Miklós
-7 °C
2 °C

Robbantott az Apple

2005.05.05. 12:50
Alig négy hónappal ezelőtt jelent meg az iPod legújabb verziója, a Shuffle, máris piacvezető lett a termék. Mindeközben a merevlemezes lejátszó megőrizte kilencven százalékos részesedését, de itthon is sikereket ér el a modellcsalád.
Az Apple sokáig irtózott attól, hogy merevlemez helyett flashmemória legyen az mp3 lejátszók alapja, de mára már valószínűleg megbarátkozott a helyzettel. Január 12-én mutatták be az iPod Shuffle-t, 512 és 1024 megabájtos változatokban, és bár a társaság korábban többször is hangoztatta, hogy csak a szerencsétlenek használnak flashmemóriát, a három hónap alatt elért 58 százalékos piaci részesedés nyílván meggyőzte őket. Ráadásul egyre többet adnak el a modellből, februárban, az első teljes hónapban még alig 43 százalékos volt a részesedésük.

Be nem vált jóslatok

#alt# Érdekesség, hogy az új eszköz nem a meglévő modell kárára terjedt el: az iPod merevlemezes változata lényegében továbbra is konkurencia nélkül áll, kilencven százalékos amerikai részesedése egyértelmű győzelem. Pedig a Shuffle bejelentésekor sokan gondolták úgy hogy az új verzió komoly kockázatot jelenthet házon belül: kérdéses volt, hogy harmincezer forintos, hét órányi jó minőségű mp3 tárolására alkalmas lejátszó mennyiben nehezíti meg a hetvenháromezres iPod mini eladásait.

Sokan problémának látták a kijelző hiányát, de végül a jelek szerint ez a legkevésbé sem vette el a vásárlók kedvét, és kiderült, hogy nem is olyan fontos tudni, melyik lesz a következő dal.

A cél teljesül

A kis lejátszó a hazai piacon is szép sikereket ért el: az Apple Hungary igazgatója szerint az éves cél 12 ezer eladott iPod, ebbe a hagyományos és a flashmemóriás darabok is beletartoznak. Emanuele Massimo szerint áprilisban már megközelítették az eladások a betervezett havi ezres szintet, bár igazi ugrásra majd novemberben és decemberben lehet számítani.

#alt# Nagyjából minden második vásárló a Shuffle-t választja, ráadásul ezek új vevők, akik nem a merevlemezes iPod, hanem egy másik flashmemóriás termék helyett választják a lejátszót. Bár a hazai piacról meglehetősen kevés adat áll a rendelkezésre, Massimo szerint van olyan kereskedelmi lánc, ahol bizonyítottan piacvezetők, és nagyjából a hazai piac harmadát-negyedét adhatják az Apple termékei.

Félmilliárd a nyáron

De a többi területen is jól alakulnak az Apple ügyei: az Egyesült Államokban a legálisan letöltött zenék hetven százaléka az iTunes zenei áruházon keresztül jut el a felhasználókhoz. Előző hónapban töltötték le a 350 milliomodik dalt, szakértők szerint júniusra meglesz a félmilliárd.

De nem csak otthon sikeres a társaság. A Japán piac negyven százaléka már az Apple-é, a konkurensek rovására sikerült növelni az eladásokat. Míg a nagy vetélytárs, a Creative kétmillió dollárért értékesített a japán piacon az első negyedévben, az Apple 18 százalékkal 5,3 millióra növelte eladásait.

Mindeközben több mint hatszorosára növelte profitját az Apple Computer. A kaliforniai számítógépgyártó három hónap alatt 290 millió dollár nettó eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 46 millióval, árbevétele pedig 70 százalékkal 3,24 milliárd dollárra emelkedett. A várakozásokat meghaladó eredményt természetesen javarészt az iPodoknak köszönheti a cég: a digitális zenelejátszóból 5,31 milliót adtak el, ez hozta az árbevétel 31 százalékát, ugyanakkor a Mac mini megjelenése óta a számítógépek eladása is megugrott.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!