További Net cikkek
Jönnek a harmincasok
Az otthoni internetfelhasználók száma is kiugró növekedést mutatott az elmúlt negyedévben. Míg a tavalyi év során 3-6 százalékkal nőtt csupán az otthoni hozzáférések száma, sőt az utolsó negyedévben stagnált, a felmérés adatai szerint decemberről márciusra 23 százalékkal emelkedett az otthoni netezők száma. Így közel 700 ezren interneteznek otthonról, többségük 18 és 29 év közötti fiatal felnőtt. A legtöbb új hozzáférést azonban a 30 és 39 év közöttiek vásárolták, és ezzel számuk 100 ezerről 144 ezerre nőtt.
|
Az internetezők többsége, 800 ezer ember továbbra is az eseti felhasználók közé tartozik, vagyis havonta legfeljebb tíz órán át lóg a hálón. Komoly, 24 százalékost növekedést mutat azonban a 21-30 óra közötti felhasználók száma, és 17 százalékkal emelkedett december óta a 30 óránál is többet internetező gyakori felhasználók száma is.
Diplomás internetezők
A legalább heti felhasználók körében továbbra is vezetnek a felsőfokú végzettségűek, közülük minden harmadiknak van hozzáférése. Az 1,9 milló érettségizettből azonban csak 277 ezren interneteznek legalább hetente, az alacsonyabb végzettségűeknél pedig még ennél is rosszabb az arány. A gyakori - legalább heti - felhasználók száma a tavalyi év során végig 630 ezer körül mozgott, idén márciusra azonban 736 ezerre emelkedett.
Egyre népszerűbb a vásárlás
Közel 1,2 millió ember használja az internetet információk, hírek beszerzésére. Több mint egymillióan leveleznek, 824 ezren pedig tanulnak a hálón. Több mint hétszázezren dolgoznak, 676 ezren pedig tanulnak a hálón. Dinamikusan, 24 százalékkal növekedett az interneten vásárlók aránya. A letöltések is egyre népszerűbbek, míg decemberben 575 ezren használták erre a hálót, márciusban már 690 ezerre emelkedett a számuk.
A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is kezd kiegyenlítődni a nemek aránya az internetezők között. A gyakori felhasználók körében a férfiak száma 10, a nőké azonban 17 százalékkal nőtt december óta, ám továbbra sem éri el arányuk az 50 százalékot.
|