9℃ / 17
Budapest

Magyarország az új Kongó: Hende Csaba gyerekkatonákat akar

2012. április 27., péntek 14:05 | |

Az újabb, brutális megszorító csomag és a még újabb, tréfás adók bejelentése után azon viccelődtünk a szerkesztőségben, hogy milyen közérzetjavító lépésekkel próbálja majd eltereni a kormány a választók figyelmét.

Azért kezdtünk listát írni ezekről, mert - hogy, hogy nem - épp a 600 milliárdos megszorítás bejelentésekor állt elő egy tök ismeretlen fideszes kéviselő azzal, hogy rádöbbent, túl szigorúak a közlekedési büntetések és akár enyhíteni is lehetne a KRESZ szabályain. Egy csomó minden volt a cukor-korbács-listánkon, a csipszadó eltörlésétől a dohányzó kocsmák visszaadásán át Eto'o leigazolásáig a Videotonba.

De nem véletlen, hogy nem mi kormányozzuk az országot, hanem a Fidesz: miközben minden tippünkkel mellélőttünk, a kormánypárt sokkal okosabbat húzott. Minek engedményt tenni, ha azt is lehet csinálni, hogy az ember belenget valamit félelmetesen nagy marhaságot? Hogy a végén a lakosság már azt is nagy örömként élje meg, hogy a világra szóló hülyeség nem valósult meg.

A lőgyakorlat kamu célpontját stílszerűen a Polgári Közép Chuck Norrisa, Hende Csaba honvédelmi miniszter engedte föl a levegőbe.

Pénteken Miskolcon tárgyalt, ami után a polgármester közleményt adott ki arról, hogy a város nyitott Hende ötletére, és bevezetik a kötelező katonaságot Miskolc középiskolásainak. Nem viccelek, itt van leírva, hogy "Dr. Kriza Ákos polgármester vállalta, hogy a miskolci oktatási intézményekben megszervezik a katonai ismeretek tantárgy bevezetését."

A Honvédelmi Minisztériumnak ugyanis az az ötlete, hogy a Nemzeti Alaptantervbe kerüljön be a honvédelmi képzés, a 12-13 éves korosztálynak, "hogy a tanulók képet kapjanak a honvédelem alapvető kérdéseiről és eldönthessék, hogy a későbbiekben akarnak- e komolyabban foglalkozni ezzel a területtel. A honvédelmi oktatásra járó diákok akár érettségi vizsgát tehetnek ebből a tárgyból, ami továbbtanulásuk esetén plusz pontokat jelent." A gyerekkatonásdinak neve is van, úgyis mint KatonaSuli Program.

Tény, ami tény, szívesebben érettségiztem volna latrinaásásból, mint a "szocialista átmenet a kelet-európai országokban" töritételből, és tuti ötöst kaptam volna arra, ahogy az "atomvillanás balról!" vezényszóra magamra terítem minden ruhadarabok legbüdösebbikét, a vegyvédelmi köpenyt. (Bár lehet, hogy buktam volna, mert Vajda szerkesztő úgy emlékszik, hogy atomvillanáskor nem is kellett magunkra teríteni a vv-köpenyt.)

De a dolog ennek ellenére óriási kamunak tűnik. Annak ellenére, hogy Kriza polgármester tökéletesen megérezte a stílust, amikor közleményében azt írta, hogy "a honvédelem rendszerének teljes átalakítása egybecseng a miskolci törekvésekkel, ugyanis Miskolcon is a rendteremtés a cél. Elmondta: igenis fontos, hogy a gyerekek életében megjelenjen a rend és a fegyelem fogalma, hiszen ezek ismerete nélkül nem lehetnek sikeres felnőttek."

Kriza Ákos ezen szerint nem lehetett katona, hiszen akkor csak a hónapokon át nem fürdésről, a raktárhelyiségekben való rejtőzködésről, a másnaposság kezeléséről, illetve a mértéktelen önkielégítés mentális és fiziológiai hatásairól szerzett volna ismereteket. A rendről és fegyelmről aligha. Kérdés, hogy állami feladat-e a 12-13 éveseket ilyesmire tanítani, én nem vagyok benne száz százalékig biztos, de majd jövőre megkérdezem a miskolci gyerekkatonákat.

Hozzászólások

  • 2012.04.27 19:43:51churchill

    Véleményem szerint nem kellene összekeverni a Magyar Néphadsereget a Magyar Honvédséggel, a sorozott állományt az önkéntesekkel. Ez már régóta nem a lopunk-iszunk-lógunk mentalitású hadsereg.

  • 2012.04.27 19:45:51genghis

    @zuza
    "A mai fiatalok nagy része fizikálisan és mentálisan egyaránt alkalmatlanok arra hogy egy kisebb terhelést elviseljenek!!!"
    pontosan errol beszelek en is. es minthogy nem vagyok taigetosz parti nem azt varnam hogy legyenek ongyilkosok a kotelezo sorkatonai szolgalat alatt, vagy basszak seggbe oket a kemeny videki cigo gyerekek, hanem hogy az allam ugy intezi hogy a szuloknek tobb ido es lehetoseg jusson embert nevelni a gyerekebol es nem kizsakmanyolja oket - a kolkok meg dogoljenek bele a kotelezobe...

  • 2012.04.27 19:47:57Várúr

    Te olyan hülye vagy Szily fiam, mint a lyukas autógumi. A honvédelmi ismeretek oktatása a gyerekkatonáskodással nem egyenlő, annak idején én ezért léptem be az MHSZ-be és lőni, autót vezetni tanultam. Az összes szar bulvárújságíróhoz hasonlóan túlzol, mint vénasszony a szépségversenyen. A honvéd- és rendőrtiszti főiskolán jelenleg húszszoros (20) a túljelentkezés. Téged oda nem vennének be, dehát kellenek a gagyi firkászok is. Ha neked gond, hogy a gyerekeket felelősségre, fegyelemre, önvédelemre, stb. nevelik, idd meg a vodkád, szívj el egy jointot vagy menj le a romkocsmába arcoskodni. Vagy nálad értékesebb embereknek ásd meg a latrinát. Utána te is használhatod.

  • 2012.04.27 19:48:10Tapogatott Kukorica

    Tehat arra celoztam, hogy ha ertelmes dolgokat tudnanak tanitani 2-3 het alatt, aminek esetleg meg hasznat is veheti egyszer az ember, akkor talan megfontolandonak tartanam. De 9-18 honapig tarto krumplihamozast, meg nullahoz konvergalo ereju "katonai bazisok" orzeset gyakorlo fiatalok melegedojet talan nem kellene finanszirozni.
    Egy elsosegely tanfolyam, alapveto ismeretek katasztrofaelharitaskor vagy hasonlok akar hasznosak is lehetnek mindenki szamara. De nem latom ertelmet az imperialista nyugat betoppanasat tettrekeszen varo fiatal honvedek kollektiv patyolgatasanak, akik jobb esetben mar 3 toltenyt is elsuthettek "kikepzesuk" soran.

