A kaliforniai cég nem kér százalékot az 5-10 centes sms-díjakból, és a hirdetések sem befolyásolják az eredményeket. Az eredményekben megjelenő cégeknek sem kell fizetniük, hogy szerepeljenek, mondta Georges Harik, a Google munkatársa. "Semmit nem számolunk fel a szolgáltatásért, és a közöljövőben nem is tervezzük, hogy fogunk. Azt szeretnénk megnézni, hogy használják-e az emberek" - tette hozzá.
Helyi információk
A szolgáltatással például éttermeket is lehet keresni. Ahhoz, hogy a kaliforniai San Franciscóban kínai étteremre leljen a turista, elég elküldeni egy "chinese san francisco ca" tartalmú üzenetet, vagy az irányítószámot, ahol éppen tartózkodik "chinese 94104" formátumban. Ezután a Google lokális keresője visszaküld egy üzenetet a kívánt információkkal.
Annak, akit bizonyos termékek árai érdekelnek, szintén segíthet a szolgáltatás. Ha valaki például 4 megapixeles digitális fényképezőgépet akar venni, egy "price digital camera 4mp" üzetre válaszul megkapja a Froogle bevásárlóoldal adatait. A helyi keresést biztosító Google Local és a Froogle egyaránt bétatesztelés alatt állnak.
Csak az USA-ban
A Google SMS jelenleg a hat legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, például a Cingular Wireless, a Verizon Wireless és a Sprint hálózatában működik. Az Egyesült Államokon kívül egyelőre nem működik, mert a Googlenek előbb ki kell terjesztenie helyi kereséseinek körét.
Az USA-ban egyre népszerűbb az sms-ezés, de korántsem annyira általános, mint Európában. Elemzők szerint az új szolgáltatás tovább növelheti a Google népszerűségét.
"Azok az emberek, akik nagyban támaszkodnak a Google szolgáltatásaira, most kiterjesztehetik a használatát a pc-ikről a telefonjaikra" - mondta a Yankee Group vezető elemzője, Linda Barrabee. De a szakértők szerint a későbbiekben a Google nagy versenyre számíthat, mikor már a mobilszolgáltatók maguk is egyre több, egyre részletesebb információt tudnak majd szolgáltatni előfizetőiknek.