Alagútban vezetne az M0-ás Észak-Budán
További Belföld cikkek
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
- Több autópályán balesetek okoztak torlódást, Budapesten felborult egy autó
- A Bimbó utcai anyagyilkos azt állítja, hogy muszáj volt elkövetnie a gyilkosságot
Alagút Üröm alatt
Laboda Gábor |
Az M0-ás így Üröm község alatt haladna el, amelyet a polgármester, Laboda Gábor áttörésként értékel a több mint tíz éve húzódó vitában.
A tervet, amely szerint az út nagyobbrészt föld alatt, kisebb részt felszíni csőalagútban - mintegy három kilométeren keresztül - futna, az önkormányzat képviselői egyhangúlag támogatják. A javaslat szerint a 10-es út és a 11-es út közötti szakasz 2008-ra épülne meg.
Ha van alagút, Budakalász is bólint
A 10-es útig húzódó északi autóút-szakasz megépítése Budakalász számára is megoldást jelent. A falu lakói attól tartottak ugyanis, hogy a Dunán átvezető M0-ás budai hídfőjénél a véget érő szakasz forgalma Budakalászra zúdult volna. Az alagút - amellyel a forgalmat továbbvezetik - erre a problémára is megoldást jelent, számolt be az InfoRádió.
Szigetmonsotor saját hidat is szeretne
A gazdasági tárca ugyancsak kompromisszumkésznek bizonyult Szigetmonostorral szemben is: a Szentendrei szigeten fekvő település területére esne ugyanis az M0-ás híd egyik pillére, amelyért cserébe Szigetmonostor egy Szentendrére átívelő kishíd 2010-es megépülésére kapott ígéretet.
Pilisborosjenő még tovább egyeztet
Az egyetlen bizonytalan pont a tárca terveiben Pilisborosjenő. A település az északi M0-ás végpontjához, a 10-es út csatlakozásához közel fekszik. Küller János polgármester az Info Rádiónak elmondta, hogy az alagút terve elfogadható számukra, ám azt szeretnék, ha az egy kilométerrel hosszabban, egészen a 10-es, azaz a Bécsi útig húzódna.
A község ugyanis családi házas beépítést tervez ott, ahol az alagút a tárca jelenlegi tervei szerint kibukkanna a föld alól. A telkek árát ez a változat jelentősen befolyásolná.
Az ütemterv szerint 2010-re fejeződne be az M0-ás északon
Mihályi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője az Info Rádióval közölte, hogy a megállapodás-tervezetek valóban elkészültek, és az érintett települések jóváhagyására várnak.
A tárca költségbecslése szerint az északi M0-ás első, 2-es út és 11-es út közötti szakasza az M0-ás híddal együtt 2006-ig készülne el, és 35-40 milliárd forintba kerülne. A Bécsi útig tartó alagutas szakaszra még nem készült költségbecslés.