Natália
-3 °C
7 °C

Nem érettek a netes vásárlásra a magyarok

2004.09.22. 16:37
Az interneten már értékesítő cégek vezetőinek legnagyobb hányada szerint a vevők felkészületlensége a legjelentősebb fékezője a webes értékesítésnek, közölte a GKI Gazdaságkutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készült felmérés szerint az idén az első félévében az öt fő feletti vállalatok 77 százaléka, azaz körülbelül 45 ezer vállalkozás rendelkezett internetkapcsolattal. E vállalati kör 48 százaléka, azaz 21 600 vállalkozás épített ki önálló webes megjelenést, ám ez utóbbi cégeknek is csak egyharmada, 7 200 társaság értékesítette termékeit az interneten keresztül 2003-ban.

Nem használják ki

A közlemény szerint az elektronikus piactéren értékesítő társaságok aránya még alacsonyabb, az 5 fő feletti társaságoknak csupán az 1 százaléka, körülbelül 600 cég kereskedik így. A kutatás alapján a honlappal rendelkező vállalkozások 90 százaléka nem használja ki a webes megjelenésben rejlő magasabb szintű lehetőségeket és honlapját mindössze információ- és tartalomszolgáltatásra használja.

A felmérés kimutatta azt is, hogy a vállalatvezetők szerint az internetes értékesítés szempontjából összességében a legfontosabb az ügyfelek elérése, amit a vállalatok 30 százaléka nagyon fontosnak, míg 51 százaléka fontosnak tart. A második helyen a versenytársakkal való lépéstartást jelölték meg, ami a vállalatvezetők 27 százaléka számára nagyon fontos, 49 százaléka számára pedig fontos. Emellett a cégvezetők úgy vélik, hogy az internetes eladásoknak a cégről kialakított kép és a szolgáltatások minőségének javítása szempontjából is nagy jelentősége van.

Alkalmatlanság

Az internetcsatlakozással rendelkező, de a világhálón nem értékesítő vállalkozások vezetői szerint a termék vagy szolgáltatás internetes értékesítésre való alkalmatlansága a legjelentősebb korlátozó tényezője a webes eladásnak. Ezt az interneten keresztül értékesítést bonyolító vállalatok 27 százaléka találta nagyon jelentős, 33 százaléka pedig jelentős tényezőnek.

A vállalatvezetők 16 százaléka számára nagyon jelentős, míg 37 százaléka számára jelentős akadálynak tűnik, hogy a vevők még nincsenek felkészülve az internetes vásárlásra, azaz a célcsoport akár technikai tekintetben, akár attitűdje folytán még nem elérhető az interneten, tartalmazza a közlemény.