További Üzlet cikkek
A szerdai New York-i zárás után, európai idő szerint csütörtök hajnalban közzétett beszámoló szerint a Yahoo! az idei első három hónapban 11,5 millió dollár - részvényenként 2 cent - nettó veszteséget termelt a tavalyi azonos időszak 67,6 millió dolláros, részvényenként 11 centes profitja után.
Az egyszeri költségek nélkül számolt működési eredmény 7,6 millió dollárra - 1 cent/részvény - zuhant az egy évvel korábbi 60,5 millió dollárról (10 cent EPS).
Az értékesítés 180,2 millió dollár volt a tavalyi első negyedben elért 230,8 millió dollár után. A tényleges forgalmi adat mindazonáltal így is felülmúlta a Wall Street előzetes várakozását: az elemzői konszenzus 172,4 milliós bevételt jósolt a Yahoo!-nak az első három hónapra. Jórészt emiatt a cég részvénye a szerdai 15,86 dolláros záróról a New York-i zárás utáni nem hivatalos forgalomban 16,35 dollárra emelkedett. A befektetőket nem lepte meg a gyenge első negyedévi eredmény, mivel a Yahoo! előzőleg két profitfigyelmeztetéssel is igyekezett edzeni az idegeket.
A bevétel a március eleji második figyelmeztetésben szereplő saját előrejelzési sáv - 170-180 millió dollár - felső végén volt.
A Yahoo! az eredményjelentéssel együtt közölte azt is, hogy a piaci helyzet romlása miatt 12 százalékkal leépíti 3510 fős alkalmazotti gárdáját. Ez az első jelentősebb elbocsátási hullám a cég történetében.
A portál látogatottsága mindazonáltal töretlen: márciusban naponta több mint 1,1 milliárd oldalletöltést mértek, 22 százalékkal többet a decemberi napi átlagnál. A bejegyzett felhasználók száma 192 millió volt a múlt hónapban az egy évvel korábbi 145 millióval szemben.
A cég szerdán közölte, hogy bevételi forrásainak bővítése végett "felnőtt" anyagok széles választékát kínálja népszerű online bevásárlóhálózatában - írta a Reuters. A Yahoo! nem erősítette ugyan meg azokat a híreket, hogy az elmúlt hetekben "drámai mértékben" bővítette pornókínálatát, de azt kihangsúlyozta, hogy nem lát kivetnivalót az ilyen jellegű kínálatban. A Los Angeles Times szerdai jelentése szerint a Yahoo! csendben újraindította szakirányú "Adult and Erotica" online boltját, amelynek választékába több ezer új címet vett fel.
A Yahoo elnöke, Jeff Mallett nem kívánt nyilatkozni, mennyit nőtt a forgalmuk új üzletük hatására. Mallett csak annyit közölt, azért nyitották meg újra az erotikus részleget, hogy a legnagyobb kínálatot nyújthassák felhasználóiknak. A Yahoo nem közvetlenül értékesíti ezeket a termékeket, hanem a hagyományos üzleteknél háromszor drágábban katalógusba vett partnerei forgalma után kap jutalékot.
Egy konzervatív kalifornai csoport a hír hallatán bojkottra szólította fel a vásárlókat. A konkurens Amazon, AOL Time Warner, AltaVista és MSN igyekezett hangsúlyozni, hogy ők továbbra sem kínálnak pornográf anyagokat.