Nehezen tartható a 4-es metró ütemterve
Veszélyben az indulás
A főpolgármester tájékoztatóján elmondta, bízik abban, hogy napokon belül megkapja a beruházás a környezetvédelmi engedélyt.
Ha januárnál tovább csúszik a szakhatósági engedélyek kiadása, komolyan felül kell vizsgálniuk a beruházás építésének ütemtervét, nyilatkozta még október elején Gulyás László a DBR Metró Projekt igazgatója. Az ütemterv szerint jövő tavasszal már alagutat fúrnának a Kelenföldi Pályaudvarnál.
A nem jogerős környezetvédelmi engedély július elején készült el, amit nemsokára megfellebbezett a Levegő Munkacsoport és más zöld- és civil szervezet.
Akár januárig is elhúzódhat
Az államigazgatási eljárásban történő felülvizsgálat októberig húzódott, de az építés megkezdéséhez szükséges környezetvédelmi határozatra még hetekig kell várni.
A decemberi határidőt jogszabály határozza meg, de még ez a dátum is kitolható egy hónappal - nyilatkozta az InfoRádiónak Vajna Hajnalka, a Környezetvédelmi Főfelügyelőség ügyintézője.
Kritikus pontok
A metró 4-es vonalának környezetvédelmi szempontból legkritikusabb pontjai közé tartozik a Gellért tér a karsztforrások miatt; a Rákóczi tér a kivágandó fák miatt; valamint a Thököly út a lakóházakat érintő rezgések miatt.
A környezetvédelmi engedélyt követően rövidesen kiadható lesz a vasúthatósági engedély, és elfogadhatják a még hiányzó három kerületi rendezési tervet, mondta el Demszky Gábor. A vasúthatósági engedély megszerzése még további két hónapot vesz igénybe.
Demszky Medgyessyvel találkozik
A főpolgármester szólt arról is, hogy a pénzügyi tárcával előrehaladott állapotban van a metróépítés finanszírozásának egyeztetése. A főpolgármester azt reméli, hogy a finanszírozási szerződést rövidesen aláírhatják a miniszterelnökkel, akitől egyébként ez ügyben találkozót kért.