Ambrus
-7 °C
3 °C

Hogyan tettem szert ingyen telefonra?

2001.01.25. 17:05
Az Index újságírója vonalas telefont rendelt a Matávtól, később megrendelte, majd lemondta az akciós ISDN-vonalat. Több hónapos huzavona, hajtépés és körömrágás után helyreállt az eredeti vonal, a szolgáltató pedig - feltehetően az okozott erkölcsi és anyagi kárt kompenzálva - ma már számlát sem küld neki.
Figyelmeztetésül közöljük, hogy az alábbi eseménysor bárkivel megtörténhet, aki a szerzőhöz hasonlóan elhatározza, bekapcsolódik az új világrend vérkeringésébe, és vonalas telefont szerez. Kezdetben persze szó sem volt kalandról, minden olyan egyszerűnek tűnt.

Az ügyben célszerűnek látszott felvenni a kapcsolatot a Matávval, mint a téma szakértőjével, meg amúgy is csak ez a cég foglalkozik vonalas telefonokkal. Személyesen fáradtam be az ügyfélszolgálati irodába, ahol nem csak a trendi bútorok, de a kitűzött egyhónapos teljesítési idő is meggyőzött: hazánk nem az élvonal mögött kullogó gyarmatállam, melyet provinciális érdekek mozgatta csoportok irányítanak. Nem volt más dolgom, mint hazamenni, mert az ügyet avatott kezek görgették tovább az óriáscég gondosan dizájnolt paravánja mögött.

Közép-európai rutin

A zsigeri reflexek szerencsére nem enyésztek el, így az ügyfélszolgálaton közép-európai rutinnal téphettem sorszámot másfél, majd két hónap elmúltával. A szerelők túlterheltek, tárták szét kezüket a pult mögött, egy másik alkalommal pedig cinkos mosollyal közölték, hogy talán eltűnt a munkalapom.

A második hónap végén lépett gyakorlati szakaszba az ügyem. Háromfős Matáv- különítmény jelent meg a kommunikációs hálózatba bekapcsolandó ingatlanom ajtajában. Egy kis szürke szekrény felnyitása után megállapították: sajnos, több vonal kiépítésére a körzetben már nincs mód. Új állomást kell felállítani, amelyhez engedélyeztetésre, tervekre, de legfőképpen sok időre van szükség.

A hümmögve elvonuló szerelők után egy nappal Matáv-szabadcsapat zörgetett ajtómon. Bordó egyenkezeslábasuk nem volt, hatalmas fúrójuk viszont igen. Vezetőjük, egy fordított "bézbólsapkás" srác elnéző mosollyal hallgatta aggályaimat a túlterhelt szürke szekrénykéről, majd fúrni kezdett. -Bocsika!-mondta, mikor betonba szaladt a fúró, öklömnyi lukat hagyva a falon. Harmadszorra sikerült átütnie a falat, itt-ott törtek-zúztak még, aztán már csak arra emlékszem, hogy faforgács és sitt halmai közt állok, kezemben egy működő telefonnal.

Másnap, mikor a Matáv-szakik csöngettek, hogy elkezdjék a szürke szekrénykebővítés munkálatait, már tudtam, hogy Terry Gilliem aljas módon hazánkból lopta ötleteit Brazil c. filmjéhez. "Beszerelték?!"-állt meg a szakik kezében a csípőfogó. -"Akkor jó. Viszontlátásra!" Gondoltam, inkább ne.

Ingyen ISDN

Kedves női hang a telefonban. A Matáv ügyfélszolgálatától keres, hogy tudassa, abban a szerencsében részeltet engem, a kommunikáció apró állomását a Cég, hogy ingyen, és rövid határidőn belül ISDN-vonalat kaphatok. "Ingyen?" -"Ingyen." -"Nem kell fizetnem érte?" -"Nem, mert ingyen van."

Meginogtam. Gondolkodási időm azonban nem volt. Első lépésként megjött a szerelő, és installálta a rendszert. Néhány hét múlva elküldték a szerződést, melyet, lévén, hogy a cég késve adta fel, viszont felhívta a figyelmem, hogy postafordultával küldjem vissza, aláírtam és postáztam. Harmadik hullámban érkezett meg a számla, amelyből kiderült: az ISDN nem ingyenes. A díjat a lebeszélt összegből vonják le. Már amennyiben az magasabb az ISDN előfizetési díjánál. Néhány hónap alatt bebizonyosodott, hogy stabilan csak akkor tudom kedvező irányba befolyásolni a számlát, ha telefonbetyár-akciókat indítok ismeretlen új-guineai telefonszámok ellen. A vicc sajnos hamarosan ellaposodott, lévén, hogy ők nem értettek engem, és fordítva. Döntő lépésre szántam el magam.

Iszapbirkózás

Visszakérem a hajdanán megszerzett mezei vonalat! Nem tudtam, hogy döntésemmel hosszú távú és éles harci konfliktusokba keveredek a Céggel. A közel kéthónapos kommunikációs csata során mindkét oldalról bevetésre kerültek faxgépek, az internet, továbbá mobil- és vezetékes telefonok is. Küzdelmünk olyan volt, mintha egy hájas szumóbirkózót próbálnék gyomorszájon vágni: mindig más ügyfélszolgálati dolgozóval beszéltem, minden alkalommal elölről kellett kezdenem a sztorit, és minden Matáv-alkalmazott nagyon megértő volt. Nem találtam fogást a monstrumon.

Lassanként azonban nyilvánvalóvá vált számomra: mivel aláírtam a szerződést, ügyem vesztésre áll. Végső elkeseredésemben formai okokra hivatkozva próbáltam rést ütni a Matáv védelmén: a szerződést ugyanis már a vonal bekötése után kaptam kézhez. Kértem továbbá, hogy mivel "minden beszélgetést rögzítenek", hallgassák vissza az ISDN-ügy nyitányát, melyben ingyenes vonalról győzködött a cég lelkes közkatonája.

Ekkor szakadt meg a kapcsolat. Talán túl messzire mentem? Később már telefonhívások sem jöttek: vonalam élt, de nem csöngött a készülék. A hibabejelentő számot hívva minduntalan rákérdeztek: önnek van gondja az ISDN-nel?

Dzsungelharc

Nem értettem az összefüggést. Néhány hét alatt sikerült kicsikarnom egy időpontot a szerelőktől. Ha már fizetek, mint a lovastiszt, legalább működjön a rendszer! A szerelő persze nem jött, de ekkor már rég áttértem a gerilla harcmodorra. Megszereztem a szerelőbrigád telefonszámát, és új arcvonalat nyitva kényszeríttettem ki egy időpontot.

-"Mi a gond a telefonnal?"-szegeztem a helyszínre érkező szakinak a kérdést. -"Semmi"-válaszolt könnyedén a Matáv felkent harcosa. Csak már rég vissza van állítva ISDN-ről hagyományos vonalra, de a csatlakozó még mindig a régi. -"Vonalam azonban hibátlan."-vetettem fel. -"Hát ez érdekes."-mélázott el a szerelő az élet megannyi csodáján, majd visszaszerelte a hagyományos csatlakozót. -"Használhatnám a mobilodat, hogy beszóljak a központba?"-kérdezte lezárásképpen. -"Az előző helyen hagytam a sajátomat. Kicsit szét vagyok esve". "Tudom"- mondtam, és kezébe nyomtam a mobiltelefonomat.

A visszaállítás óta a vonal remekül működik, a számlák viszont elmaradtak. Ez most már legyen a cég gondja.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!