René Obermann, a távközlési vállalat igazgatója csütörtökön bejelentette, hogy ötvenezer alkalmazottat különböző leányvállalatokba helyeznek át. A Deutsche Telekom felügyelő tanácsa támogatja az átalakítási terveket. A pontos szám persze a szakszervezetekkel való egyezkedés kimenetelétől függ, és a vállalat ezen a téren nem sok jóra számíthat. A felügyelő tanácsban a munkavállalók képviselői az átszervezés ellen szavaztak, és a Deutsche Telekomot a vállalat privatizálása óta legnagyobb tiltakozással fenyegették meg.
Kevesebb pénzért többet
Tiltakozó akciókat helyezett kilátásba a szolgáltatási szektorban rendkívül befolyásos ver.di szakszervezeti szövetség is, sztrájkok szervezését ígérve. Mind a munkavállalói képviselők, mind a szakszervezet vezetői élesen bírálták a vállalatvezetés döntését, különös tekintettel arra, hogy az elképzelés szerint az áthelyezésre kerülő személyeknek a terv szerint csaknem ötven százalékkal kevesebb bérért, ugyanakkor hosszabb munkaidőben kellene dolgozniuk.
A közelmúltban a Magyar Telekomnál is történt egy kisebb átszervezés, aminek az érintett dolgozók nem igazán örültek és munkaügyi pert akasztottak az óriástelkó nyakába.
Minőségjavítás, új piacok
Csütörtöki sajtóértekezletén Obermann a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások terén bekövetkezett veszteségekkel indokolta az átszervezés kényszerét. Szavai szerint a több tízezer alkalmazott kihelyezésével a Deutsche Telekom 1 milliárd eurós megtakarítással számol. Obermann mindezzel párhuzamosan azt ígérte, hogy javul majd a szolgáltatások minősége, a Deutsche Telekom "minden előfizetőért harcolni fog."
Obermann 2007-ben megpróbálja stabilizálni a vállalat helyzetét, igyekszik csökkenteni a veszteségeket. Szerinte javítani kell a Deutsche Telekom helyzetét a külföldi piacokon, elsősorban ott, ahol a vállalat már jelen van, de más piacok felé is nyitna. Német politikai körökben meglehetős aggodalommal szemlélik a Deutsche Telekomnál történteket. Több magas rangú kormányzati politikus annak a reménynek adott hangot, hogy a tekintélyes vállalat mindenekelőtt a szolgáltatások minőségének javításával tud úrrá lenni a kialakult válsághelyzeten.