További Üzlet cikkek
Közép-európai rutin
A zsigeri reflexek szerencsére nem enyésztek el, így az ügyfélszolgálaton közép-európai rutinnal téphettem sorszámot másfél, majd két hónap elmúltával. A szerelők túlterheltek, tárták szét kezüket a pult mögött, egy másik alkalommal pedig cinkos mosollyal közölték, hogy talán eltűnt a munkalapom.
A második hónap végén lépett gyakorlati szakaszba az ügyem. Háromfős Matáv- különítmény jelent meg a kommunikációs hálózatba bekapcsolandó ingatlanom ajtajában. Egy kis szürke szekrény felnyitása után megállapították: sajnos, több vonal kiépítésére a körzetben már nincs mód. Új állomást kell felállítani, amelyhez engedélyeztetésre, tervekre, de legfőképpen sok időre van szükség.
A hümmögve elvonuló szerelők után egy nappal Matáv-szabadcsapat zörgetett ajtómon. Bordó egyenkezeslábasuk nem volt, hatalmas fúrójuk viszont igen. Vezetőjük, egy fordított "bézbólsapkás" srác elnéző mosollyal hallgatta aggályaimat a túlterhelt szürke szekrénykéről, majd fúrni kezdett. -Bocsika!-mondta, mikor betonba szaladt a fúró, öklömnyi lukat hagyva a falon. Harmadszorra sikerült átütnie a falat, itt-ott törtek-zúztak még, aztán már csak arra emlékszem, hogy faforgács és sitt halmai közt állok, kezemben egy működő telefonnal.
Másnap, mikor a Matáv-szakik csöngettek, hogy elkezdjék a szürke szekrénykebővítés munkálatait, már tudtam, hogy Terry Gilliem aljas módon hazánkból lopta ötleteit Brazil c. filmjéhez. "Beszerelték?!"-állt meg a szakik kezében a csípőfogó. -"Akkor jó. Viszontlátásra!" Gondoltam, inkább ne.
Ingyen ISDN
Meginogtam. Gondolkodási időm azonban nem volt. Első lépésként megjött a szerelő, és installálta a rendszert. Néhány hét múlva elküldték a szerződést, melyet, lévén, hogy a cég késve adta fel, viszont felhívta a figyelmem, hogy postafordultával küldjem vissza, aláírtam és postáztam. Harmadik hullámban érkezett meg a számla, amelyből kiderült: az ISDN nem ingyenes. A díjat a lebeszélt összegből vonják le. Már amennyiben az magasabb az ISDN előfizetési díjánál. Néhány hónap alatt bebizonyosodott, hogy stabilan csak akkor tudom kedvező irányba befolyásolni a számlát, ha telefonbetyár-akciókat indítok ismeretlen új-guineai telefonszámok ellen. A vicc sajnos hamarosan ellaposodott, lévén, hogy ők nem értettek engem, és fordítva. Döntő lépésre szántam el magam.
Iszapbirkózás
Visszakérem a hajdanán megszerzett mezei vonalat! Nem tudtam, hogy döntésemmel hosszú távú és éles harci konfliktusokba keveredek a Céggel. A közel kéthónapos kommunikációs csata során mindkét oldalról bevetésre kerültek faxgépek, az internet, továbbá mobil- és vezetékes telefonok is. Küzdelmünk olyan volt, mintha egy hájas szumóbirkózót próbálnék gyomorszájon vágni: mindig más ügyfélszolgálati dolgozóval beszéltem, minden alkalommal elölről kellett kezdenem a sztorit, és minden Matáv-alkalmazott nagyon megértő volt. Nem találtam fogást a monstrumon.
Lassanként azonban nyilvánvalóvá vált számomra: mivel aláírtam a szerződést, ügyem vesztésre áll. Végső elkeseredésemben formai okokra hivatkozva próbáltam rést ütni a Matáv védelmén: a szerződést ugyanis már a vonal bekötése után kaptam kézhez. Kértem továbbá, hogy mivel "minden beszélgetést rögzítenek", hallgassák vissza az ISDN-ügy nyitányát, melyben ingyenes vonalról győzködött a cég lelkes közkatonája.
Ekkor szakadt meg a kapcsolat. Talán túl messzire mentem? Később már telefonhívások sem jöttek: vonalam élt, de nem csöngött a készülék. A hibabejelentő számot hívva minduntalan rákérdeztek: önnek van gondja az ISDN-nel?
Dzsungelharc
-"Mi a gond a telefonnal?"-szegeztem a helyszínre érkező szakinak a kérdést. -"Semmi"-válaszolt könnyedén a Matáv felkent harcosa. Csak már rég vissza van állítva ISDN-ről hagyományos vonalra, de a csatlakozó még mindig a régi. -"Vonalam azonban hibátlan."-vetettem fel. -"Hát ez érdekes."-mélázott el a szerelő az élet megannyi csodáján, majd visszaszerelte a hagyományos csatlakozót. -"Használhatnám a mobilodat, hogy beszóljak a központba?"-kérdezte lezárásképpen. -"Az előző helyen hagytam a sajátomat. Kicsit szét vagyok esve". "Tudom"- mondtam, és kezébe nyomtam a mobiltelefonomat.
A visszaállítás óta a vonal remekül működik, a számlák viszont elmaradtak. Ez most már legyen a cég gondja.