Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

A cég, akire jól rákerestek

2005.03.24. 16:00
Amikor az internetező vásárolni akar, először internetkeresővel keres, egy online boltnak ezért elemi érdeke fűződik ahhoz, hogy legalább az első tíz találat között legyen a linkje, de legjobb mégis, ha az első öt között van, hogy gördíteni se kelljen. Ez megmagyarázza mitől olyan értékes a SEO biznisz, magyarul a keresőoptimalizálás.

Elmúltak azok az idők, amikor a meta tagbe írt "sex, blowjob, gangbang" kifejezésekkel el lehetett érni, hogy mindenre első találatként jelenjen meg egy oldal a keresőben.

A Google megjelenésével megváltozott az internetkeresés, így megváltoztak a keresőmarketing technikák is. A Google így írja le a relevanciát a linkek alapján mérlegelő algoritmust:

A PageRank a web egyedülállóan demokratikus természetére támaszkodik, annak hatalmas linkstruktúrája alapján határozza meg egy oldal értékét. A Google egy A-ról B-re mutató linket alapvetően egy A által B-re leadott szavazatnak vesz. A Google nem csak a szavazatok puszta mennyiségét nézi, de elemzi a szavazatot leadó oldalt is. Egy "fontos" oldalról jövő szavazat többet nyom a latban és "fontossá" tesz más oldalakat.

Az optimalizált oldalt az emeli feljebb a keresési találatok között, ha sok jelentős oldal linkel rá, ezen kívül az sem árt, ha a keresett kifejezés a tartalomban előfordul párszor.

Légy kedves a robottal

A SEO iparág szereplői, mint az AddMe, Submit Express, vagy a hatékony nevű Search Engine Optimization Inc. minden lehetséges eszközt bevetnek, hogy az ügyfelek a pénzükért a lehető legmagasabbra röppenjenek a találatok között. Munkájuk során azonban nem verhetik át a keresők frissítését végző robotokat, hanem inkább kedvesnek kell lenniük velük.

Ahogy a Google SEO tájékoztatója fogalmaz: senki sem garantálhatja az első helyet a találatok között. Aki úgy optimizál, hogy közben rombolja a keresés minőségét, az egyhamar letiltják.

"Egy-egy új látogató megszerzésének költsége a keresőkön keresztül a legkisebb. Mindemellett a keresőkből érkező irdatlan nagyságrendű forgalomnak (látogtók összességének) két előnye van; folyamatosan megújul és rendkívül tiszta." - állítja Bánóczy Zoltán, az ekommando munkatársa.

"A csalások jelenlegi sokszínűsége és figyelemreméltó kidolgozottsága akár oda is vezethet, hogy a keresés élménye, eredményessége drasztikusan romlik. Érdekes lenne a mai online világ, ha keresőminőségben (találatok valódi relevanciájában) 10 évet esnénk vissza. Az lenne csak az igazi dotkomkress!" - figyelmeztet Bánóczy Zoltán.

Fokozódó érdeklődés

"Trükközni lehet. De egy komoly SEO nem trükköz, mert a Google tiltó listáján lenni nem nagy élmény." - fogalmaz Zalka Ernő, a Vendégváró.hu fejlesztes vezetője, aki a turisztikai portál optimalizálásához olyan szoftvert írt, amellyel elemezhető, hogy a különböző kereséseknél milyen pozícióban jelenik meg a konkurens illetve a saját szájt.

"Valahol 'megéri-nem éri' határán mozog a dolog a cégek szempontjából. Tudniillik a cég már kiadott egy csomó pénzt a weboldalra, most kér a SEO is egy csomó pénzt, a weboldal átalakítása is pénz lesz, és nincs azonnali, közvetlen, garantált hatása: az egészet ott megette a rosseb, pedig három másodperc TV-reklám árából kijönne a cech. Bátor és stratégiai szemléletű az a cég, aki belevág." - vélekedik Zalka Ernő.

Mindkét szakember úgy látja, hogy hazánkban fokozódik az érdeklődés az oldalak keresőre optimalizálása iránt.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.