Mi az, hogy e-felvételi?

2006.02.01. 12:28
Már csak két hét van hátra az egyetemi felvételi jelentkezési lapok leadásáig. Aki meg akarja spórolni a papírmunkát, az jelentkezhet elektronikusan is. Bármennyire egyszerű és gyors is az e-felvételi, a jelentkezést így sem szabad az utolsó pillanatra hagyni, mert a rendszer esetleges túlterheltsége miatt lekéshetjük a február 15-én éjfélig tartó határidőt.

Mi kell az e-felvételihez?

Megbízható internet-hozzáférés és állandó e-mail cím. A rendszer használatához engedélyezni kell a böngészőben a javascripteket, a felugró (pop-up) ablakokat, az adatvédelmi beállításoknál pedig a cookie-k letöltését. Az e-felvételihez regisztrálni kell az Országos Felsőoktatási Információs Központ (OFIK) honlapján (www.felvi.hu). Az e-felvételi csak ezen a felületen keresztül érvényes, azaz nem lehet e-mailezni vagy más módon eljuttatni az adatokat a felvételi irodához.

Milyen előnyökkel jár az elektronikus jelentkezés?

Könnyebb kitölteni az adatokat, az elektronikus felületen ugyanis számos ponton csak az előre felkínált listából kell kiválasztani a megfelelő válaszlehetőséget. Ha valaki elhibázza a lap kitöltését vagy meggondolja magát, a dokumentumok elküldése előtt mindig módosíthatja az adatokat és a véglegesítés előtt el is mentheti azokat. Elkerülhető a sorban állás a postán, de figyelni kell arra is, hogy ne az utolsó pillanatban küldjük el a jelentkezést, mert a rendszer esetleges túlterheltsége miatt lekéshetjük a határidőt.

Olcsóbb az e-felvételi mint a hagyományos?

Nem. Az e-felvételizőknek ugyanúgy be kell fizetni a 3 ezer forintos alapdíjat és a választott intézményenként fizetett 3-3 ezer forintos összeget, mint a papíron jelentkezőknek.

Hogyan kell fizetni a felvételi eljárás díját az e-felvételizőknek?

A pénzt banki átutalással, egy összegben kell befizetni az OFIK számlaszámára (10032000-00285977-00000024), vagy ha rendelkezünk a megfelelő jogosultsággal, az interneten is megtehetjük ezt. Fontos: az e-felvételiző sárga csekken nem fizetheti be a pénzt.

Hogyan kell „aláírni” az elektronikus jelentkezési lapot?

A jelentkezés hitelesítésére két lehetőség van, de valamelyiket mindenképpen választani kell, mert a jelentkezés csak így válik véglegessé.

1. A felvételizőnek egy okmányirodában regisztráltatnia kell magát az Ügyfélkapu rendszerhez. Ha ez megvan, a felvételi jelentkezés hitelesítése automatikusan megtörténik.

2. A másik lehetőség az, hogy a jelenkező adatait tartalmazó regisztrációs lapot ki kell nyomtatni az e-felvételi felületéről, aláírni és – lehetőleg ajánlott küldeményként – a 1380 Budapest, Pf. 1111 címre postázni. Ennek végső határideje 2006. július 11.

Az e-felvételi elérhetősége az Országos Felsőoktatási Információs Központ honlapján>>>