Vajon mit ér meg nekünk a hazai?
Elindult a SPAR és a K&H közös szervezésében létrejött Hungaricool termékverseny 2023-as pályázata. A versenyen azok a hazai, kiváló minőségű terméket előállító gyártók indulhatnak, akik jelenleg még nem rendelkeznek szélesebb piaccal, így a megmérettetést követően lehetőséget kapnak az országos termékbevezetésre az INTERSPAR áruházakon keresztül. Ennek apropóján kérdezzük most meg önöket, olvasóinkat, hogy milyen magyar termékeket választanak szívesen és miért, illetve mennyire ismerik a hazait.
A Hungaricool pályázat útján keresi a legígéretesebb hazai termékeket és megoldásokat elsősorban az élelmiszerek között.
A magyar élelmiszerek között több ikonikus terméket is számon tarthatunk, mint a Tokaji aszú vagy a szalámi, amiért a külföldiek is rajonganak. Azonban az utóbbi egy-két évtizedben az itthon gyártott termékek újabb generációja „nőtt fel”, melyek alapvetően a kézműves termékekben és a kistermelők, kisgazdaságok által megtermelt és kitalált produktumokban erősödtek meg. Több lett a bio- és superfood, egészséges élelmiszer és a természetes összetevőjű termék; összességében a magasabb minőségi elvárásoknak megfelelő, környezettudatos eljárással és csomagolással, jól kitalált márkastratégiával tűnnek ki a korábbi palettából.
Talán ennek nyomán is jellemző mára az, hogy a vásárlók kosarába egyre több hazai termék kerül és a magyar áru minőséget jelent több termékcsoportban is, legyen az egy kiváló gyümölcslé, húskészítmény vagy gyógytea.
A Hungaricool termékverseny célja, hogy ezek közül a termékek közül is a legjobbakat, legpiacképesebbeket megtalálja, felkarolja és mindenki számára elérhetővé tegye – kiemelve a számos kistermelői áru közül.
Kérdőívünk nem csak a Hungaricool-győztes termékekre koncentrál, kitérünk a termékválasztásra, minőségre, árérzékenységre, márkahűségre, valamint a Hungaricool programra is, de alapvetően arra vagyunk kíváncsiak, mennyire meghatározó olvasóink számára, hogy amit a kosarukba tesznek, az itthon vagy valahol máshol lett előállítva.
A cikket a Brand & Content készítette az SPAR Magyarország megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.