A MySpace és a Facebook kezdi lenyomni a YouTube-ot
Ez nagyjából egybevág a ComScore friss tanulmányával, ami szerint áprilisban 178 millió amerikai összesen többb mint 30 milliárd videót nézett meg az interneten. Bár a konkrét számadatok az amerikai internetezőkre vonatkoznak, a trendek az egész világon hasonlók.
Érdekes jelenség, hogy a videók feltöltésénél (az internetezők 14 százaléka töltött fel az elmúlt hónapban videót a netre) a közösségi oldalak átvették az első számú központ szerepét a YouTube-tól: A MySpace-re és a Facebookra a feltöltők 52 százaléka tett fel videót, míg a YouTube-ra csak 49 százalék.
A vicces videók magasan vezetik a népszerűségi listát, a nézők fele ilyen stílusú videókat tölt le, vagy streamel (a legutóbbi hasonló felmérés idején, 2007-ben csak 31 százalék volt ez az arány), a híreknél 43, a tanító videóknál 38, míg a tévésorozatok és filmek neten elérhető verzióinál 32 százalék volt ez az adat (utóbbi megduplázta a 2007-es eredményét). A legaktívabb közönségnek a 18 és 29 év közöttiek bizonyultak.
Továbbra is alacsony azoknak az aránya, akik a fizetős videotartalmat választják az ingyenes helyett (vagy mellett): csupán a netezők tizede fizetett valaha online videóért.