Az elemző teszteket kedden elvégezték, és az adatok meg is érkeztek a Földre, nyilatkozta Rick Welch, a Mars-járó projektmenedzsere a pasadénai Jet Propulsion NASA laboratóriumban.
Kiiktatják a fékeket
A kerekeket blokkoló fékek kiiktatása lenne az egyik megoldás, azonban az elemzések szerint ez nagyon kockázatos vállalkozás. "Akkor választjuk ezt a megoldást, ha nem látunk más lehetőséget a javításra. A fékek kioldásának egyik módja, hogy egy paranccsal kiégetjük a fékekhez tartozó biztosítékokat, azonban ebben az esetben ezeket a fékeket a továbbiakban nem lehet használni" - mondta Jim Erickson, a roverprojekt vezetője.
A fékek nélkül ez a két kerék a kisebb emelkedőkön és lejtőkön kipördülhet, így a járművet eltérítheti a tervezett irányból. Erickson szerint bizonyos szinten ezeket a problémákat minimalizálni lehet. "A többi keréknél, a jármű baloldali, illetve jobb hátsó részén a fékek továbbra is működnek, és majd igyekszünk kisebb távolságokat haladni a járművel" - fogalmaz.
Álldogál és vizsgálódik
A Spirit 3,6 kilométert tett meg a Marson, és éppen a Columbia dombon járt, amikor a hiba jelentkezett. Októbber elseje óta emiatt egy helyben áll a jármű, de mivel robotkarjai és kamerái működnek, a továbbhaladásig is képes a kőzetek és a talaj vizsgálatára.
A Spirit januárban érkezett a Marsra, majd áprilisban szoftverfrissítésen esett át. Akkor háromszorosára növelték a naponta megtehető út hosszát.