Az olvasóközönség kegyei helyett egyre több tartalomszolgáltató a webkereső szoftverek jóindulatát szeretné elnyerni, írja az Information Week. A módszert "keresőspamnek" nevezik, és gyakran oda vezet, hogy informatív írások helyett zagyva, a keresőknek célzott kulcsszavakkal telezsúfolt szöveg jelenik meg a hírportálok oldalain vagy egy-egy céges szájton.
A népszerű kulcsszavakat tartalmazó írások óriási forgalmat generálhatnak a weboldal fenntartóinak, a forgalom pedig pénzt hoz - ez indokolja a módszer elterjedését. Az írások tartalmának keresőkre való optimalizálására sok cég szakosodott. Az ArticleBot például 30 dollárért olyan szoftvert árul, ami újraírja az egyes cikkeket: többek között úgy, hogy egyes szavakat olyan szinonimákkal helyettesít, amelyeken kapva kapnak a népszerű keresők, mint a Google, a Yahoo vagy az MSN. Egy másik cég, a Hot Nacho olyan szoftvert tesztel éppen, ami valós időben méri fel, hogy a netes megjelenésre szánt szoftver tetszik-e majd a webkeresőknek.
Megbukott a WordPress
"A szoftver lényegében szövegszerkesztő, ami a cikk írása közben elemzi, hogy az írás topikálisnak számít-e a keresőmotorok szempontjából", mondta a cég tulajdonosa, Chad Jones. És bár a Google webmestereknek szánt útmutatója arra figyelmeztet, hogy a szöveget a felhasználóknak illik célozni, nem pedig a keresőmotoroknak, ez kevés vállalkozót riaszt el attól, hogy megpróbáljon a keresők kegyeibe férkőzni.
A Waxy.org blogszájt szerzője, Andrew Baio a múlt héten sok ezer, a WordPress.org-on publikált cikk igazi célját kérdőjelezte meg - Baio ugyanis arra gyanakodott, hogy a szóban forgó írások kifejezetten azért születtek, hogy "becsapják" a Google-t. A cikkeknek helyet adó oldalakat a Google és a Yahoo is eltávolította indexéből.