A 30 kilogrammos önsúlyú PAC-Car üzemanyagcellát használ, amely hidrogénből közvetlenül képes elektromos energiát kinyerni. Ezzel aztán két villanymotort hajtanak. A kísérleti jármű nem bocsát ki káros anyagot, csak tiszta vizet.
Nyolc literrel a Föld körül
PAC-Car és csapata
A főiskola kutatói azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy olyan járművet építsenek, amely a lehető legkevesebb üzemanyagot igényli, vagyis az elérhető legjobb hatásfokkal használja fel az energiát. Az ECO-maraton előselejtezőin legjobban teljesítő huszonöt jármű mehetett el Ladoux-ba. A több mint két kilométeres pályán a legnagyobb szintkülönbség 479 centiméter.
Lányok vezették
A PAC-Car építéséhez támogatást nyújtott a svájci energiahivatal, a Paul Scherrer intézet, a francia Valenciennes Egyetem és több ipari vállalat. A projekten mintegy húsz gépész szakos diák is dolgozott. A járművet a rekordkísérlet során két hölgy vezette, akik szintén a főiskola diákjai.
Az ETH mérnökei a jármű építésénél felhasználták az üzemanyagcellák, az aerodinamika, a könnyűszerkezetek építése és a vezérlési, illetve hajtási rendszerek területén elért legújabb eredményeket. A PAC-Cart a rekordkísérletet megelőzően behatóan tesztelték.
A svájci kutatók reményei szerint a projektből több ötlet átkerülhet az utcai járművekbe. Ezek hozzájárulhatnak, hogy csökkenjen a személyautók fogyasztása és károsanyag-kibocsátása, írta közleményében az ETH.