2013. november 14., 13:58
Sorra dőlnek az aukciós rekordok.
2013. november 11., 12:43
Ne keresse az ÁAK-t, átnevezték az autópályakezelőt és megnyirbálták a jogköreit.
2013. szeptember 20., 14:26
A rendszer frissítése a leállás oka. Reggel 1 és 5 között úszhatják meg az útdíjat a fuvarozók.
2013. augusztus 21., 17:14
Legfeljebb 1 millió forintos kölcsönt adnak útdíjra.
2013.08.15. 07:35 Módosítva: 2013-11-11 12:43:19
Egy ismeretlen céget bízott meg az állam egy milliárdokat termelő informatikai rendszer kifejlesztésével, amitől valamiért mindenki más ódzkodott. Az Index bemutatja az útdíjrendszer fejlesztőjét.
2013. augusztus 14., 17:39
Nem lehet autópálya-matricát váltani SMS-ben. Az ÁAK szerint nem náluk van a hiba.
2013. augusztus 14., 07:35
Már közel 19 milliárd forint folyt be az útdíjból.
2013. augusztus 1., 16:28
Börzsei Tibor lép a vezetői székbe. Az MFB szerint nem a hibák miatt rúgták ki az elődjét.
Hiába tett feljelentést az állam, nem indul nyomozás az útdíjtender bedőlése ügyében.
A bank volt az egyetlen ajánlattevő a tenderen.
Kemény volt a véghajrá az e-útdíj rendszer felállításában, Orbán Viktor megmondta, július 1-jén működnie kell, nincs mese.
A rendszer tesztelése még mindig tart, nem biztos, hogy holnap megkezdhető a regisztráció.
2013.06.11. 07:39 Módosítva: 2013-06-27 09:19:55
A júliustól induló magyar útdíj kétszer drágább lesz a németnél, és 1-2 százalékos általános áremelkedést hoz. És bizonytalanságot. A kormányon kívül kevesen hiszik, hogy a rendszer időre elkészül. Pedig az útdíj nem ördögtől való.
nononono
Zsarolás miatt léptek vissza, állítja a győztes cég. A kormány titkosította a megismételt tendert.
A nemrég átadott autópálya-szakasz mentén rengeteg hibát talált egy olvasónk. A NIF megmagyarázza.
2013.04.09. 07:30 Módosítva: 2013-07-01 10:55:14
Kóka János a sajthoz hasonlította, de beletört a foga, csakúgy, mint Németh Lászlónénak. A kormány szerint az útdíjtender bedőlése nem az ő hibájuk, összeszedtük, mit kellett volna másképp csinálni, hogy elinduljon a rendszer.
Még ki kell találni, pontosan hogyan kártalanítják az autópályán elakadt sofőröket.
nononono
Az év gigaberuházásának gondolt e-útdíjból krimi lett: a győztes névtelen levelekkel és zsarolással magyarázkodva visszalépett. A versenytársak szerint csak elbénázta a dolgot, a kormányfő kabaréról beszélt. De mi történt valójában?
Viktor mondta, hogy kell, beledöglünk, ha nem lesz – mondják az ezen dolgozók. Két hónapja nincs változás, ha két héten belül nem lesz, trükközni kell.
Jó a környezet, 5 és 10 éves dollárkötvényben adósodik el az állam, részben az IMF-hitel helyett.
Az ÁAK valósítja meg az e-útdíj beruházásait, de még nem teljesen tiszta, hogy kinek mit csinál.
Az úthibák miatt sokfelé korlátozták a sebességet.
Az ősszel elsőként visszalépő Hungarian Motorway konzorcium azt kéri, hadd tegyen most ajánlatot.
2013.01.16. 07:25 Módosítva: 2013-02-19 12:33:41
Újabb bukás a 2011-ben beígért e-útdíjban: határidőre nem kötöttek szerződést, és bár estig próbáltak megoldást találni az NFM-ben, nem sikerült. Július 1-jétől nem lesz e-útdíj, amiből idén 75, jövőre 150 milliárdot várt az állam.
A győztes Getronicsot egyik legfontosabb alvállalkozója hagyta faképnél, cserélni már nem lehet.
