„Cél, hogy minél átláthatóbb feltételeket biztosítsunk az ügyfelek részére”

- Jendrolovics Péterrel, a Gránit Bank vezérigazgató-helyettesével, a Lakossági Divízió vezetőjével beszélgettünk

Gránit bank-2 (1) (1)
2023.10.30. 00:02
A Gránit Bank csatlakozott a Gazdaságfejlesztési Minisztérium által ajánlott kamatplafonhoz és jelentősen csökkentette október 9-től az újonnan igényelt piaci lakáscélú hitelének teljes hiteldíjmutatóját és éves kamatát a lakosság számára. Milyen irányba változott ez által a lakossági hitelezés? Hogyan értékelik az ügyfelek az online banki szolgáltatásokat, és milyen egyszerűsítéseket vezetett be a bank a hiteligénylés feltételeibe? Többek között ezekről a témákról beszélgettünk Jendrolovics Péterrel, a Gránit Bank vezérigazgató-helyettesével, a Lakossági Divízió vezetőjével.

Mi a helyzet a magyar hitelpiacon, hogyan alakult idén a lakossági hitelkereslet?

A kétszámjegyű kamatok és a lakosság reáljövedelmének csökkenése visszafogta a hitelkeresletet is. A lakossági hitelek elemzéseink szerint a bankszektorban 2022 augusztus és 2023 augusztusa közötti 12 hónapban 2,6 százalékkal nőttek, ezen belül a lakáshitelek 1,4 százalékkal. Az idei számok alapján az első 8 hónapban még kisebb volt a növekedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva, a lakossági hiteleknél a teljes bankszektorban 1,2 százalékkal, ezen belül a lakáshiteleknél 0,2 százalékkal emelkedett az állomány a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint. A nemrég elindult kamatcsökkentés, illetve a kamatplafon néven ismertté vált kormányzati intézkedés hatására további keresletnövekedés érezhető, ami a CSOK Plusz jövő év eleji bevezetésével tovább erősödhet a szektorszintű várakozások szerint. A Gránit Bankhoz beadott hitelkérelmek számának növekedése is egyértelműen kedvező irányt jelez.

A Gránit Bank hogyan alkalmazkodott ehhez a nehéz helyzethez?

A bankszektorhoz képest a Gránit Bank minden lakossági üzleti szegmensben jobban teljesített, legyen szó számlanyitásról, betétgyűjtésről vagy jelen esetben a hitelekről. Ami a számokat illeti, az idei első 8 hónapban a lakossági hitelállomány 20 százalékot meghaladó mértékben bővült, ezen belül a lakáscélú hitelek állománya több mint 16 százalékkal szemben a 0 százalékkal kezdődő szektorszintű bővüléssel. A növekedést támogatja, hogy a Gránit Bank szolgáltatásait, ezen belül hiteleit tartósan versenyképesen árazza és digitális módon, magas ügyfélélményt nyújtva kínálja azt az ügyfeleinek.

Nemrég a Gránit Bank is csatlakozott a kormányzat által ajánlott önkéntes kamatplafon intézményéhez. Miért döntöttek így?

Természetes volt, hogy ügyfeleinknek a legjobb kondíciókat kívánjuk adni. Emellett cél volt az is, hogy minél átláthatóbb feltételeket biztosítsunk, hogy a kamatok és a hiteldíjmutató mellett ne kelljen hosszas apróbetűs megjegyzéseket böngészni az adott kondíciókhoz kapcsolódó feltételekről. Ezért a csatlakozást követően meghirdetett - és a piacon továbbra is a legalacsonyabb - 7,50 százalékos teljes hiteldíjmutatóért (7,14 százalékos éves kamatért) cserébe nem kell semmilyen feltételt teljesíteni, azt bárki megkaphatja, aki hitelképes. A meghirdetett kondíciók a legnépszerűbb, 10 éves kamatperiódusú hitelekre érvényesek, azaz a felvett hitelek esetében 10 évig fixek maradnak.

Mi a Gránit Bank legfőbb értékajánlata ma a hitelpiacon, miért érdemes fogyasztóként a bankhoz fordulni?

Mint említettem, a piacon a legalacsonyabb THM 10 éves kamatperiódusú lakáshitelre a Gránit Banknál található. Ez a hiteldíj és a hozzá tartozó 7,14 százalékos kamat más piaci ajánlatokhoz viszonyítva jelentős megtakarítást jelent a havi törlesztés nagyságában és a futamidő alatt visszafizetett teljes összeg esetében. Emellett egyre több hiteligénylő értékeli azt a kényelmet, egyszerűséget és gyorsaságot is, amit a Gránit Bank – a piacon egyedülálló – digitális lakáshiteligénylési folyamata biztosít. A Bank honlapján lévő kalkulátorral akár 5 perc alatt elvégezhető a hitelfelvételhez szükséges előzetes hitelbírálat. A hiteligénylők ezt követően digitális ügyfélfiókot regisztrálhatnak, amelyen keresztül otthonról is benyújthatják hiteligénylésüket. Csak a szerződéskötéshez kell – jogszabályi előírások miatt - személyesen megjelenni.

