Az NHH 2007 novemberében döntött arról, hogy 40 millió forintra megbünteti a UPC-t. Az elsőfokú határozata ellen a UPC fellebbezett, de másodfokon elutasították a társaság kérelmét. A hatóság a fogyasztók érdekeit jelentősen sértő lépés körülményeinek kivizsgálására, több előfizetői beadvány alapján indított eljárást a UPC ellen.
A UPC az érintett területeken egy másik szolgáltató hálózatán nyújtotta szolgáltatásait a két cég közötti szerződés alapján. A szerződést a hálózat tulajdonosa 2006 végén felmondta. A UPC és a hálózat tulajdonosa között a szerződésben foglalt elővásárlási jog alapján a felmondási időszak alatt folyamatos egyeztetések folytak a hálózat megvásárlásáról, de a tárgyalások nem voltak eredményesek, és 2007 tavaszán a hálózat tulajdonosát egy harmadik szolgáltató megvette. Az adásvételt követően a hálózat új tulajdonosa 2007. május 29-én lekapcsolta a UPC szolgáltatását, és az előfizetők átmenetileg szolgáltatás nélkül maradtak.
A UPC nem tájékoztatta kellő időben az érintett előfizetőket a lehetséges változásokról, ezért teljesen váratlanul érte őket a szolgáltatások megszűnése és a szolgáltatóváltás. Az előfizetők megbízható és naprakész információk hiányában nem voltak abban a helyzetben, hogy szabadon választhassanak az elérhető hírközlési szolgáltatók és szolgáltatások között. Emellett a UPC megtagadta a VoIP telefonszolgáltatás kapcsán felmerülő számhordozási igények teljesítését, és ezzel megsértette a számhordozás szabályait.
Jelentős szívatás
A UPC szolgáltatásai megszűnésével kapcsolatban tanúsított magatartása, és a számhordozási igények megtagadása miatt a hatóság elsőfokon 40 millió forintos bírságot szabott ki és egyben felhívta a szolgáltatót a számhordozási igények teljesítésére. A számhordozási követelményeknek ezt követően a UPC eleget tett.
A bírság összegének meghatározásakor az NHH figyelembe vette, hogy a UPC meghatározó szereplője a hírközlési ágazatnak, így a jogsértés piacra gyakorolt hatása jelentős. A hírközlési piac liberalizálásának fontos célja, hogy a fogyasztók megfelelő információk birtokában az elektronikus hírközlési piac valamennyi szegmensében korlátozások nélkül választhassanak a számukra legkedvezőbb ajánlatot kínáló szolgáltatások között.