  • 2012.04.27 19:56:16genghis

    @Várúr
    neked is azt tudom mondani, egy inpotens idiota vagy, ha a katonaektol varod el hogy a gyerekedbol embert faragjanak-mert magad keptelen vagy ra.
    annakidejen-ahogy mondtad pontosan megvoltak ezek a lehetosegek, mert ugye penz volt mindenre-hidd el ma nem igy lenne.
    a fosulirol kikerulo militarista hulyegyerekek meg mindent megtesznek, csak melozni ne kelljen-meghat hol is? es mennyiert? ma mar kedvezmenyes nyugdij sincs vazze, azert a fizuert meg a fasz fog eszaka a nyocba' jarorozni eccaka.

  • 2012.04.27 19:58:30genghis

    amugy pl a svajci rendszer szuper jo, MINDENKI sorkatona, de csak a kikepzes idejere, nincs evekig/honapokig ingyen faszveres-stressz-idiotizmus. de ehez egy korrupcio mentes jol mukodo rendszer kene, amit eloszor allami szinten kene megvalositani.

  • 2012.04.27 19:59:21[Lombroso]

    chigavera: fasza, gépelhetem újra.

    "Izlandon például nincs hadsereg. Állítólag rendőrből is csak 110 van."

    Wikipédia.

    "Ahogy gondolom önmagában a Luxemburgi vagy Málta haderőt még a magyar is lenyomná."

    Valóban, akkor mutass egy ország méretű országot Európában, és nem egy Európa melletti szigeten. Legalább nem kapásból a Vatikánnal vagy Monacoval jöttél.

    "Ezeket az országot a szövetségi rendszerük védi. Ahogy egyébként kábé már minket is."

    Fasza, bízzuk rá legelemibb védelmi kérdéseinket a szövetségeseinkre, hátha elvi okokból, és nem érdekek mentén védenek minket. Legfeljebb majd állunk egy szál nagy büdös semmiben, amikor változnak az érdekeik. Okos. Sajnos nem lehet minden problémát szövetségesekkel megoldani. Ha csak egyszer azt mondja a szövetségesünk, hogy "bocsi, most nem segítek", akkor mi van? Megoldjuk mi? Ja, hogy arra nem készültünk...

    "Mondjuk, hogy a szuveneritás és érdekérvényesítés egyik feltétele a sajté ütőképes hadsereg - is."

    Hát, én nem tenném hozzá ilyen magabiztosan a feltételes módot, kevés lennék az állam- és politikatudomány újraírásához. Emlékezz, hogy mit szeretett önmagában Bástya elvtárs. De lelked rajta.

    folyt.

  • 2012.04.27 20:00:12[Lombroso]

    chigavera: fasza, gépelhetem újra.

    "Izlandon például nincs hadsereg. Állítólag rendőrből is csak 110 van."

    Wikipédia.

    "Ahogy gondolom önmagában a Luxemburgi vagy Málta haderőt még a magyar is lenyomná."

    Valóban, akkor mutass egy ország méretű országot Európában, és nem egy Európa melletti szigeten. Legalább nem kapásból a Vatikánnal vagy Monacoval jöttél.

    "Ezeket az országot a szövetségi rendszerük védi. Ahogy egyébként kábé már minket is."

    Fasza, bízzuk rá legelemibb védelmi kérdéseinket a szövetségeseinkre, hátha elvi okokból, és nem érdekek mentén védenek minket. Legfeljebb majd állunk egy szál nagy büdös semmiben, amikor változnak az érdekeik. Okos. Sajnos nem lehet minden problémát szövetségesekkel megoldani. Ha csak egyszer azt mondja a szövetségesünk, hogy "bocsi, most nem segítek", akkor mi van? Megoldjuk mi? Ja, hogy arra nem készültünk...

    folyt.

  • 2012.04.27 20:00:49Gáborom

    Hogy is van ez Svájcban?
    És a németeknél?
    Osztrákoknál?
    Hm?

  • 2012.04.27 20:00:57[Lombroso]

    "Mondjuk, hogy a szuveneritás és érdekérvényesítés egyik feltétele a sajté ütőképes hadsereg - is."

    Hát, én nem tenném hozzá ilyen magabiztosan a feltételes módot, kevés lennék az állam- és politikatudomány újraírásához. Emlékezz, hogy mit szeretett önmagában Bástya elvtárs. De lelked rajta.

    "És lám, úgyis lehet élni, hogy nem a gránátvetést tartják elkerülhetetlenül fontosnak, hanem mondjuk a számítástechnikát vagy a nyelvtanulást."

    A nyelvoktatást véletlenül nem a patásék követelik meg szegény túlterhelt diákoktól irreális mértékben? Így mégis hogyan megy az egyik a másik rovására? Ki beszélt gránátvetésről? Tisztázzuk: semmi kedvem úgy eszmecserét folytatni, hogy kitalálsz dolgokat, amiket aztán szépen kisiskolás módon cáfoni kell. Vagyunk annyira nagy gyerekek, hogy ne kelljen egy netes eszmecserét tudottan és látványosan valótlan állítások tételével lefolytatni.

    "Mert az mondjuk praktikusabb és többet segít az országnak adott korban és viszonyok között."

    Hát igen, az adott kor és viszonyok viszont változnak. Majd ha garantálod, hogy nem lesz szükség soha a hadseregünkre, akkor leszerelhetjük őket.

    folyt.

  • 2012.04.27 20:01:54[Lombroso]

    Annyira, de annyira sz@r az index összes kommunikációs és multimédiás felülete...

  • 2012.04.27 20:03:33genghis

    gecc blogmotor, monnyonle

  • 2012.04.27 20:17:24Tita nick

    Liberális baromarcok mindennapi böfögését add meg nekünk ma.

  • 2012.04.27 20:19:39ottomoll

    Nem tudom,hogy miért olyan nagy baj az, ha a srácok megtanulnak lőni, tanulnak egy kis önvédelmet, honvédelmi ismereteket, és nem nyámnyila kis pöcsökként jönnek ki az iskolából? Svájcban is van ilyen. Nálunk miért ne lehetne? Persze megrögzött pacifistáknak felesleges magyarázni.

  • 2012.04.27 20:27:28Autosave

    "Rengeteg (nem kizárólag) alacsony képzettségű ember számára a katonai keretek jelentik a lehetséges önmegvalósítást. A Betyársereg és a Magyar Gárda nem a rasszizmus szülötte, hanem a tagok militáns igénye hozta létre. A cél más mint az ok."

    Ennek köze nincs a realitáshoz. Azok a birkák csatlakoznak az ilyen fos társaságokhoz önként (úttörő, KISZ, polgári kör, Magyar Gárda, KatonaSuli Program, stb.), akik félnek a szabadságtól, a szabad akarattól, a döntésektől.
    Attól, hogy maguknak kell eldönteni, mit tartanak helyesnek és mit rossznak, ha azt nem mondja meg a "főnök". Kell nekik egy egyszerű világnézet, amivel azonosulni tudnak és "megértenek". Nem mernek semmiért önként felelősséget vállalni, agyatlan balfaszok gyülekezete...

  • 2012.04.27 20:29:27téti

    @zuza
    Mindig is voltak mentálisan gyengébbek mindig is lesznek, nem hiszem, hogy egy őrmester tudni fogja hogyan kezeljen egy érzékenyebb személyiséget, az a néhány Emo-s akit ismerek elvan a saját ki világában és legalább max. csak magára veszélyes. Amúgy egy alapkiképzéssel én is egyetértek.
    @gengis
    A svájci rendszer nekem is tetszik viszont van vele magyar viszonylatban egy óriási gond a te érveiden túl: a svájci hadsereg milícia, a kiképzés után a delikvens 10 évig tartalékos marad és ez idő alatt otthon KELL tartania a kiosztott gépkarabélyt. Szerintem ez nem rossz dolog, de el tudod te képzelni, hogy itthon bármelyik párt el tudná viselni, hogy civil kézben ennyi fegyver van.

  • 2012.04.27 20:32:06ottomoll

    Például Bonaparte Napoleon???

  • 2012.04.27 20:33:50ottomoll

    Szegény kis korzikai nyilván egy akaratgyenge kis nyomorék volt, és ezért ment kadétiskolába...Az meg se fordul a fejedben, hogy vki szeret ezzel foglalkozni?

  • 2012.04.27 20:39:57Autosave

    ottomoll 2012.04.27 20:33:50ottomoll

    Ha nekem válaszolsz és könyvekből ismered a katonáskodást, akkor ennyit róla (olvasd el a történet hátterét a net-en):
    [link]

    "Az meg se fordul a fejedben, hogy vki szeret ezzel foglalkozni?" Istenigazából nem.

  • 2012.04.27 20:41:36ratsche

    ..

  • 2012.04.27 20:43:23ratsche

    mrzigi:
    "Isten, haza, család, ez a sorrend, és csak ezt követően vagy TE."

    Tökéletesen igazad van, de én hívő keresztényként az Úr ötödik parancsolata értelmében sajnos nem foghatok fegyvert, remélem nincs harag.
    Dícsértessék!

  • 2012.04.27 20:48:51ottomoll

    Autosave: Pacifistákkal értelmetlen vitatkozni... Csak akkor kapnak észbe, amikor valaki jól szétlövi a seggüket, és nincs aki megvédhette volna őket..

  • 2012.04.27 20:50:33asd123321dsa

    Én most vagyok 25, orvosi papírt még kaptam, de bevonulni már nem kelett. Mostmár azt mondom, hogy nem tett volna rosszat, így, hogy mondhatni a választóvonalról látom a két tábort (30 körüliek, 18 évesek). A mostani 18 évesekben sajnos nagyon felül van reprezentálva a nyikhajsággal párosuló nagypofájúság (ugye Janika a kurva kemény akit apuka leszid pénteken, hogy idén se jut ki középiskola 9. osztályból mielőtt ad neki 20ezer forintot a hétvégére) illetve a saját maguk által vállalt áldozat szerep (emósok, stb). Ezt helyre kéne tenni, nem azért mondom de mi még azért képben voltunk, hogy ha nagyon nagyra nyitjuk a pofánkat azt előbb-utóbb be fogja törni pl. egy volt sorkatona. Valamilyen intézményrendszer ami 20 éves kor körül úgyahogy férfit farag a hülyegyerekből nem ártana, honvédelmi szempontból viszont sok haszna nem volt a katonaságnak, már amiket halottam abból ítélve nemhiszem hogy egy sorkatona az élő pajzsnál többre lenne jó, ha úgy szerel le, hogy két tárat nem lőtt ki életében az amúgy is elavult AK-47 koppincsból, viszont professzionális szinten tisztít csempét fogkefével...

  • 2012.04.27 20:56:01biobender

    Alig varom, hogy megcsinaljak. Akkor mar meg is oldodtak a valasztasok, barki aki megigeri, hogy eltorli ezt a sotet baromsagot automatikusan nyer. A kocsog jobbik meg a megkocsogebb fidesz pedig vonulgathat a budiajto korul az udvaron.

  • 2012.04.27 21:02:40ottomoll

    Én elsősorban a kis létszámú profi hadsereget támogatom, de emellett szükség van egy Nemzeti Gárda (USA) jellegű szigorúan önkéntes alakulatra is. Emellett fontosnak tartom a tizenéves fiúk honvédelmi képzését is . (Itt nyilvánvalóan csak alapvető fegyverhasználat, és önvédelmi oktatás jöhet szóba.)

  • 2012.04.27 21:04:58wargame

    A KatonaSuli programot az MSZP kormány kezdte el 2005-ben. Csak halkan jegyzem meg. Az első nagy ismeretterjesztő toborzás 2009-ben a Hadtörténeti Intézetben volt, ahol Szekeres Imre akkori honvédelmi miniszter az ország minden részéből érkezett iskolaigazgatónak tartott előadást a program céljáról. A tankönyv szintén az MSZP kormány alatt jelent meg. A fantasztikus internetes portáljuk így mintegy 7 évet késett az enyhén provokatív és ferdítő cikkével. :)

  • 2012.04.27 21:09:59Autosave

    ottomoll 2012.04.27 20:48:51

    Te megvédenél, mi?

    - sok hivatásos az első komoly bevetés után jön rá, hogy elbaszta az életét, és hazakerülve szenvedélybeteg lesz belőle(nem a turista békefenntartókra gondolok), nem beszélve a magyar szocialista rendszer alkesz hadseregéről
    - harci helyzetben a kiképzett katonák nagy része sem lő emberre, mert pszichológiailag képtelen rá, ez tény; nemhogy majd a kőkemény betyártalléros civilek
    - a légióban megtanítják az alapokat, nem is szokott gond lenni,
    - én is láttam N. sírját Párizsban, orosz márvány a szarkofágja, hmm, picit megalázó...

  • 2012.04.27 21:13:31Amidazophen

    Petőfi után szabadon: - mondhatná Handa Csebe tartalékos honv. ezredes (ez utóbbi nem vicc: tényleg az!)

    "Rend és Fegyelem!
    E kettő kell nekem!"

    Na mármost. Az oktatásiállamtitkár, bizonyos Vöcsök Rózsa arra hivatkozva, hogy nyáron nincs hová tenni a szülőknek a gyerekeiket, leröviditené a nyári vakációt.

    Fantasztikus izgalom vett erőt rajtam, amikor ezt a két korszakalkotó gondolatot megpróbáltam egybegyúrni! Hát persze, hogy a nyári szünet helyett kellene bevezetni ezt a kis katonásdit!

    Fapuska, fakard, nemzeti szinű hintaló,
    babgulyás, kapca és csizma,
    gyermeknek ez való
    nem pedig vakáció!

    Akik ilyesmit kitalálnak, azok már nem is seggek, azok egetverően nagy diszfaszok!

  • 2012.04.27 21:22:49MediaSlave

    Nem vagyok az a fasisztázó típus, és előre bocsájtom, katona sem voltam. Amit a "cikkben" írtak, az a csúsztatás magasiskolája. A hadsereg, és a hadászati ismeretek nem csak háborúra fordíthatóak. Katasztrófavédelem, kárelhárítás lásd az árvizek, hóhelyzetek, stb. Tegyük fel, hogy a hír igaz, bár tényleg nem tudjuk mit akarnak nem ártana. Politikai szinten az elmúlt 20 év (létező) morális válságára lehetne válasz egy a szó jó értelmében vett polgári érték nevelés. Tudom, hogy otthon mindenki azt hiszi, hogy jól neveli a gyerekét, és noname nickek mögül tudja, hogy jól neveli a gyerekét, de mégiscsak ott van a nagyszámok törvénye, a közösség. Szolidaritást, segítőkészséget, gondoskodásra való hajlamot, önkéntességet csak közösségben lehet nevelni. Ezzel együtt nem támogatom a Levente-képzőt.

  • 2012.04.27 21:29:09ottomoll

    Honvédelemre szükség van, ahhoz pedig megfelelő emberanyag kell. Nem tudom ,hogy a statisztikáidat honnan szedted,de nem bizonyítanak semmit. Egy satnya ,önvédelemre képtelen ifjúságból ugyanilyen ország lesz. Napoleon sírjának mi köze a témához? Én a te általánosításoddal szemben hoztam fel ellenpéldának.

  • 2012.04.27 21:31:20Autosave

    otto, N. sírjának eredete szimbóleum volt. Majd rájössz egyszer...

    (Engem inkább ne védjetek meg, megoldom magam.)

  • 2012.04.27 21:34:14MediaSlave

    Egyébként a hiperpacifistáknak csak annyi: Ha beüt a krach, és neked van sok konzerved, meg vized, tranzisztoros rádiód, nekem pedig egy félautomata bármilyen maroklőfegyverem 15 golyóval, egy pedig a csőben, ki lesz éhes szomjas, jóli informált.

  • 2012.04.27 21:40:27tincze

    egy állam ismérvei közé tartozik pl. , hogy pénzt ad ki , adót szed, és hadsereget tart fenn.
    mondjuk hadsereget elég nehéz úgy fenntartani , ha nincsenek benne emberek.

    ezt a buta, hozzá nem értő izélkedést meg nem biztos, hogy terjeszteni kéne : a hadsereg-csinálás is egy szakma , mint a haj- csinálás, autó - csinálás, bank -csinálás, stb.
    az, hogy a néphadsereg anno olyan volt amilyen , a feladatát az adott kor színvonalán ellátta.

  • 2012.04.27 21:49:12Autosave

    MediaSlave 2012.04.27 21:34:14

    :-) Állj le a PC/konzoljátékokkal, nem tesz jót neked.

  • 2012.04.27 22:04:09HgGina

    Ha a kötelező katonaság egyenlő a honvédelmi ismeretekkel, akkor nyilván a háztartási ismeretektől rögtön minden lány szakácsnő, varrónő vagy takarítónővé válik, a fiók lakatossá, asztalossá. A tornaórától focistává vagy aerobik oktatóvá. Bibliaismerettől meg rabbivá vagy nagytiszteletű asszonnyá, esetleg egyenesen pápává.
    Szilyről nem tudom, milyen oktatásra járt (biztos nem újságíróra), de ő egyszerűen csak hülye lett.

  • 2012.04.27 22:05:11ebfül

    Demagóg baromság: a cikk.

    A KatonaSulit lehet jól is, rosszul is csinálni.

    Eleve azt feltételezni, hogy csak sz@rul lehet, korlátoltságra vall.

    Azt pedig, hogy majd a NATO megvéd minket bárki ellen, ugye senki sem gondolja komolyan?

  • 2012.04.27 22:05:15Chigavera

    Lombroso,
    te összekeversz valakivel :)) Azt írtad mondjon valaki ilyet, mondtam. Azt sehol nem állítottam, hogy le kell szerelni a teljes magyar haderőt. Azt viszont állítom, hogy a sorkatonaság megszüntetése helyes lépés. És azt is, hogy a középiskolai hadászati oktatáson való ötletelgetés helyett másra kellene fordítani az időt, pénzt és figyelmet, mivel az oktatás most éppen kurva nagy szarban van, és nem pont azért, mert momentán nincs katonai alapképzés. Tipikusan ezt hívják melléfejlesztésnek. Ha már az öteltelgetős témakör, ezerszer többet érne például, ha végigvinnék a kresz és jogsiszerzést érettségiig. Annak mondjuk rögtön lenne is értelme, mindenesetre több, mint a dolinger célgömbben tartásának, hm?

  • 2012.04.27 22:09:10akira2

    Chigavera,

    "Ezeket az országot a szövetségi rendszerük védi. Ahogy egyébként kábé már minket is. Mondjuk, hogy a szuveneritás és érdekérvényesítés egyik feltétele a sajté ütőképes hadsereg - is. És lám, úgyis lehet élni, hogy nem a gránátvetést tartják elkerülhetetlenül fontosnak, hanem mondjuk a számítástechnikát vagy a nyelvtanulást. Mert az mondjuk praktikusabb és többet segít az országnak adott korban és viszonyok között."

    Pont így van, piros pont... :)

  • 2012.04.27 22:10:18JohnPopcorn

    üzenem a pacifista kisbuziknak, nem rossz dolog ha az embert megtanítják hogyan védje meg magát, s az országát, annak ellenére, hogy bizonyos érdekcsoportoknak ez nem tetszik...

  • 2012.04.27 22:13:14G. Wolf

    régebben volt katonai szakközépiskola, egy darabot igazán fönt kéne tartani, mert azért ha profi hadsereget akarunk akkor a katonákat fiatalon kell elkezdeni felkészíteni, célirányosan... de hogy tantárgy legyen az hülyeség szerintem...

  • 2012.04.27 22:14:40akira2

    "Nem vagyok az a fasisztázó típus, és előre bocsájtom, katona sem voltam. Amit a "cikkben" írtak, az a csúsztatás magasiskolája. A hadsereg, és a hadászati ismeretek nem csak háborúra fordíthatóak. Katasztrófavédelem, kárelhárítás lásd az árvizek, hóhelyzetek, stb."

    Én viszont voltam katona, de fingom nincs, hogy mit kellene csinálnom hazafiként, ha háború törne ki, azt viszont jól tudom, hogy a saját és családom érdekében mit csinálnék: elmenekülnék békésebb országba, és új életet kezdenék.

  • 2012.04.27 22:17:12afalujegyzője

    "ugyanolyan szakma , mint bármelyik másik."

    Ja, meg a hentes, a vájár, a szövőnő is pont olyan szakmák. Ezeket mind tanítsuk meg a 12 éves gyerekeknek, hogy majd tudjanak választani...
    Az se lenne baj, ha olyanok írnának véleményt, hogy mi történjen más 12 éves gyerekével, akinek ez a saját csemetéjét is érinti...

  • 2012.04.27 22:18:45akira2

    "üzenem a pacifista kisbuziknak, nem rossz dolog ha az embert megtanítják hogyan védje meg magát, s az országát, annak ellenére, hogy bizonyos érdekcsoportoknak ez nem tetszik..."

    Az ország kizárólag a politikusai szándékai mentén lenne képes háborúba keveredni, és ebben az esetben nem az "országért" csak ugyanezen politikusok hatalmának megőrzéséért harcolnának a hős honvédek...

    Na, ez az, amiben bizonyosan nem vennék részt, és erre - az esetleges hasonló helyezet túlélésére - nevelem a gyerekeimet is...

  • 2012.04.27 22:19:44METO

    Ugyan már, Ukránoknál már általános iskolában tanulják...

  • 2012.04.27 22:23:09akira2

    "Az se lenne baj, ha olyanok írnának véleményt, hogy mi történjen más 12 éves gyerekével, akinek ez a saját csemetéjét is érinti..."

    Az enyém 11, és bizonyosan meg fogom védeni az ilyen milicista barmoktól, ha netán kitalálják, hogy honvédelmi oktatás tantárgyat vezetnének be...

    Amúgy hittanra sem járt, mert mert nem kívánom vallásos nevelésben részesíteni a gyerekemet... sokkal fontosabb, hogy két világnyelvet folyékonyan beszél...

  • 2012.04.27 22:24:52Autosave

    Higanydzsina 2012.04.27 22:04:09

    Te mindig házhoz mész a pofonért?
    A jódtinktúrával egyébként mi a helyzet?

  • 2012.04.27 22:27:50akira2

    Autosave,

    "Ennek köze nincs a realitáshoz. Azok a birkák csatlakoznak az ilyen fos társaságokhoz önként (úttörő, KISZ, polgári kör, Magyar Gárda, KatonaSuli Program, stb.), akik félnek a szabadságtól, a szabad akarattól, a döntésektől.
    Attól, hogy maguknak kell eldönteni, mit tartanak helyesnek és mit rossznak, ha azt nem mondja meg a "főnök". Kell nekik egy egyszerű világnézet, amivel azonosulni tudnak és "megértenek". Nem mernek semmiért önként felelősséget vállalni, agyatlan balfaszok gyülekezete..."

    Ez pont így van, ezzel is maximálisan egyetértek...

  • 2012.04.27 22:29:03ottomoll

    A.s.: Persze majd megoldod magad mi? Úgy oldanád meg, hogy elhúznál innen a francba. Sztem te félreértesz engem. Én nem a Magyar gárda, meg a többi paramilitáris szerveződést védem, hanem az állam által fenntartott jó színvonalú honvédelem érdekében szólok. Ennek pedig szerves része az ifjúság alapszintű honvédelmi nevelése, még sorállományú hadsereg nemléte esetén is. Ezt már leírtam korábban. Ezt a "Soha többé nem akarok katonát látni" mentalitást pedig nemcsak ostobaságnak, hanem felelőtlenségnek is tartom. Hála istennek az a politikai erő, amelyik ezt osztotta(szadesz)már kiesett a parlamentből.

  • 2012.04.27 22:30:15[Lombroso]

    Chigavera:

    "te összekeversz valakivel :)) Azt írtad mondjon valaki ilyet, mondtam."

    Valóban, összekevertelek a másikkal. Amúgy azt mondam, hogy _ő_ mondjon ilyet, de lényegtelen, örülök, hogy beszálltál az eszmecserébe.

    "Azt sehol nem állítottam, hogy le kell szerelni a teljes magyar haderőt."

    Bocsi, de annyi picsogás ment már itt arról, hogy milyen szörnyűség a honvédelem, hogy az ember nem veszi a fáradságot a disztingváláshoz. Nem te mondatd, ezért bocsi. A Maradék tucat ember, aki meg mondta, az gyökér.

    "Azt viszont állítom, hogy a sorkatonaság megszüntetése helyes lépés."

    A korábbi formáját én sem tartom elfogadhatónak. Még szerencse, hogy itt nem a sorkatonaságról van szó eredetileg, azt csak Szily keverte ide recskázós emlékeivel együtt.

    "És azt is, hogy a középiskolai hadászati oktatáson való ötletelgetés helyett másra kellene fordítani az időt, pénzt és figyelmet, mivel az oktatás most éppen kurva nagy szarban van, és nem pont azért, mert momentán nincs katonai alapképzés. Tipikusan ezt hívják melléfejlesztésnek."

    Ez a "miért nem inkább azon dolgoznak, hogy..." gondolatmenet az, amitől agyfaszt kapok. Eléggé nagy bajban vagyunk, ha egy állam nem tud egymás mellett több tevékenységet is végezni, több fejlesztést is végrehajtani. Kicsit olyan ez, mint amikor 2008 táján bármit leírtál egy blogposztban, megkaptad a Jobbikosoktól, hogy miért nem inkább a cigánybűnözésről beszélek.

    "Ha már az öteltelgetős témakör, ezerszer többet érne például, ha végigvinnék a kresz és jogsiszerzést érettségiig. Annak mondjuk rögtön lenne is értelme, mindenesetre több, mint a dolinger célgömbben tartásának, hm?"

    Felőlem azt is lehet.

  • 2012.04.27 22:36:37akira2

    "Ezt a "Soha többé nem akarok katonát látni" mentalitást pedig nemcsak ostobaságnak, hanem felelőtlenségnek is tartom. Hála istennek az a politikai erő, amelyik ezt osztotta(szadesz)már kiesett a parlamentből."

    Nem értünk egyet, sőt éppen ellentétesen gondolom, de a véleményemnek annyira nincs köze a szadeszhez, mint szűzlánynak a harangöntéshez...

    A nagyapám harcolt a németek oldalán a II. VH-ban az orosz fronton, 3 év hadifogság után térhetett haza a családjához - mert hazafi volt... Ahelyett, hogy elhúzott volna a családjával mondjuk svájcba, mint a család más tagjai. Hidd el, a fogság genetikusan kiölte belőlünk örökre ezt a marhaságot, hogy hazafiság... :)

  • 2012.04.27 22:42:49Autosave

    akira2 2012.04.27 22:27:50

    Ezek szerint még vannak/vagyunk, akiknek önálló és határozott véleménye van.

    ---------------------------
    ottomoll:
    "az ifjúság alapszintű honvédelmi nevelése, még sorállományú hadsereg nemléte esetén is."
    Ennek mi az értelme? Hogy felismerje a tábornoki rangjelzést, és előre köszönjön? Leírtam, hogy még a profi katonák is megremegnek éles helyzetben, ha ölni kell; mit is szeretnél?

  • 2012.04.27 22:44:36ottomoll

    akira2:Nem kell senki oldalán harcolni sehol külföldön. Itt van a kutya elásva. Nemzeti VÉDERŐRE van szükség: ennyi

  • 2012.04.27 22:53:21ottomoll

    Autosave: Annyi az értelme van , hogy megtanulja kezelni a kézifegyvereket, megismeri a mozgósítási rendszert, respektje lesz a szemében a honvédségnek. Egyáltalán szembesül valamilyen szinten egy lehetséges vészhelyzettel, és az ilyenkor szükséges teendőivel.

  • 2012.04.27 22:53:42nemtommitirjakide

    Ez lesz az új módi :
    Katolikus iskolákban tanítják a honvédelmi képzést.

    Ilyen honvédelmi képzést az átkosban kaptunk, ami egy nagy baromság volt. Sorkatonaként gyűlöltem a katonaságot és hiába telt el több mint két évtized ,még mindig utálom a sok csillagos buzit.

  • 2012.04.27 23:04:48qwertz666

    A cikkíró valószínű jól peszipuzott higitóval előtte.
    Épelméjű ember nem írogat ekkora baromságokat.

  • 2012.04.27 23:05:08Chigavera

    Lombroso,
    kicsit még a "melléfejlesztés" problémájáról.
    Írod: "Eléggé nagy bajban vagyunk, ha egy állam nem tud egymás mellett több tevékenységet is végezni, több fejlesztést is végrehajtani." Pontos megfogalmazás, és jelenleg szerintem sajnos pont ez a helyzet, tényleg nagy bajban vagyunk. Magam is tanítottam, tanítok, és látom. Ezeket a felvetéseket tipikusan olyan bedobott gumicsontnak tartom, aminek egyetlen szerepe és értelme a napi politikai propaganda, nem gondolták és nem is akarják végiggondolni, nem is ezért öblögetnek vele. Gondolj bele: egy olyan lukas fingnak a pörgetése megy, amire se kapacitás, se infrastruktúra, se koncepció, sem humán erőforrás, sem időbeli, sem anyagi keret nincs. Mindezt egy olyan időszakban és állapotban, amikor alapszintű iskolai feladatok maradnak ellátatlnaul, mint például az étkeztetés, fűtés, tanszer, és egyre nagyobb probléma a funkcionális analfabéták aránya.
    Sajnos az oktatás is a felelőtlen hülyék játszótere már jó ideje, ráadásul a tendencia romlik, és ez baj, nagyon nagy baj.

  • 2012.04.27 23:07:38akira2

    "Annyi az értelme van , hogy megtanulja kezelni a kézifegyvereket, megismeri a mozgósítási rendszert, respektje lesz a szemében a honvédségnek. "

    Na, én pl. voltam katona, bár egyébként is megtanultam kezelni fegyvereket, de a mozgósítási rendszerről egy kukkot sem tudok, nem is érdekel...

    Na, és a honvédségnek nulla a respektje nálam... sőt, dupla nulla... :)

  • 2012.04.27 23:07:44mrzigi

    ottomoll:
    "Hála istennek az a politikai erő, amelyik ezt osztotta(szadesz)már kiesett a parlamentből."
    Ki kell hogy ábrándítsalak.
    Az SZDSZ (Szabad Demokraták Szövetsége) ifjúsági tagozata ma is ott van a parlamentben, úgy hívják őket, hogy Fiatal Demokraták Szövetsége (Fidesz). Opppppááááá :D Ezt valahogy mindig elfelejti a nép :DDD

    Amúgy nekünk is volt, hogy általános végén osztályt kivitték lőtérre. 2 óra oktatás, aztán 10 fős csoportokban mindenki 20-20 lőszert lőtt légpuskával. Az ember megtanulta tisztelni a fegyvert, és az alapvető szabályokat. Még akkor is, ha a légpuska azért valójában "játékfegyver".

  • 2012.04.27 23:11:46Autosave

    ottomoll 2012.04.27 22:53:21
    "Annyi az értelme van , hogy megtanulja kezelni a kézifegyvereket, megismeri a mozgósítási rendszert, respektje lesz a szemében a honvédségnek. Egyáltalán szembesül valamilyen szinten egy lehetséges vészhelyzettel, és az ilyenkor szükséges teendőivel."
    Nos, téged/önt ilyen tudással simán szerződtetne a Navy Seals kiképzőnek.
    (Én csak egy egyszerű orvos vagyok és sportlövő, de anno a fegyvervizsgán annyi kreténnel találkoztam, hogy félve gondoltam arra, mennyi komplett hülye juthat éles fegyverhez. Ettől félek, de nagyon.) Ha kell, elég jól lövök, ha kell operálok; így elég jó hazafi vagyok Önnek, főnök?

  • 2012.04.27 23:18:43akira2

    "Nem kell senki oldalán harcolni sehol külföldön. Itt van a kutya elásva. Nemzeti VÉDERŐRE van szükség: ennyi"

    Csak elárulom, hogy a nemzeti véderő tagjai mostanában Afganisztában meg Irakban védik ám a hazát...

  • 2012.04.27 23:21:31cassopo

    vicc vót gyerekek, kiszoptuk a Szily faszát

  • 2012.04.27 23:23:52ottomoll

    akira2: Igen , sajnos!

  • 2012.04.27 23:31:26ottomoll

    Autosave: Nem jutna senki fegyverhez, csak elsajátítaná a használatát. Én pl. örültem volna egy ilyen lehetőségnek. Egyébként a tűzvédelmi felkészítésnek se az a célja, hogy tűzoltókat képezzen. Mindkét esetben egy esetleges vészhelyzetre készítenek fel. Csak esetünkben egy rendszeres honvédelmi felkészítőről lesz szó.

  • 2012.04.27 23:38:14Autosave

    ottomoll 2012.04.27 23:31:26
    "Nem jutna senki fegyverhez, csak elsajátítaná a használatát."
    Ez egyértelmű, de egy CZ vagy Glock kezelése, beállítása sem rutinfeladat.
    Ne várjuk már el "kiscserkészektől", hogy honvédelmi tényezők legyenek.
    END.

  • 2012.04.27 23:53:06Unreachable

    Hagy döntsem már el, hogy akarom nevelni a gyerekem. Ennyi. Semmi joga az államnak katonásdit játszani az én kölkömmel. Ha nem tűnik el ez a tetű banda itt hagyom ezt a szar országot, hozzátéve, hogy egy ország olyan, mint a benne élő emberek és ez az ország teli van retardáltakkal, ami már abból is látszik, hogy ezeknek az elmebetegeknek 2/3-t szavaztak meg.

  • 2012.04.27 23:55:43kivisziat

    Szilykém, csak semmi Kongó.
    Ez a liberál-fasiszta faxságot ott sem venné komolyan senki.

  • 2012.04.27 23:58:45Chigavera

    A lényeg: jelentős különbség van aközött, hogy esetleges fakultatív lehetőséget teremtsenek arra, hogy akit érdekel mondjuk szakkörként belekóstoljon, és aközött, hogy alapoktatás részeként mindenki számára kötelező legyen. Jelenleg még az első verzió is sci-fi kategória (még arra sem lenne pénz, paripa, fegyver), nemhogy a második, mely utóbbi ráadásul egyenesen aránytévesztő baromság. Az usa pl. napj szinten egyszerre több háborúban is érdekelt aktív fél, mégsincs náluk ilyen az alapoktatásban, mert annak nem ez a dolga. És ez tényleg ilyen kurva egyszerű.

  • 2012.04.27 23:59:01kivisziat

    Unreachable 2012.04.27 23:53:06
    Csak egy szavadba kerül, és szállítom a bőröndöket.
    Extra kedvezménnyel!

  • 2012.04.27 23:59:41NagyDóra

    Általában csípem Szily kritikáit, de ez egy faszság. Igenis kellenének a honvédelmi alapismeretek...itt senki nem beszélt gyakorlatról.

  • 2012.04.28 00:06:50Autosave

    kivisziat,

    Én pedig várlak a boncasztalon, jó lesz.:-)

  • 2012.04.28 00:13:23Chigavera

    Szerintem meg a közlekedési alapismeretekkel jobbam járnának, az ugyanis olyan veszélyes üzem, amivel napi szinten találkoznak, míg a háborúval hálisten nem.

  • 2012.04.28 00:32:05téti

    @Autosave
    Nem hiszem, hogy megtanítanák a srácokat lőni, azt mondtad sportlövő vagy ugye? Ha jól tudom a 9mm lőszer darabja olyan 80-90ft? És egy rendes gyakorlás 50 lövésnél kezdődik. Ki tudná azt megfizetni. Nem beszélve arról, hogy van e ma elég lőtér ahhoz az országban, hogy az össze iskolást kivigyék rá.

  • 2012.04.28 00:56:50Autosave

    téti:
    Teljesen igazad van. A sportlövészet egy drága hobbi, másrészt számtalan ága van...pisztoly, puska, kaliber, lőpor/fekete lőpor, stb.
    A pontlövészetet (céltáblára) 0.22-es pisztollyal/puskával kezdi az ember, ez a legolcsóbb lőszer, de ez sem a légpuska kategória. Itthon vadászni és az USA-ban akár embert ölni is szoktak ezzel, mert a lövedéknek elég energiája van hozzá.
    A 9mm-es és komolyabb kaliberek a következő lépcső, de a lőszer, pálya, fegyverbérlet együtt is többezres költség.

    "Nem beszélve arról, hogy van e ma elég lőtér ahhoz az országban, hogy az össze iskolást kivigyék rá." Épeszű oktató elzavarja haza az egész bandát. Tehát, nagyjából mindenki...

  • 2012.04.28 01:17:50Chigavera

    A fegyver szerintem itt szóba sem jön (jöhet). Sem anyagi, sem biztonsági sem infrastrukturális szempontból.
    Mi éles fegyveres szolgálatot láttunk el, de még nekünk is alig volt lövészet spórolásból. Ja, és így is volt gyerek aki AK-val ellőtte a lábát, a másik meg lukat a plafonba, a harmadik a kitárazóhely keretét a negyedik meg addig játszott a PA-val, amíg majdnem a saját fejét. Mindez sok-sok hónapos rutin és gyakorlás és napi fegyveranyag után.
    Szóval inkább ne röhögtessük egymást, mert még valaki komolyan veszi.

  • 2012.04.28 01:24:20Chigavera

    A fegyver szerintem itt szóba sem jön (jöhet). Sem anyagi, sem biztonsági sem infrastrukturális szempontból.
    Mi éles fegyveres szolgálatot láttunk el, de még nekünk is alig volt lövészet spórolásból. Ja, és így is volt gyerek aki AK-val ellőtte a lábát, a másik meg lukat a plafonba, a harmadik a kitárazóhely keretét a negyedik meg addig játszott a PA-val, amíg majdnem a saját fejét. Mindez sok-sok hónapos rutin és gyakorlás és napi fegyveranyag után.
    Szóval inkább ne röhögtessük egymást, mert még valaki komolyan veszi.

  • 2012.04.28 01:45:09Autosave

    Chigavera 2012.04.28 01:17:50

    Ehhez nem sokat kell hozzátenni. (A mai gyakorlat is ezt mutatja, a sokkal szigorúbb szabályok mellett is.)

    H. Csaba inkább vegyen egy rakás vízipisztolyt és nyalókát, ha meg szeretné hódítani a tízéves fiúkat...

  • 2012.04.28 02:01:29Autosave

    Chigavera:
    Ne legyél ilyen negatív, egyértelműen bénák voltatok. Látod milyen fontos MA, hogy a fiatalok megtanulják "kezelni a kézifegyvereket, megismeri a mozgósítási rendszert, respektje lesz a szemében a honvédségnek. Egyáltalán szembesül valamilyen szinten egy lehetséges vészhelyzettel, és az ilyenkor szükséges teendőivel."
    Ez most meg lesz oldva, HCS gondoskodik róla.

  • 2012.04.28 02:12:05Tiboricus Maximus

    A sok militánsnak egy kérdés: iskolában nem írni-olvasni, számolni meg hasonlókat kellene tanítani? Aztán majd ha felnő a gyerek és az lesz benne a legerősebb késztetés, hogy embereket ölni akar tanulni, akkor majd belép az önkéntes hadseregbe (lásd pl. US Army). Addig meg hagyjuk már őket békén, inkább nyelvekre meg közgazdasági ismeretekre tanítsuk őket. Mert a végén sötétek maradnak és nem marad más, mint belépni az önkéntes hadseregbe, hogy legyen mit enni. (lásd újra US Army)

  • 2012.04.28 02:29:54Autosave

    Chigavera:
    Először nem jelent meg az első kommentem, ezért írtam másikat. Elnézést.
    ----------------------------------
    Tiboricus Maximus:
    Nem szeretném azt hinni, hogy a mostani tahók egy sötét és irányítható generációt szeretnének gyártani maguknak...

  • 2012.04.28 04:42:14Csacsicska

    A középiskolába lányok is járnak, nemcsak fiúk ám! Ha hinni lehet a statisztikáknak, nagyjából fele-fele arányban. Ez a sok f@szfej tábornok és politikus agyában meg sem fordul. Akkor most mi lesz? A lányok is katonáskodni fognak? Kúszás-mászás, toronyugrás? Vagy csak fapuskát kapnak? És mi lesz a szőkékkel?

    Azután mi lesz a fizikailag alkalmatlanokkal? Akik – nem feltétlenül önhibájukból – kicsit túlsúlyosak, szemüvegesek, szívritmus zavaruk van, stb.? Ők felmentést kapnak Hende Csaba alól?

    Egyáltalán: mire ez a nagy katonásdi? Kiugrunk az EU-ból és jön a körkörös védelem? Vagy valaki Kínába készül rendet rakni?

    Én úgy gondolom, az egész ötlet mögött egyetlen „gondolat” szunnyad: a totális állam, tehát behívó parancs az esetleg nyugtalankodó diákoknak. Bármikor, bárkinek.

  • 2012.04.28 06:12:34Doktor Kotász

    Honvédségünk csekély létszámát ellensúlyozza, hogy az állomány egyharmada igen jól képzett... zenész a Honvédség fúvószenekarában, a másik harmada felkészült irodai alkalmazott a minisztériumban, és a harmadik harmad pedig a világ másik táján békefentart. A laktanyákat szerintem tuti korkedvetményes exrendőrök védik örzővédő kft-k alkalmazottaiként, megfelelően méretesre növelt pocakkal. :-)

  • 2012.04.28 07:09:57seahawks

    meg kell szüntetni az egész honvédséget.

    ( a vv köpenyt tényleg magunkra kellett teríteni atomtámadás esetén)

  • 2012.04.28 08:09:40Autosave

    hhh.
    Azért az nem teljesen mindegy, hogy valaki egy netes oldalon ír egy cikket, magánvéleményt.
    Vagy:
    Kormányunk által támogatva, beballag egy iskolába és elmondja a nem létező katonai élményeit, a honvédség, nato, stb. előnyeit és szépségét, és hülyegyerekeket toboroz hozzá.

  • 2012.04.28 08:53:38SzöZö

    Szerintem is az legyen katona aki akar. Én is voltam, de 91-ben nem kérdeztek, hogy akarok-e az lenni. Elpocsékolt 1 év volt.
    A sok agymosott fideszes és jobbikos pedig masírozgasson vasárnap délután egy kicsit, utána pedig a laposkúszást gyakorolják, de ne ők mondják meg, hogy más gyereke katonáskodjon-e.

  • 2012.04.28 09:45:12NIL7

    Nagyon jó lesz, ha besoroznak - jó leszek ott belső ellenségnek azok ellen akik odajuttattak. Legalább nem kétséges merrefelé fogok lőni.

  • 2012.04.28 09:55:25Irorszagi Balazs

    Valami egeszen szanalmas cikk! Atlatszo csusztatasokkal es eroltetett konkluziokkal. A szerzo valoszinuleg az elsok kozt lepne at a hatart Hegyeshalomnal, ha ne adj isten egyszer szuksegunk lenne a Honvedsegre egy haborus helyzetben.(es valoszinuleg kulfoldon is csak ilyen eroltetett szosszenetek szuletnenek tollabol, mint ahogy azt surun latjuk az amerikai nepszavanal dolgozo kollegaitol...)

  • 2012.04.28 09:58:25ATCG

    A mi a teendő atomvillanáskor? kérdésre
    mi azt a választ adtuk:
    jól megnézzük,mert többet ilyet úgyse látunk.
    Fürdeni azért lehetett eleget, még ha sokszor hideg
    vízben, vagy szappanozás közben fogyott el a meleg víz.

  • 2012.04.28 10:03:27kommentfelület

    Irorszagi Balazs ekezetek nelkul

    te mikor lépted át a határt és miért? beszartál a sorkatonaságtól vagy együtt lőtted a pártházat?:-)

  • 2012.04.28 10:19:53egyfarkú

    Valaki egyszer már elmagyarázhatná, kiktől is kéne megvédeni magunkat? Egy ellenünk irányuló háború mit hozhat bárkinek is? A Balatont? A borsodi iparvidéket? Mitől van Hende Cs. úgy beszarva, hogy lövészetet akar taníttatni azoknak a gyerekeknek, akik helyesen írni sem tudnak, otthon meg 3 napig csak húsleves a menü, mert nem jut más?

  • 2012.04.28 10:29:11kommentfelület

    egyfarkú

    Persze. A Balaton medre alatt száz méterrel, egy fehérarany faszkofágban van elásva Jézus gyerekkori koponyája. Az USA, EU, Moszat, KGB, TBC már beélesítette a rakétáit, és kipicsáznak minket innen rövidesen. Mindenki hontalan kaftános lesz, megírta a kurucinfo is. Ez nem kamu, küld továb tiz embernek.

  • 2012.04.28 11:34:05Irorszagi Balazs

    Kommentfelulet

    A sorkatonai szolgalat utan hagytam el Hazank teruletet, vilagot akartam latni. Azert surun visszajarok. Parthazat nem lottem, bar nemelyiket talan nem artott volna. Ilyen rossz velemennyel vagy a kulfoldon elokrol...? Neked hany unokatesod teljesit szolgalatot mas orszag hadseregeben...? Azok is szar alakok? ;-) Te nem mentel at az alkalmassagin, igy csak a neten valo mocskolodas maradt? :-)(azert lehet, hogy igy is buszkek rad)

  • 2012.04.28 11:44:42kommentfelület

    Balazs,
    - Nincs rossz véleményem a külföldön élőkről, de miért nem itthon eszed a szart és osztod az észt?
    - Unokatesó szinten beletapintottál a lényegbe, mert 15 évet töltött a légióban és most francia "nyugdíjas"...nem szar alak, sőt...
    - a többit hagyjuk...

  • 2012.04.28 12:54:48kommentfelület

    Irorszagi Balazs

    Ha nem válaszolsz semmit, lekerülünk a címlapról, és én szomorú leszek.:-(

    Két opció van:
    - buzi vagy
    - igazam van

    Döntsd el, melyiket választod.

  • 2012.04.28 14:27:54Irorszagi Balazs

    Kommentfelulet

    Nem allitom, hogy tisztan latnek a taplalkozasi szokasaiddal kapcsolatosan...de azt feltetelezem, hogy nem mindenki eszik szart aki otthon el es ''osztja az eszt''
    A ''lekerulunk a cimlaprol'' megjegyzesedbol kitunik, hogy kozod van ehhez a silany cikkhez. Ezert javaslom, ha szeretnel maskor is marhasagokat irni az index cimlapjara, legyel egy kicsit liberalis....es meleg honfitarsainkat ne buzizd le.
    Egyebkent el kell, hogy keseritselek....nem vagyok buzi!
    Remelem nem tortem ossze a szived.
    Azt pedig nem tudom, hogy miben lenne neked igazad...velemenyt a kommentjeidben nem fogalmaztal meg, csupan szemelyeskedtel.
    ;-)

  • 2012.04.28 14:29:48dimachaerus

    Pffff na nem tudom, hogy valakinek rémlik e a szó, az, hogy KADÉT. Tekintsétek már meg pl. ezt a lapot.[link]

    Idézet "If you're over 12 and in year 8 at school, and under 18*, you can join today." Porbléma? Kadétok mindenhol vannak a világon és abszolút nem kellene flegmán gyerekkatonásdinak nevezeni ha van fogalmatok arról, hogy igazából mi zajlik ott. Az már egy másik dolog, hogy Magyarországon erről a témáról miért éppen most esik...

    Hogy lehet ezt a címet adni, hogy Mo az új Kongó??? Ennyire primitívek ugye nem vagytok, remélem tényleg csak megjátszátok.

  • 2012.04.28 15:58:44slaszlo

    Valami gyökér címmel el kell adni az oldal reklámfelületeit. Gratulálok vélelmezetten puhatestű druszám.

  • 2012.04.28 16:01:37kommentfelület

    Irorszagi Balazs 2012.04.28 14:27:54

    You made my day.:-))

  • 2012.04.28 18:33:51Irorszagi Balazs

    I am glad to hear. :-)

  • 2012.04.28 20:39:27kommentfelület

    You're welcome.

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Shopline

OnGo beszámolók

  • Sri Lanka
    Sri Lanka
    Mindenki közösen zenélt, krikettezett, sárkányt eregettek...
  • Szlovénia
    Szlovénia
    Kaptunk megint a szlovén kedvességből, mindenben próbáltak segíteni...
  • Magyarország
    Magyarország
    Budapest, Kopaszi-gát - A Duna ölelésében...

Hirdetés