Kiváló negyedévet zárt a Google, derül ki a cég negyedik negyedéves jelentéséből. A három hónap alatt összesen 3,21 milliárd dollár (~627 milliárd forint) bevételt termeltek, ami az előző év azonos időszakához képest 67 százalékos növekedést jelent. Ha a harmadik negyedévvel vetjük össze, a növekedés akkor is meggyőző, 19 százalékos.
A nettó bevétel - átlépve az álomhatárt - 1,03 milliárd dollár, mely 3,29 dollár profitot jelent részvényenként. Egy évvel korábban még 372,2 millió dollár, vagyis részvényenként 1,22 dollár nyereséget regisztrált a cég. (Az elemzők átlagosan 3 dollár alatt várták a részvényenkénti profitot. Az összbevételre pedig 2,99-3,27 milliárd dollárt prognosztizáltak.)
A Google szájtjai ebben a legutóbbi negyedévben 1,98 milliárd dollárt bevételt termeltek, ami az összbevétel 62 százaléka. (Az előző év azonos időszakához képest 80 százalékos növekedés.) A cég az AdSense hirdetési megoldása segítségével, partneroldalain keresztül 1,2 milliárd dollár bevételre tett szert 2006 utolsó három hónapjában.
Eric Schmidt, a cég vezérigazgatója szerint az eredmény elsősorban az üzleti modelljüknek köszönhető, "meggyőző teljesítmény". Növekvő szervezetünk lehetővé teszi, hogy minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltassunk információt és tartalmat felhasználóink számára, mondta Schmidt, aki szerint a növekedés záloga a keresőben, a hirdetési megoldásaikban és a stratégiai megállapodásaikban van.