További Tudomány cikkek
- Újabb emlékművet tártak fel Pompejinél
- A világ legkisebb macskakövületét találták meg Kínában
- Menórával díszített római kori lámpát találtak Jeruzsálem mellett
- Történelmet írt a NASA, közelebb jutott a Naphoz, mint korábban bárki
- Ritka állatfajt találtak a tengerben, már a dinoszauruszokkal is együtt élhetett
Vannak eredmények
Az intézet |
Rozsnyay Viktor elmondta, hogy elképzelésük szerint egyes részecskéknél kontrolláltan is elő lehet idézni a ki- és belépést ebbe a nulla pontos energiamezőbe, így létre lehet hozni egy mesterséges gravitációs mezőt, amivel azután meg lehetne hajtani egy űrhajót.
2012-re megépülhet
Tervrajz |
A cég honlapján meg is lehet tekinteni a megépítendő járműveket: a három méter átmérőjű, vezető nélküli csészealjat, a 19 méter átmérőjű, emberszállításra is alkalmas típust, illetve a nagyméretű utasszállító gépeket.
A hagyományos légiforgalomra tervezett gép szivar alakú, 58 méter hosszú és 8 méter átmérőjű, sebessége 1500 km/h. Az űrturistáknak szánt modell csészealj formájú, átmérője 56 méter. Ez a gép 980 utast tudna 8 órás űrutakra vinni. A GCT szerint megfelelő pénzügyi forrásokkal ennek a modellnek a prototípusa 2012-re megépülhet.
Rövidtávú tervek
A cég öt éven belül meg szeretné építeni az ember nélküli űrjárművet, el szeretné készíteni egy gravitációs generátor prototípusát, valamint egy noninvazív orvosi diagnosztikai készüléket. Szintén ez idő alatt fejlesztenének ki egy nem rádióhullám alapú kommunikációs eszközt, és mutatnák be az új generációs, hőmérsékletfüggetlen szupravezetőket. A kutatásokra eddig 1 200 000 dollárt költöttek.
X-díj
A GCT júniusban indult az X-díjért is, az ezer dolláros részvételi díjat az intézet egy ausztrál munkatársa fizette be. Az 1996-ban alapított X-díjjal járó tízmillió dollárt az kapja meg, aki elsőként fel tud juttatni 100 kilométeres magasságba egy három személyes űrhajót, és ezt két héten belül meg is tudja ismételni ugyanazzal a járművel. A díj az űrturizmus megvalósulását segítené elő, a versenybe csak magánintézmények jelentkezhetnek, és állami fejlesztéseket sem lehet felhasználni.
Bár az X-díj Alapítvány előzetesen támogatta a GCT elképzelését, a jelentkezést végül elutasította, arra hivatkozva, hogy ez egy új és még ki nem próbált technológia. "Ezen egyébként nem is lepődtünk meg túlságosan" - mondta lapunknak Rozsnyay. A versenyben így 24 cég maradt, melyek mindegyike rakétameghajtású járművekkel kísérletezik.
Az elutasítás azonban nem végleges: "Örömünkre szolgálna, ha újra elbírálhatnánk a jelentkezésüket, amikor bebizonyosodik, hogy elképzelésük megvalósítható. Bátorítjuk a GCT-t a kutatás folytatására" - áll az alapítvány levelében.