Így ünnepel a legrejtélyesebb miniszter
További Belföld cikkek
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetője bár már több, mint fél éve posztján van, még mindig leginkább annyit tudunk róla, hogy erősen kerüli a nyilvánosságot, ritkán szólal meg sok ember előtt, a parlamentbe is csak akkor megy be, amikor néhány hetente válaszadási kötelezettsége miatt tényleg muszáj, és akkor is jellemzően egészen egyénien kicsavart megkerülésekkel cikázik el a kérdések között.
A miniszter furcsa viselkedése adott alapot azoknak a városi- illetve internetes trollok körében gyakori pletykáknak, amik szerint Némethné nem is létezik, a kedves asszony valójában csak egy jelmez, amit Nyerges Zsolt sikeres Fidesz-közeli háttérgigavállalkozó, mellesleg Némethné főtanácsadójának testvére ölt magára időnként. Mi persze az ilyesmire csak legyintünk, de azért nem tudtuk megállni, hogy az ünnepségen ne settenkedjünk a miniszter mögé, látunk-e rajta valami cipzárt.
Ilyesmit nem sikerült felfedeznünk, azt viszont igen, hogy az általában szürke kosztümöket hordó Némethné eddigi legszínesebb öltözetében, aranyló ruhában jött a helyszínre, a Vasúttörténeti Parkba. Mire a színpadra lépett, a MÁV nagyzenekara már elő is adta Balogh Sándor A vonaton című művét.
Beszédéből egyértelműen kiderült, miniszterségének eddigi ideje alatt sem csiszolt rajta sokat valami kommunikációs stáb, és megmaradt az iskolai évzáró-hangulatú felolvasásnál. Felolvasta például, hogy a kormány tavasszal jelentős lépéseket tett a közösségi közlekedés egységesítéséért, a személyszállítási törvény elfogadásával pedig több évtizedes hiányosságot pótolt. Elmondta, hogy a kormány célja a közösségi közlekedés összehangolása. Elmondta azt is, a társadalom jogosan vár el jó szolgáltatást az összesen 550 milliárd forintba kerülő MÁV-GYSEV-BKV-Volán négyestől.
A cél Némethné szerint az, hogy minél több autóst győzzenek meg arról, hogy inkább a vonatot válasszák. Ehhez sajnos nem az lesz az eszköz, hogy személyesen próbálja majd győzködni őket a MÁV nagyzenekar társaságában, hanem a szolgáltatás színvonalának tervezett emelése - példának említette a Intercityn és az elővárosi járatokon a wifi bevezetését. Közlekedésbiztonsági beruházásokra az Új Széchenyi Terv forrásaiból 14,5 milliárd forintot különítettek el, mondta a miniszter.
Némethné szerint van jövője a közösségi közlekedésnek, a vasutasoknak pedig az eddigihez hasonló hozzáállást és felelősségteles munkát kívánt ehhez az egyébként összetett, embert próbáló és lemondásokkal járó feladathoz.
Nála jobban már csak a MÁV májusban kinevezett új vezetője, Dávid Ilona hangsúlyozta jobban, hogy a kormány a vasút pártján áll (“jó hallani, hogy a kormány a vasút oldalára állt”), és nem csak pénznyelőnek tekinti, mint a korábbi kormányok. Az viszont nem került szóba, akarja-e majd a mocskos, büdös IMF-re fogni a vasútbezárásokat a kormány.
A beszédek után átadták a miniszteri kitüntetéseket, mi pedig azzal a megnyugtató tudattal távozhattunk, Németh Lászlóné semmit sem veszített a rejtélyességéből.