Légi háború lett az Air Race-ből
A magyar repülősök zokon vették, hogy az utolsó pillanatban nem kapták meg az augusztus 20-i budapesti ünnepségen való részvételre jogosító engedélyt, holott 19-én reggel még úgy tudták csak az aláírás hiányzik. A szövetség old timer és sportgépekkel tartott volna kisebb légi parádét a Duna fölött, de a civilek közül repülésre végül csak a Red Bull Air Race résztvevőinek lesz lehetőségük.
Megfontoljuk, hogy milyen jogi lépéseket tehetünk az ügyben – mondta az Indexnek Petruska Márta, a Magyar Repülő Szövetség szóvivője. A szövetség szerint ugyanis a MeH-es szervezők túllépték a hatáskörüket, és nyomást gyakoroltak az elvileg független repülésügyi hatóságra annak érdekében, hogy az utasítsa el kérelmüket.
A szóvivő azt is kifogásolta, hogy a MeH félprofiknak titulálta a csapat tagjait, holott közöttük több Európai versenyen részt vevő pilóta, sőt Európa-bajnok is van. Ráadásul a társaságot olyan repülésből élő cégek támogatták, amelyekre nézve imázsromboló, hogy az állami ünnepségszervezők biztonsági és gyakorlottsági hiányosságokat sejtetnek.
Petruska Márta elmondta, a szövetség 2007-ig rendszeres résztvevője volt a légi bemutatóknak, akkor azonban biztosítás megkötését kérték tőlük. A szóvivő szerint az operatív törzs arra nézve azonban nem adott pontos tájékoztatást, hogy milyen és mekkora összegű biztosítás garantálhatná a részvételt.
A Red Bull 50 millió euró értékű személyi és vagyoni kárra vonatkozó felelősségbiztosítást tett le az asztalra, az Air Race-ben részt vevő repülőgépekre pedig egyenként 150 millió euró értékig terjedő személyi és anyagi kárra vonatkozó felelősségbiztosítást kötöttek.