Natália
-3 °C
8 °C

Statikus elektromosság végzett a Hindenburggal

2013.03.05. 15:48

Számos elmélet látott napvilágot az LZ 129 Hindenburg nevű német léghajó 1937-es felrobbanásával kapcsolatban. A tragédia lehetséges okaként felmerült, hogy a zeppelin fedélzetén pokolgépet helyeztek el, és hogy a léghajóhoz használt festék anyaga gyúlékony volt.

A 245 méter hosszú léghajó leszállásra készülődött a New Jersey állambeli lakehursti haditengerészeti légi bázison, amikor váratlanul kigyulladt, és megsemmisült. A fedélzeten lévő 97 ember közül 36-an meghaltak.

A tragédiát számos filmen és fényképen megörökítették, és a katasztrófa hatására a léghajók kora leáldozott.

Jem Stansfield repüléstani mérnök vizsgálatainak eredményeként arra a következtetésre jutott, hogy a zeppelint elpusztító robbanást a felgyülemlett hidrogént belobbantó statikus elektromosság okozta. Úgy véli, hogy amikor a földi személyzet tagjai megragadták a leszálló léghajó rögzítő köteleit, lényegében földelték a járművet, és a művelet elektromos kisülést váltott ki.

Gyilkos exporttilalom

A szerencsétlenül járt léghajó Paul von Hindenburg (1847-1934) német tábornokról, köztársasági elnökről kapta a nevét. Első repülése 1936 márciusában volt. Még abban az évben megkezdte a rendszeres légi szállítást az Atlanti-óceán felett: nagyjából ezer utast vitt át tíz menetrend szerinti útja során Németország és az Egyesült Államok között. Legnagyobb sebessége 135 kilométer volt óránként, tartósan 125 km/h-val tudott haladni.

Bár arra tervezték, hogy héliummal lesz megtöltve, a náci Németországgal szemben bevezetett amerikai exportkorlátozás miatt kénytelenek voltak hélium helyett gyúlékony hidrogéngázt használni.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.