Natália
-3 °C
8 °C

Virtuális GDP

2002.01.30. 14:41
Kapcsolódó cikkek (2)
Az EverQuest a világ egyik legnépszerűbb online fantasyjátéka. Egy közgazdász most kiszámolta a virtuális ország egy lakosra eső jövedelmét.
Norrath kardozós-varázslós világába a Sony jóvoltából először 1999-ben léphettek be a júzerek. Az addikciót okozó internetes fantasy játék az elmúlt években rendkívüli népszerűségre tett szert: négyszázezer regisztrált játékosa van és tetszőleges pillanatban átlagosan hatvanezren mozognak benne.

A Norrathon nehezen beszerezhető mágikus tárgyakkal aukciós portálokon (eBayen)kereskednek a játékosok. Edward Castronova, a kaliforniai állami egyetem közgazdasági tanszékének oktatója ezek kereskedelmi értéke alapján számította ki a fantáziaország nemzeti jövedelmét.

Keményen dolgozó, jómódú emberek

Ha Norrath reálban létezne, egy főre eső nemzeti összterméke 2266 dollár lenne. Ezzel a világranglistán éppen a hetvenhetedik helyre kerülne Oroszország mögé. (A magyar GDP fele, kábé.) Az everquestesek elméletben óránként három és fél dollárt keresnek játék közben.

"Egy robusztus, szabadpiaci gazdaságról van szó, tele keményen dolgozó, jómódú emberekkel. Az EverQuest jól illusztrálja, hogy jön létre magától a gazdaság: összejön egy csomó ember, akik különféle dolgokat termelnek, majd egymás között kicserélik őket" - magyarázta Castronova a c|net-nek.

Az internet jövője?

Castronova szerencsére nem állt meg a tréfás számításoknál - úgy véli, a fantáziavilágok a jövőben sokkal közelebb kerülnek a valóhoz. "A virtuális világ lehet elektronikus kereskedelem vagy akár az egész internet jövője, hiszen az átlagemberek, akik elfordultak az online kereskedelemtől, lelkesen vetik bele magukat az avatár-alapú online piacozásba" - vélekedett Castronova.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!