Szilárda
2 °C
6 °C
Index - In English In English Eng

Keresés

8 találat az Indexről, és a környékéről.

2008. február 22., 13:36

Harminc embert rúgatott ki egy csótány a türkmén tévéből

A türkmén állami tévé több mint harminc munkatársa lakolt meg egyetlen árva csótány miatt.Az esetről, amely még február elején esett meg, csak most adott hírt a Hronyika Turkmenyisztana című, orosz nyelvű türkmén hírportál, amely szerint az esti híradó alatt a bemondónő asztalán egy csótány sétált fel, s alá.A kamera rögzítette a csótány minden mozdulatát, s a felvétel vágatlanul szerepelt az éjszakai híradóban, majd az elhíresült csótány reggel harmadszor is adásba került.Ekkor azonban a csótány a kulturális minisztérium médiafigyelő csoportjának látóterébe került.

2008. február 13., 15:19

Sztrájkol az egész francia közmédia

A francia közszolgálati média (Radio France, France Télévisions, TV5, RFI) valamennyi csatornájának munkatársai sztrájkot hirdettek szerdán, így tiltakozva az ellen, hogy a köztelevízióban és a közrádióban megszüntetendő reklámok miatti bevitelkiesés kompenzálására egyelőre semmilyen állami garanciát nem kaptak.A francia közszolgálati televíziókat és rádiókat egykoron magába tömörítő ORTF 1974-es megszüntetése óta nem volt példa ilyen méretű, egységes médiasztrájkra Franciaországban.

2008. január 7., 23:35

Kulturális probléma a politika próbálkozása

"Egyenesen sokkolónak" nevezte a szlovák államfő hét végén elhangzott kijelentését a Nemzetközi Újságírószövetség (IFJ) európai igazgatója, Renate Schröder, aki arra reagált, hogy Ivan Gasparovic szerint a szlovák kormánynak és a parlamentnek saját médiára van szüksége, amely ellensúlyozná a mostani média úgymond kormányellenes magatartását.Az IFJ képviselője hétfőn a szlovák közszolgálati rádiónak nyilatkozva emlékeztetett arra, hogy Európában - szlovák részről is vállalt - nemzetközi egyezmények védik a média függetlenségét, és szavatolják, hogy az államhatalom semmilyen módon és semmilyen eszközzel ne avatkozhasson be a tájékoztatás szabadságába.

2007. december 28., 12:38

Milyen a Magyar Televízió, ha nem magyar?

Hogy milyen a közszolgálati média máshol? Most hagyjuk a gyorsan rávágható, de semmi sem jelentő választ, hogy jobb, és ne kezdjünk el vad bíbíszizésbe sem, inkább üljünk le, és amúgy régimódi történetmesélősen fejtsük ki.

2007. december 11., 18:15

Közszolgálat a nagyvilágban: akik beszartak Putyintól

A lett közszolgálati televízió váratlanul törölt hétvégi műsorából egy dokumentumfilmet, amely bíráló felhanggal mutatja be Vlagyimir Putyin orosz elnököt.Arnis Kupriss, az LTV 7 tv-csatorna műsorigazgatója hétfőn cáfolta azokat a sajtóban megjelent híreket, amelyek szerint a film sugárzásának az utolsó percben történt visszavonása mögött a rigai orosz nagykövetség és a lett külügyminisztérium közbelépése állt.A váratlan műsorváltozást Kupriss "technikai problémákkal" indokolta.

2007. december 11., 11:13

Közszolgálat a nagyvilágban: az olasz mutyi

Felfüggesztették állásából Deborah Bergaminit, a RAI olasz közszolgálati televízió marketingigazgatóját, mert egy gyanú szerint a társaság titokban összejátszott a Mediaset tévébirodalommal Silvio Berlusconi javára a volt kormányfő hivatali ideje alatt, 2004 és 2005 folyamán.Lehallgatott telefonbeszélgetések bizonyítják, hogy Bergamini, a RAI akkori programfelelőse és Niccolo Querci, a Mediaset egyik magas rangú vezetője titokban információt cserélt a tévétársaságok műsorairól, és közösen kormánybarát tájékoztatási stratégiát dolgozott ki.A telefonlehallgatásokat egy másik ügyben folytatott bírósági eljárás keretében végezték.