Simicska-cég építi Dubajban a magyarok hírét
További Belföld cikkek
- Feljelentik Gulyás Gergelyt és Lánszki Regő államtitkárt
- Szájer József: A politika bizalmi műfaj, és ezt a bizalmat én eljátszottam
- Tarjányi Péter: Nem gondolnám, hogy Oroszország a békére törekedne
- Milliárdokat érő luxusrepülő jelent meg Ferihegyen, elindultak a találgatások
- Egy testvérpár különös közéleti összefonódásai – Kicsoda Magyar Péter öccse?
Nettó 362 millió 495 ezer forintért szerződtette a Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező Kft.-t a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség saját kiállításai menedzselésére.
A Közbeszerzési Értesítő szerint a nyertes cég feladatai közé tartozik majd, hogy az NFÜ rendezvényeire meghívják a vendégeket, biztosítsák számukra a szállást és az étkeztetést, tervezzék az ajándéktárgyakat, és biztosítsák a hang- és fénytechnikát, valamint a helyszínek dekorációját.
Az NFÜ szerint a „a közbeszerzés célja az Európai Uniós támogatások szerepéről történő tájékoztatás, a közösségi és a magyar állam támogatásával megvalósuló programok, projektek és az ezekhez kapcsolódó eredmények közismertté tétele. Továbbá olyan tájékoztatási és tudatosítási mechanizmus kialakítása, amely átlátható tájékoztatást ad az európai uniós pályázati rendszer végrehajtásáról, a megnyíló pályázati lehetőségekről, valamint a források szabályos felhasználásáról.”
A nyertes cég Simicska Lajos érdekeltségébe tartozik. Simicska egykoron a Fidesz pártpénztárnoka volt, és ma is az egyik legbefolyásosabb magyar üzletemberként tartják számon. A közbeszerzési eljáráson hét ajánlattevő indult a nagy összegű megrendelésért, de a NFÜ végül a Simicska-érdekeltség ajánlatát találta a legjobbnak. Az NFÜ-t közel egy éve Petykó Zoltán vezeti, aki kinevezésekor felügyelőbizottsági elnök volt a gazdasági sajtó által - soha nem cáfolt módon - Simicska Lajos befolyása alatt állónak tartott Közgép Zrt.-nél.
A Közbeszerzési Értesítő szerint Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt hetekben szintén a Mahir Kiállítás és Rendezvényszervező Kft.-t hívta meg két turisztikai kiállítás lebonyolítására. 22,3 millió forintért Pekingben és Dubajban egy 120 illetve egy 75 négyzetméteres magyar standot felállítani.
Az Index tavaly decemberben már írt arról, hogy a Magyar Turizmus Zrt. 246,5 millió forintért megbízta a Mahir anyacégét, a Mahir Zrt.-t azzal, hogy 23 helyen építsen standot a társaságnak. Ezen a tenderen is egyedüli induló volt a Mahir.
A kormányváltás óta egyébként nagy divatja van a Mahir-cégekkel dolgoztatni. A Szerencsejáték Zrt. PR-feladatokkal bízta meg a céget 143 millió forintért, míg az Agrármarketing Centrum tenderén két másik céggel együtt nyert a Mahir Kiállításrendező egy 750 milliós megbízást.
A kilencfős anyacég, a Mahir Zrt., amelynek vezérigazgatója maga Simicska Lajos, 2008-ban és 2009-ben is 1,3 milliárdos forgalmat bonyolított, míg a 32 fővel üzemelő Mahir Kiállítás- és Rendezvényszervező Kft.-nek 2008-2009-ben kevésbé sikeres üzleti évet zárt, mint tulajdonosa. A cég évi 5-600 milliós forgalmat bonyolított, és a két év alatt 100 milliós veszteséget produkált.