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki. Az idei évre vonatkozóan a szervezetnek nincs előrejelzése.
Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. A felmérés szerint 2010-ben mobilreklámozásra a hirdetők 500 millió forintot fordítottak, míg az internetes oldalakon megjelenők bannerekre a legtöbbet, 14,8 milliárd forintot. A keresőkön 7,48 milliárd forintot költöttek reklámra, az előbbi 7, az utóbbi 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát.