A zászlóshajó emberarcúsága
A dokumentumból egyértelműen kiderül, hogy a távközlési piacnyitás nem érte készületlenül a telefontársaságot: a versenyre készülve újrapozicionálta több sebből vérző imázsát, különös tekintettel az ügyfélkommunikációra. Ha a vállalat munkatársai betartják a névtelenségbe burkolózó spin doctor előírásait, az előfizetők (kerülendő, helyette: ügyfél. A kapcsolatban nem az a lényeg, hogy ő időnként fizet a Matávnak, hanem az, hogy gondoskodunk róla, szolgáltatunk számára, értéket teremtünk számára) többé nem találkozhatnak negatív hozzáállással az ügyfélszolgálaton, nem ütközhetnek érthetetlen és magyartalan szakkifejezésekbe a Matávtól kapott leveleikben, hanem épp ellenkezőleg: értékteremtő kisugárzással feltöltődve tekinthetnek a testreszabott (az ügyfélközpontúságra és a rugalmasságra utal) távlatokba.
Emberarcú értékkisugárzás |
Cégen belül nem használják többé az alkalmazott, beosztott, előmenetel és hierarchia (rideg, hatalmi viszonyokat kifejező szó) kifejezéseket, szükség van viszont alkotó közösségre, kedvre és lendületre (a kívánatos belső szervezeti légkört jellemző szó), megújulásra, szakmai fejlődésre és teljesítményre (e szó jól használható az értékteremtés, az elkötelezett és eredményes munka kifejezésére). A stratégia nem agresszív, hanem dinamikus, a monopólium kifejezést mindig körül kell írni (javaslat: Felkészülten és optimistán tekintünk a teljes távközlési liberalizáció elé). Jól szolgálja a pozicionálást a tovább (ez arra is jó, hogy a Matáv bizonyos gyengeségeket pozitív felhanggal kezeljen le a gyengeségek leküzdésére irányuló erőfeszítésekre utalva), dinamizmust és fejlődést sugall az előre, és az érték (fontos annak érzékeltetése, hogy az anyagi szempontokat a Matávnál "felülüti" egyfajta humánus értékvezéreltség).
Az imázsformáló szószedetből egy tapasztalt, elkötelezett , sőt úttörő szolgáltató képe körvonalazódik, amely a magyar távközlés büszke, emberarcú zászlóshajója (a Matáv új pozicionálását jól kifejező, emelkedett és látványos szó).