Vilma
-7 °C
4 °C

Áll Szaddam oldala, az al-Dzsazíra IP-t vált

Fox News
2003.03.27. 15:22
Az iraki kormány weboldala egy hétig bírta ki a Bagdadra hulló rakéták és a hackerek internetes csapásait. Szerdán az Uruklink.net oldal látogatóit egy furcsa piros-fehér-kék üzenet fogadta: 'Hacked, tracked, and NOW owned by the USA' (feltörte, lenyomozta és most birtokolja az USA). Jelenleg a fenti URL nem él, hibaüzenetet produkál.

Néhány nappal ezelőtt, az angol változat indulása után néhány órával elérhetetlenné vált az al-Dzsazíra arab nyelvű katari tévéadó weboldala is (www.aljazeera.net és english.aljazeera.net). Még folyik a találgatás, hogy ki tehető felelőssé a támadásért. Az első csapás egy DoS roham lehetett, de azóta az tévéadó egyik független szerverhálója (subnetwork) törlődött a domainneveket IP számokkal megfeleltető DNS adatbázisból.

Ilyen kiesésnél az eredeti IP számot URL-ként használva változatlanul be kellene jönnie az oldalnak, de ez ebben az esetben valamiért ugyanúgy hibát jelez. A franciaországi szolgáltató, a backbone szolgáltatók és a nemzetközi internetes szervezetek egyaránt elhárítják magukról a felelősséget. A jelek szerint most megváltoztatták az aljazeera.net whois bejegyzéseit, vagyis a weboldal más IP alatt rövidesen újraindulhat.