39 találat az Indexről, és a környékéről.
2023. december 20., 10:00
Made in Budapest, helló Óbuda. Kázmér Mikiék faragnak, a forgácsolás vége pedig 699 kiló. Ilyen Porschét sem csinál más.
2023. december 12., 05:56
Majdnem annyiba kerül a karbon műremek, mint amennyiért az egész autóért kértek akkor, amikor megjelent.
A V12 él, a hibrid hajtás pedig kölcsönösen hasznos. Főleg közel ezer lóerővel.
Tíz százalékkal könnyebb és huszonöttel merevebb az új V12-es karosszáriája.
Nagyobb karbon tárcsák, tömör fékbetétek, extrém geometria a féknyergeken. És persze könnyebb is az egész 2023-ra.
Egyre több sportautóra raknak opcionálisan szénszálas kerekeket, de Gordon Murray szerint ez egy borzasztó ötlet.
Az A110 R könnyebb és sportosabb az elődjénél: kilátás nincs, szénszálas, aszimmetrikus felniszett és semi slickek vannak.
A Delta Futurista egy 330 lóerős, karbonkasznis Integrale, amiből 20 darab készült. Most eladó az egyik.
2022. augusztus 24., 08:10
Emellett negyvenéves atomerőműveket korszerűsítenek.
A szuperkönnyű kasznihoz 800 lóerős motor társul, mindezért bő 400 millió forintot kérnek.
Globálisan 1,76 milliárd tonna szén-dioxid került a légkörbe, kétszer annyi, mint Németország teljes éves emissziója.
A legnagyobb karbon-kompozit kerék, amit ma pénzért kapni lehet – ez a leg a Bentaygáé, legalábbis egyelőre.
A Déli-óceán végre felkerült a profi ligába.
A kompozitok könnyűek, erősek, mostanra már pontosan modellezhetőek, mégsem tűnik úgy, hogy kiválthatóak lennének a fémek.
2020. szeptember 29., 11:36
Karbon kerékszettet készített a Thyssenkrupp a Honda CBR1000RR-R-hez.
2020. augusztus 17., 13:22
Lényegében egy ultramodern merev váz lenne, amiben a lengővilla már nem leng.
Tudtad, hogy a BMW kantinjában szénszálas tálcáról esznek a dolgozók?
Spoiler: többet, mint gondoltam.
A kompozitok, különösen a szénszálasak zseniális anyagok, de érdemes ismerni a határaikat.
2019. november 28., 13:37
2019. november 13., 13:29
Pierre Terblanche a BST-vel közösen rakott össze egy villanymotort.
Eddig ezt csak méregdrágán lehetett gyártani, most sikerült gépesíteni az egészet.
Összegyúrták a túrabukókat a hightech sportsisakokkal.
Márquez szerint szitál tőle a motor, de jobb a tapadás.
2015. augusztus 14., 14:34
Ilyen közel még senki nem járt ahhoz, hogy nagy szériában gyártson karbonvázas motort.
2014. szeptember 5., 15:00
A szénszálas elemeket eredetileg az i modellek kedvéért kezdték fejleszteni, de nem állnak meg itt.
A hetven centiméteres szárnyfesztávolságú óriásrovarok nem tudtak ügyesen manőverezni.
A 3,6 centis rovat lenyomata 300 millió éves.
Másfél millió forint a világ leggyorsabb biciklije, amit a McLaren gyárt.
2010. december 10., 13:48
Akik az Aprilia RSV4 karbon idomzatára vártak, azok nyissák ki a bukszát. Nem, nem… nagyobbra!
2010. november 12., 07:40
A karbonszálas testű Sesto Elemento tanulmányt gyártani kezdi a Lamborghini, bár csak néhány példány készül, felfoghatatlanul drágán.
Feleolyan nehéz a karosszériája a szénszálas erősítésű műanyagból gyártott X5-ösnek, de csak prototípus készült belőle.
A szénszálas műanyag nem csak könnyű és erős, de harminc évvel az után, hogy elkezdték versenyautókban használni, divatos is.
Az előzetes találgatások V6-os motort vizionáltak az új Enzóba – a Ferrari most már hivatalosan is tagadja ezt.
Szériagyártásba hoznák a karbonból készült futóműveket: a kisautók lesznek az első célcsoport.
2009. szeptember 17., 15:15
Tetőtől talpig szénszálas műanyagba öltöztették az egyik legdrágább brit sportkocsit, és megcsinálják bárkinek, akinek van elpancsolni való százmilliója.