20 találat az Indexről, és a környékéről.
2023. december 20., 10:00
Made in Budapest, helló Óbuda. Kázmér Mikiék faragnak, a forgácsolás vége pedig 699 kiló. Ilyen Porschét sem csinál más.
2023. december 12., 05:56
Majdnem annyiba kerül a karbon műremek, mint amennyiért az egész autóért kértek akkor, amikor megjelent.
A V12 él, a hibrid hajtás pedig kölcsönösen hasznos. Főleg közel ezer lóerővel.
Tíz százalékkal könnyebb és huszonöttel merevebb az új V12-es karosszáriája.
Nagyobb karbon tárcsák, tömör fékbetétek, extrém geometria a féknyergeken. És persze könnyebb is az egész 2023-ra.
Egyre több sportautóra raknak opcionálisan szénszálas kerekeket, de Gordon Murray szerint ez egy borzasztó ötlet.
Az A110 R könnyebb és sportosabb az elődjénél: kilátás nincs, szénszálas, aszimmetrikus felniszett és semi slickek vannak.
A Delta Futurista egy 330 lóerős, karbonkasznis Integrale, amiből 20 darab készült. Most eladó az egyik.
2022. augusztus 24., 08:10
Emellett negyvenéves atomerőműveket korszerűsítenek.
A szuperkönnyű kasznihoz 800 lóerős motor társul, mindezért bő 400 millió forintot kérnek.
Globálisan 1,76 milliárd tonna szén-dioxid került a légkörbe, kétszer annyi, mint Németország teljes éves emissziója.
A legnagyobb karbon-kompozit kerék, amit ma pénzért kapni lehet – ez a leg a Bentaygáé, legalábbis egyelőre.
A Déli-óceán végre felkerült a profi ligába.
A kompozitok könnyűek, erősek, mostanra már pontosan modellezhetőek, mégsem tűnik úgy, hogy kiválthatóak lennének a fémek.
2020. szeptember 29., 11:36
Karbon kerékszettet készített a Thyssenkrupp a Honda CBR1000RR-R-hez.
2020. augusztus 17., 13:22
Lényegében egy ultramodern merev váz lenne, amiben a lengővilla már nem leng.
Tudtad, hogy a BMW kantinjában szénszálas tálcáról esznek a dolgozók?
Spoiler: többet, mint gondoltam.
A kompozitok, különösen a szénszálasak zseniális anyagok, de érdemes ismerni a határaikat.