Gránit Bank
Fotó: Gránit Bank

Nemrég megjelent egy kimutatás arról, hogy a magyar hitelintézetek milyen kamatokat és törlesztőket kínálnak jelenleg, s ebben a rangsorban a Gránit Bank az első helyen végzett. Hogyan és milyen feltételek mellett érhető el a legalacsonyabb hiteldíjmutató és törlesztő a Gránit Banknál?

A Gránit Bank új 7,50 százalékos hiteldíjmutatója mellett a 20 éves futamidőre igényelt 12 millió forint hitel törlesztésénél havonta közel 13 ezer forinttal kevesebbet kell fizetni, mint az új THM bevezetése előtt hatályos piaci kondíciókkal, ami a teljes futamidő alatt több mint 3 millió forint megtakarítást jelent. Tetemes megtakarítás érhető el akkor is, ha a Gránit Bank jelenlegi lakáshitel-ajánlatát a piacon elérhető többi, 10 éves kamatperiódussal kínáltajánlattal mérjük össze. Egy számítás szerint nettó 300 ezer forint jövedelem esetén 20 évre felvett 12 millió forintos hitelösszegnél a Gránit Banknál a havi törlesztés nem éri el a 95 ezer forintot, szemben a legdrágább - - 8,50 százalékos hiteldíjjal kínált – ajánlatokkal, amelyeknél a havi törlesztő 112 ezer forint körüli.

Miért döntött úgy a bank, hogy ilyen kondíciókkal is ad hitelt? Mire számítanak a döntés kapcsán?

A digitális üzleti modellnek köszönhetően a bank költséghatékonysága rendkívül kedvező, azaz a mérlegfőösszegre vetített működési költsége (különadók nélkül) 1,16 százalék a hitelintézeti rendszer 2,1 százalékos átlagos értékével szemben. Ezt a költséghatékonysági előnyt adja vissza a bank részben ügyfeleinek a kedvező kondíciókban. Arra számítunk, hogy az átárazással és a kondíciók egyszerűsítésével várhatóan jelentősen nő majd a hitelfelvétel.

A magyarok pénzügyeiket tekintve kevésbé tudatosok, mennyire nyitottak az online ügyintézés iránt lakáshitel felvételekor? Hogyan segíti a bank azokat, akik továbbra is igénylik a személyes kapcsolatot?

A Gránit Banknál lakáshitelt igénylők 80 százaléka online nyújtja be az igénylését, mert kényelmesebb és gyorsabb. A személyes szakértői segítséget pedig ugyanúgy megkapják, mint egy bankfiókban, csak éppen elektronikus csatornán, VideóBankon, telefonon vagy e-mail-ben.

Sokan választják a Babaváró hitelt lakáshitel önerejéhez. Miért fontos, hogy ezt a folyamatot is teljesen digitálissá tette a bank?

A megkapható kedvezmények, egyösszegű jóváírás mellett a hitelt igénylők számára fontos a minél ügyfélbarátabb és gyorsabb ügyintézés. Ezért a Babaváró hitelt már két éve teljesen digitálisan, bankfiók felkeresése nélkül, VideóBankban való szerződéskötéssel lehet igényelni a Gránit Bankban, ami mellett számlanyitással együtt akár 230 ezer forint jóváírás is elérhető. A napokban az online igénylési folyamatot, az adatok megadását és a hiteligénylő dokumentumok kitöltését tovább egyszerűsítette a bank, emellett a KHR nyilatkozatot is meg lehet tenni szelfi videó készítésével. A teljes igénylési folyamat így akár 30 perc alatt elvégezhető, ami jelentős versenyelőnyt jelent a banknak.

 

A cikkben leírt kijelentések, megállapítások pusztán tájékoztató jellegűek. A cikkben leírtak nem minősülnek sem számviteli, sem adóügyi, sem jogi, sem befektetési vagy egyéb tanácsadásnak, azok üzleti döntések alapját nem képezhetik, és azokat üzleti kérdésekben hivatkozásul felhasználni nem lehet. A cikkben leírtak továbbá nem tekinthetőek az Index.hu Zrt. vagy az Indamedia csoport vagy a cégcsoport bármely tagja állásfoglalásának. A cikkben szereplő információkért, azok valós vagy helytálló voltáért sem az Index.hu Zrt., sem az Indamedia csoport vagy a cégcsoport bármely tagja, sem a cikket készítő munkatársak nem vállalnak felelősséget, és azok bármilyen felhasználása csak a felhasználó saját felelősségére történhet. Sem az Index.hu Zrt., sem az Indamedia csoport vagy a cégcsoport bármely tagja, sem pedig a cikket készítő munkatársak nem vonhatóak felelősségre a cikkben foglalt bármely állítás vagy tartalom felhasználásával kapcsolatosan felmerülő esetleges kárért vagy veszteségért.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Dialogue Creatives készítette a Gránit Bank megbízásából, nem az Index szerkesztősége. 
Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben, ha üzenne nekünk, ezen a címen elér minket.