A drága benzin is javítja a statisztikát
További Belföld cikkek
- Sorra szólalnak meg az ÖT szereplői a műsor elhalasztásáról
- Munkásokat szállító busz gyulladt ki Tarnaörs határában
- Mágneshorgászat közben meghalt egy 13 éves fiú Győr-Moson-Sopronban
- Budapest főtájépítésze nem érti, miért lesz a Margitsziget egy része no-go zóna augusztus 20-án
- Demokratikus Koalíció: A rendőrség után a NAV is beszállt a DK elleni kormányzati támadásba
A múlt év utolsó negyedévében többen haltak meg közúti balesetben Magyarországon, mint a megelőző év hasonló időszakában, azonban az egész évet tekintve tavaly kevesebben vesztették életüket, illetve sérültek meg, mint korábban.
A halálos áldozatok majdnem fele vétlen volt
2011-ben valamennyi baleseti mutató kedvezőbben alakult: tavaly közel huszonegyezren, – mintegy ezerrel kevesebben – szenvedtek közúti balesetet, mint az azt megelőző évben. A súlyos sérültek száma meghaladta az ötezret, a könnyű sérültek száma pedig a tizenötezret.
2010-hez képest tavaly tizennégy százalékkal kevesebben haltak meg közúti balesetben. 2011-ben összesen hatszázharmincnyolc ember, – köztük tizenkét gyermek – vesztette életét az utakon. A halálos áldozatok negyvenkilenc százaléka vétlen volt a balesetben.
Az áldozatok száma a negyedik negyedévben magasabb volt, mint 2010. év utolsó negyedévében. A halálos kimenetelű balesetek száma az előző év azonos időszakához képest hat százalékkal nőtt. 2011. negyedik negyedévében három százalékkal kevesebb személysérüléses közúti közlekedési baleset történt a közutakon, mint az előző év azonos időszakában. Mind a súlyos sérüléssel járó balesetek, mind pedig az ittasan okozott balesetek száma jelentősen csökkent.
A statisztikák szerint a közúti halálozást tekintve az év során kiugróan kedvező hónap volt szeptember: feleannyian vesztették életüket, mint a megelőző év azonos hónapjában. A múlt év fekete hónapja a november volt, amikor viszont huszonhét százalékkal többen haltak meg az utakon, mint egy évvel korábban.
Kevesebben utaznak autóval
A csökkenésben – a fokozott közúti ellenőrzés mellett – szerepet játszott, hogy a növekvő üzemanyagárak miatt egyre többen használták a tömegközlekedési eszközöket. Ezzel párhuzamosan az autók száma a múlt év közepén nem érte el a 2010. év végi állományt és ez a szám tovább mérséklődött.
Tavaly a balesetek hatvan százalékát autóval közlekedők, tizenegy százalékát kerékpárosok, tíz százalékát tehergépkocsivezetők, öt százalékát segédmotorosok, négy százalékát pedig motorkerékpárosok okozták.
Régiós bontás szerint – az előző évhez képest – 2011-ben a Nyugat-Dunántúlon három százalékkal nőtt, a Dél-Dunántúlon szinte azonos szinten maradt, a többi régióban viszont csökkent a balesetek száma. Az ittasan okozott balesetek száma a Dél-Dunántúlon hat százalékkal nőtt, de a többi régióban csökkent. A legnagyobb mértékű csökkenést Észak-Magyarországon regisztrálták, ahol huszonhat százalékkal kevesebb balesetet történt ittas vezetés miatt, mint egy évvel korábban.
A legtöbb baleset lakott területen belül történt
Tavaly az előző évhez képest kevesebb, összességében a balesetek tíz százalékában játszott szerepet az alkohol. Tavaly a legtöbb esetben, azaz huszonnyolc százalékban a sebesség nem megfelelő megválasztása miatt történt baleset.
A legtöbb baleset – 69 százalék – lakott területen belül történt. Az autópályákon 2011-ben tizennégy százalékkal kevesebb baleset volt, mint egy évvel korábban, a legtöbb az M1-es autópályán történt. Az M5-ös autópályán balesetet szenvedők több mint a fele külföldi állampolgár volt.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.