Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az ötvenedik Kékszalagra készül a 13-szoros győztes, Litkey Farkas

shutterstock 84744052
2018.07.25. 07:34
Balatonkenesén látogattuk meg a versenyt már 13-szor megnyerő vitorlázót, és megnéztük, hogyan telik egy napja a Kékszalag előtt. Délutánig hagyományos munkanap zajlik, autóban ül, ügyet intéz, vagy éppen a vitorlásiskoláját vezeti. Ötkor vízre száll a csapattal és elkezdődik az edzés, ha nincs szél, akkor is gyakorolnak.

Ez már a 18. év, amikor győzelemre esélyes hajóval vág neki Litkey Farkas a leghíresebb tókerülő versenynek. Beleszületett ebbe a sportba, négy évesen járóka helyett egy vitorlásba rakták a szülei, 30 évesen, olimpia után hagyta abba az élsportot. Ekkor lett számára a Kékszalag az a trófea, ami évről-évre igazán nagy kihívást jelentett és jelent a mai napig.

Állítja, hogy a vitorlázás nagy része elsajátítható, például hogy a jó kapitány jó csapattag és stratéga is. A kormányzáshoz kell viszont egy olyan érzék, ami vagy születik az emberrel, vagy nem. Egyenletes szélben mindig van a mai mezőnyben jobb hajó, de ők nagyon jól tudnak alkalmazkodni a különféle viszonyokhoz, a változáshoz, ettől esélyesek mindig a győzelemre.

Rengeteget vezet a szárazföldön is, évi mintegy 60 ezer kilométert, ezért nagyon fontos számára, hogy az autója kényelmes és extrákkal gazdagon felszerelt legyen. A 750 ezer euró értékű katamaránt azonban nem ő húzza, a túlméretes rakományt biztonságosabb kamionnal szállítani.

Köszönjük a légifelvételeket a drón pilótának, Keszthelyi Kristóf Dávidnak!

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette a Ford megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.