Több száz dudáló taxi a belvárosban
További Belföld cikkek
- Megérkezett a havazás, baleseteket és fennakadásokat okozott az utakon
- Uszály ütközött a Margit híd lábának, több hajóban is kárt tett
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) által szervezett forgalomlassító demonstráció délután egykor indult az Albertirsai úton, a Hungexpo II. kapujától.
A szervezők tájékoztatása szerint körülbelül 500-600 taxi haladt két sávban a Kerepesi és Rákóczi út irányába, átmentek az Erzsébet hídon az Alagút utcáig, ahol egy sávba rendeződtek. A menet a Lánchíd irányába haladt tovább a József Attila utca felé. A taxisok a Nyugati felüljárón és Váci úton értek vissza a Hősök terére. A demonstrálók egy csoportja menet közben a Városházára vitte a szakszervezet követeléseit és javaslatait tartalmazó petíciót. A Tarlós Istvánnak szánt dokumentumot a főpolgármester küföldi útja miatt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központi igazgatója és Komáromi Endre, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. vezetője vette át.
Tudósítónk jelentése szerint a körülbelül 2,5 kilométeres, lassan haladó kocsioszlop útvonalán a keresztező utakon, például a Nagykörúton dugók alakultak ki, átmentileg leállt a villamosközlekedés is. Miután a menet Budára ért, ott is több buszon bemondták, hogy a járat nem közlekedik tovább a demonstráció miatt.
A taxisok azután hirdettek forgalomlassító demonstrációt, hogy megszakadtak a tárgyalások a fővárossal. Jelenleg a tarifák száma több tucat, ezeket szeretné a TGFSZ egységesíteni és a fix tarifákat kihirdetni.
Az önkormányzatnak 2004 óta törvény által biztosított joga van fix tarifa bevezetésére, de a politika ezt áremelésnek fogja fel – mondta múlt keddi sajtótájékoztatóján a taxis szakszervezet elnöke, Farkas Zsolt.
Az origo információi szerint a szakszervezet 600 forintos alap díjat, 280 forintos kilométer-díjat és 100 Ft/perc várakozási díjat javasolt a Fővárosi Önkormányzatnak. Jelenleg ennek a fele, legfeljebb 300 forint az alapdíj, a kilométerdíj pedig nappal maximum 240 forint, éjszaka 336 forint lehet.
Kovács Miklós a taxis szakszervezet alelnöke az Indexnek azt mondta: számokról most még nem esett szó, a taxisok csupán a piacon lévő káosznak szeretnének véget vetni a fix tarifa bevezetésével. A most érvényes tarifákat tizenegy éve határozták meg, amikor az üzemanyag ára alig több, mint fele volt a mostaninak. Az akkori megállapítás szerint a maximális tarifa ár 240 forint volt, amelyet senki nem lépett át, de a kilométer árak és az alap díjak társaságonként össze-vissza változtak, mondta Kovács.
A fix tarifa bevezetését támogatja a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara is. Azt javasolják, hogy a bevezetés után évenként kötelező legyen felülvizsgálni azt. A kamara azt is javasolta, hogy szigorítsák a pályára jutás feltételeit a szakmai ismeretek, a jármű műszaki paraméterei és a pénzügyi teljesítőképesség tekintetében.
Szükségesnek tartják továbbá a taxi szolgáltatás integrálását a közösségi közlekedésbe, valamint a szolgáltatók szigorú ellenőrzését, "taxi rendőrség" felállítását. Az iparkamara szerint egységesíteni kellene a fővárosi taxik arculatát, fel kellene számolni a "kontárok" tevékenységét és szabályozásra szorul a fuvarszerző irodák tevékenysége is.
Legutóbb szeptember 21-én tüntettek a taxisok a fix tarifáért és több drosztért.