Mária
-7 °C
3 °C

Csökkenő bevételek, növekvő pornófilmválaszték a Yahoonál

2001.04.13. 15:20
A Yahoo új bevételi források után kutatva keménypornófilmekkel bővítette online üzlete kínálatát. A portál a csak hitelkártyával regisztrált felhasználóinak megjelenő "Erotic & Adult" menüpont alatt több ezer filmet, segédeszközt és könyvet kínál.
Nettó veszteséget, meredeken apadó üzemi eredményt és forgalmat, és fennállása óta először, tömeges elbocsátást jelentett be első negyedévi eredménybeszámolójában a Yahoo! Inc. piacvezető internetes kereső és kereskedelmi platform, amely jövedelmi bázisának szélesítésére jelentősen bővíti "mélyebb" erotikus kínálatát is.

A szerdai New York-i zárás után, európai idő szerint csütörtök hajnalban közzétett beszámoló szerint a Yahoo! az idei első három hónapban 11,5 millió dollár - részvényenként 2 cent - nettó veszteséget termelt a tavalyi azonos időszak 67,6 millió dolláros, részvényenként 11 centes profitja után.

Az egyszeri költségek nélkül számolt működési eredmény 7,6 millió dollárra - 1 cent/részvény - zuhant az egy évvel korábbi 60,5 millió dollárról (10 cent EPS).

Az értékesítés 180,2 millió dollár volt a tavalyi első negyedben elért 230,8 millió dollár után. A tényleges forgalmi adat mindazonáltal így is felülmúlta a Wall Street előzetes várakozását: az elemzői konszenzus 172,4 milliós bevételt jósolt a Yahoo!-nak az első három hónapra. Jórészt emiatt a cég részvénye a szerdai 15,86 dolláros záróról a New York-i zárás utáni nem hivatalos forgalomban 16,35 dollárra emelkedett. A befektetőket nem lepte meg a gyenge első negyedévi eredmény, mivel a Yahoo! előzőleg két profitfigyelmeztetéssel is igyekezett edzeni az idegeket.

A bevétel a március eleji második figyelmeztetésben szereplő saját előrejelzési sáv - 170-180 millió dollár - felső végén volt.

A Yahoo! az eredményjelentéssel együtt közölte azt is, hogy a piaci helyzet romlása miatt 12 százalékkal leépíti 3510 fős alkalmazotti gárdáját. Ez az első jelentősebb elbocsátási hullám a cég történetében.

A portál látogatottsága mindazonáltal töretlen: márciusban naponta több mint 1,1 milliárd oldalletöltést mértek, 22 százalékkal többet a decemberi napi átlagnál. A bejegyzett felhasználók száma 192 millió volt a múlt hónapban az egy évvel korábbi 145 millióval szemben.

A cég szerdán közölte, hogy bevételi forrásainak bővítése végett "felnőtt" anyagok széles választékát kínálja népszerű online bevásárlóhálózatában - írta a Reuters. A Yahoo! nem erősítette ugyan meg azokat a híreket, hogy az elmúlt hetekben "drámai mértékben" bővítette pornókínálatát, de azt kihangsúlyozta, hogy nem lát kivetnivalót az ilyen jellegű kínálatban. A Los Angeles Times szerdai jelentése szerint a Yahoo! csendben újraindította szakirányú "Adult and Erotica" online boltját, amelynek választékába több ezer új címet vett fel.

A Yahoo elnöke, Jeff Mallett nem kívánt nyilatkozni, mennyit nőtt a forgalmuk új üzletük hatására. Mallett csak annyit közölt, azért nyitották meg újra az erotikus részleget, hogy a legnagyobb kínálatot nyújthassák felhasználóiknak. A Yahoo nem közvetlenül értékesíti ezeket a termékeket, hanem a hagyományos üzleteknél háromszor drágábban katalógusba vett partnerei forgalma után kap jutalékot.

Egy konzervatív kalifornai csoport a hír hallatán bojkottra szólította fel a vásárlókat. A konkurens Amazon, AOL Time Warner, AltaVista és MSN igyekezett hangsúlyozni, hogy ők továbbra sem kínálnak pornográf anyagokat.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!