2012. december 27., 14:17
A rendszer kiépítésére csak januárban szerződnek, miután vitarendezési kérelmet adott be a T-Systems.
2012. december 15., 16:52
A Getronics nyerte a tendert, de az ajánlott árakból ítélve nem lehetett őrült nagy az árverseny.
nononono
Évente több ezer állatot, százszámra nagyvadakat is elütnek a magyar autópályákon. Az ilyen baleseteknek emberi áldozata jellemzően nincs, de komoly károkat okoznak. Magyar kutatók új találmánya tarthatja távol az utaktól a vadakat.
Az ajánlatok 35-68 milliárd forint közt szóródnak.
Be kell adni a végleges ajánlatokat; az előző körbe 43 és 166 milliárdos pályázat is volt.
2012. november 14., 16:38
Mivel a baleseti viszonyok lehetővé tették, nyolcvanról százra emelték a sebességkorlátozást.
A versenyben maradt négy pályázó mindegyike beadta ajánlatát, a jövő héten kezdődnek a tárgyalások.
Péntek éjjel eldőlt, kik indulhatnak az e-útdíj tenderen. Kínai, osztrák és két magyar maradt állva.
Vagy négyen: az olaszok, szlovákok kiestek, a kínaiak helyzete bizonytalan. Ma lesz végleges a lista.
A Hungarian Motorway Konzorciumnak nem tudja időre beszerezni az igazolásokat.
Az ÁAK útdíjtenderén a pályázó nyolc jelentkezőből hétnek pótolnia kell a hiányosságokat.
Decemberben derül ki, kié lesz a projekt, aki nyer, mindent visz.
2012. szeptember 26., 15:56
A közbeszerzési kiírás most jelent meg, decemberben már szerződne az állam a tender nyertesével.
2012. szeptember 26., 07:25
Nagyon sietünk, öt nap alatt kell dönteni a pályázóknak az indulásról egy 42 milliárdos tendernél.
2012. augusztus 9., 08:03
Nagyot nőtt az ÁAK bevétele a drágább matricák miatt, pedig kevesebbet vettünk, mint tavaly.
Harmadával csökkent a halálos balesetek száma. A közutak háromszor veszélyesebbek.
Idén már nincs négynapos matrica, a hetiből viszont több fogyott, így az állam jól járt a váltással.
Augusztusban kezdte a két nagy állami közútcég a projektet, de leghamarabb januárban lesz vásárlás.
2011. november 23., 07:33
A sztrádaépítő beolvad az autópálya-kezelőbe, az így létrejött cégbe beolvad a közútkezelő társaság.
2011. november 17., 08:51
Simicska Lajos közeli kapcsolata lehet az Államadósság-kezelő Központ vezetője, a poszt elvileg összeférhetetlen az üzleti érdekeltségekkel.
A szórások nagyok, eddig 800 ezer forint a legnagyobb reálhozam, de az előzetes számokból már tudható, hogy lesz milliós reálhozam is.
Megjelent a rendelet, a volt magánnyugdíjpénztártagok augusztus 31-ig megkapják a reálhozamot.
Vizsgálják a hídszerkezetet, két hétig dugókra kell készülni. A hosszú hétvégén nem lesz korlátozás.
2010. szeptember 29., 11:09
Vége a turisztikai szezonnak, a 4 napos matrica ára csökken. És forintért is vehetünk szlovén vinyettát.
2010. szeptember 2., 21:12
Leváltották a NIF, az ÁAK és a Közút vezetését. Az MFB-csapatok rajtaütésszerűen foglalták el az irodákat.
Egy hevesi külterületen egy különös céggel költözött össze, majd a csődeljárást kért maga ellen az Investech. Csődvédelem még nincs, új feljelentés van: az ÁAK tette, 65 milliót követel.
1170 forint helyett 1530-at kell fizetni.
Az Állami Számvevőszék szerint a közlekedési minisztériumok az elmúlt években nem ellenőrizték a gyorsforgalmi úthálózat gazdálkodását.
Saját internetes értékesítési rendszert is kiépít az autópályakezelő, addig is jelzik, kinél lehet felár nélkül vásárolni.
Az Államadósság Kezelő Központ külső céget bíz meg a feladattal.