Microsoft bejelentette, hogy saját áruházlánc építésébe kezd, egyelőre Amerikában, később pedig világszerte. A Microsoft-boltokban természetesen csak a cég termékeit fogják árulni, de hogy pontosan miket is, arról egyelőre nem árultak el részleteket, ahogyan arról sem, hogy mikor, és hol nyílnak az első boltok, és mennyi indítását tervezi a cég. Logikusnak tűnne az Xbox játékkonzol és a Zune zenelejátszó nevével fémjelzett vevőcsalogató szórakoztató elektronikai termékekre építeni a boltok népszerűségét, de szakértők szerint a Windows 7 eladásainak is jót tehet, ha egy teljes saját bolthálózatot tesz mögé a Microsoft a premierkor.
A Microsoft-áruházláncról nehéz nem azonnal a nagy rivális Apple Store-jaira asszociálni. A 2001-ben indított, mára 230 tagúra hízott Apple Store láncnak nagy szerepe volt abban, hogy a cég termékei folyamatosan a divathullám tetején maradjanak; a boltok az Apple-rajongók zarándokhelyeivé váltak. Az egészen más jellegű vásárlótáborral rendelkező Microsoft ezzel nyilván nem versenyezhet, legalábbis az első években biztosan nem.
Az egyelőre név nélküli bolthálózatot egy igazi iparági veterán, David Porter fogja bevezetni a piacra, akit a Microsoft a Dreamworks filmstúdiótól igazolt le, előtte pedig 25 évet húzott le a világ legnagyobb áruházlánca, a Wal-Mart alelnöki székében.
Amerikában egyébként elég rossz idők járnak most az elektronikai bolthálózatokra, 2008 novemberében mondott csődöt az ország második legnagyobb ilyen áruházlánca, a közel 600 boltot üzemeltető Circuit City, és szintén tavaly dőlt be a Gateway pécégyártó próbálkozása a Microsoftéhoz hasonló saját lánc indítására.