
Hát azt ismerik, hogy mi lenne, ha az autókon Windows futna? Egy többéves vicces lista szerint a számítógépes operációs rendszert futtató gépjárművek naponta kétszer lerohadnának; ha újrafestenék az utat, le kellene cserélni az autót; időnként érdemes lenne újratelepíteni a motort; a légzsák aktiválódás előtt megkérdezné a sofőrt, hogy biztos-e benne, és a kocsit a Start gombbal kellene leállítani.

Ford Five Hundred - ebben is lesz Microsoft
Először a Focusokban
A Sync nevű szoftver lényege a drótnélküli kommunikáció: az új Fordokban a bluetooth révén nemcsak mobilozni lehet majd az autóban zsinórok nélkül, hanem emailezni, zenét letölteni és hallgatni is. Azt egyelőre nem tudni, hogy a szoftver részt vesz-e a gépjármű irányításában. Az operációs rendszer először a Focusokban és a felsőkategóriás, a Taurust 2005-ben felváltó Five Hundred modellekben jelenik majd meg, később azonban minden modellbe rendelhető lesz, beleértve a 2008-ban bemutatkozó Ford kisteherautókat.
A Microsoft korábban is próbálkozott már autós operációs rendszerrel: a kilencvenes évek végén mutatta be a Windows CE-ből fejlesztett AutoPC-t, amely egy Hitachi SH3 processzorra alapozott rendszeren futott. Bár az AutoPC-t a Clarion egy ideig forgalmazta, új modellekbe egy gyártó sem építette be, és végül szép csendben eltűnt a piacról.
