További Üzlet cikkek
A női internethasználók szerepének erősödése komoly kihívás |
A korábbi korlátlan férfiuralom már csak olyan részterületeken maradt meg, mint a webdesign vagy a számítógépes hálózatok karbantartása.
Jönnek a női vezetők
Az Egyesült Államokban már a nők adják az internetezők felét, de a fejlettebb világ más országaiban is 36-50% közé tehető arányuk. Nem csak a felhasználók, de a webes tartalomkészítők és az internetes vállalkozások vezetői (marketing, kereskedelem) között is egyre gyakrabban bukkannak fel a szebbik nem képviselői.
A nemek arányának alakulása az internetezők között nem pusztán statisztikai kérdés. Mivel a vásárlási döntések 80 százalékban a nők kezében vannak, tömeges megjelenésük a számítógépek előtt nem hagyhatja változatlanul az internetes marketinget és kereskedelmet. A mindennapi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a változások még nem tükröződnek a webes szolgáltatásokban, hirdetésekben. Pedig a tét óriási, hiszen a női vásárlók révén nagyobb eséllyel lehetne a világhálóra csalogatni az internetes hirdetésekkel és kereskedelemmel szemben egyaránt meglehetős távolságtartással viselkedő FMCG szektort.
A nők kommunikatívabbak és hűségesebbek
|
Az egyik legismertebb női webhely, a Women.com felmérése szerint a nők a férfiaknál tudatosabban használják az internetet. Sokan közülük munkavégzésük hatékonyságát, időbeosztását kívánják javítani a net segítségével. A nők körében megszokott, hogy a tennivalók listájával a kezükben ülnek le a számítógéphez. A Women.com megállapításait támasztja alá a Pew Internet and America Life Project felmérése is, mely szerint a nők 77 százaléka rendszeresen ellenőrzi elektronikus leveleit. (A férfiaknál csak 62 százalék ez az arány.)
A nők döntenek, de a férfiaknak hirdetnek
Miközben a vásárlási döntéseket leggyakrabban a nők hozzák meg, az online áruházak és az internetes hirdetési kampányok kialakítása leggyakrabban a férfi felhasználók szokásainak figyelembe vételével történik A célközönség téves meghatározása óriási veszteségekkel járhat. A tudatosabban internetező női vásárlók számára meghatározó az átlátható, logikus navigáció és a jó ügyfélszolgálat. A nők határozottan igénylik a személyes tanácsokat és a személyre szabott szolgáltatásokat. Fontos információ, hogy a Women.com már idézett felmérése szerint az (amerikai) internetező nők 61,5 százaléka hasznosnak tartja az online hirdetéseket. Női vásárlóknál az internet szerepe túlmutat az online vásárlásokon. A vizsgálatok szerint offline (áruházi) vásárlásaik 66 százalékát internetes felderítés előzi meg.
Forrás: Dotkom Internet Consulting