A Business Insider értesülései szerint a háttérben egy 100 millió dolláros alku áll; ennyit fizet évente a Google az Apple-nek a kiemelt helyekért az iPhone-ban. Ez a Google-nek azért jó, mert így ott tud lenni a tűz mellett közeljövő nagy bizniszének tartott mobilos online hirdetések világában, az Apple-nek meg azért, mert nem kell neki bajlódni fejlesztéssel, teszteléssel, készen kap vonzó szolgáltatásokat a telefonhoz, és mellé egy zsák pénzt is.
A két cég viszonya azonban az utóbbi időben nem kimondottan békés. A folyamat nem most kezdődött: már az iPhone 3G 2008-as piacra dobásakor fél éves huzavona után sikerült csak tető alá hozni a megegyezést a Google Maps integrálásáról a telefonba (az első generációs telefonnál két hét alatt összehozták ugyanezt a megállapodást). A konfliktus forrása az volt, hogy a Google szerette volna megkapni az adatbázist iPhone-felhasználók térképhasználati szokásairól, az Apple meg nem akarta odaadni.
Azóta a helyzet csak egyre jobban elmérgesedni látszik: az Android operációs rendszer és a Nexus One telefon megjelenése óta közvetlen vetélytársa a két cég a mobilos piacon, a hirdetésszervezésben is ütköznek az érdekeik, és több Google-alkalmazást tiltott ki az Apple a telefonból (mint a Latitude vagy a Voice), mert azzal a saját szolgáltatásainak állított volna konkurenciát.
Eközben a Microsoft a maga gyakorlatilag végtelen mélységű pénztárcájával csak arra vár, hogy felüllicitálhassa a Google-t, és beültethesse a Binget az iPhone-ba, nagyot lendítve a keresőjének ismertségén és felhasználói táborán.