Natália
-3 °C
7 °C

Gépeinken keres a Google

2004.10.15. 15:00
A népszerű online keresőre tökéletesen hasonlító Google Destop Search nemcsak az interneten keres, hanem a levelezésünkben, AOL­üzeneteinkben és dokumentumainkban is. A felület gyors, egyszerű, és nem felejt.
A Google bemutatta helyi keresőeszközét, amely Windows-alapú számítógépek merevlemezén tud keresni az Outlook és Outlook Express levelekben, Microsoft Office fájlokban, AOL-csevegésekben, valamint szöveges és HTML fájlokban, kulcsszavak alapján. Ráadásul indexeli az Internet Explorerben megnyitott weboldalakat, és a találatok elmenthetőek.

Mindenhová benéz

A Google Desktop Search elnevezésű program mindössze négyszáz kilobájtos és a Windows beépített webszerverén helyezkedik el, tehát a böngészőben kell betölteni. Így a felhasználók az online változattal megegyező keresőfelületet kapnak, amely asztali keresési lehetőséggel kiegészítve. A helyi és internetes keresések kombinálhatóak, és a fejlesztők olyan magas szinten integrálták a levelezőt, hogy a találatként megjelenő emailekre válaszolni is lehet. Bár a Google szerint a program csak Internet Explorerben működik, a Register szerint Opera 7.5 böngészőben is futtatható.

A Microsoft is elhatározta már, hogy továbbfejleszti helyi keresőjét, de egyrészt az újtást csak a 2006-ban megjelenő Windows Longhornban mutatta volna be, másrészt a technológia alapját képező WinFS fájlrendszer megvalósítását még ennél is későbbre halasztotta. Az Apple a Mac OS X operációs rendszer következő verziójában mutatja be metaadatokon alapuló keresőjét, amely valószínűleg roppant hasznos eszköz lesz a korlátozott erőforrásokkal rendelkező asztali számítógépeken.

Keresőt mindenkinek

A Google Desktop Search korántsem új ötlet, számos hasonló termék létezik. Ilyen például a kétszáz dollárba kerülő dtSearch és a hetvenöt dolárba kerülő X1, amelyekkel kifinomultabb keresés indítható, és ezek több fájlformátumot kezelnek. Három évvel ezelőtt még az Altavista is készített számítógépes keresőt, de a megoldásért - a felhasználók számától függően - több tízezer illetve százezer dollárt kért. A Google keresője éppen árban verhetetlen (teljesen ingyenes), és a céget valószínűleg nem zavarja, hogy riválisait kitúrja a piacról. Főleg, ha ezzel tovább növelheti online felhasználóinak táborát.