![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Szeptemberre elkészül a déli M0-s
További Belföld cikkek
-
Románul üzent Orbán Viktornak egy tüntető
- Folytatódik a műtős üzengetés, Kásler Miklós válaszolt a Tisza Párt politikusának
- Nem akárhogyan szigorítana a DK a gyermekbántalmazással kapcsolatos törvényen
- Orbán Viktor kőkeményen nekiment Lengyelországnak
- Gyurcsány Ferencet az Index miatt érte bírálat, pedig csak lapunk ad teret véleménycikkeinek
Ennél frusztrálóbb környezetbe nehezen hozhatták volna be az útépítésen még nem járt embert. Mellettünk a szinte mindig zsúfolt M0-son a kamerák látványától lázba jött autósok kurjongatása kísérte az eseményt, az erős szélben az építési területen felkavarodott homok a fogunkra tapadt és a hatalmas zajban egymás szavát is alig lehetett hallani – így a bejelentés szerint hamarosan elkészülő autópályaszakaszról is apránként kellett összeszedni az információkat.
![DSC 2650](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/418/4185/41857/4185750_441cf7061bc3af1b039b09e2c59fcb3c_wm.jpg)
Amit már az esemény előtt tudtunk: az eredeti határidőhöz képest egyéves csúszással folynak a munkálatok a fővárost elkerülő M0-s déli szektoránál, amit szélesítenek, illetve amihez épül egy út az 51-es főút és az M5-s autópálya között. Ez csatlakozik a Csepel-szigeten és a budai oldalon kiszélesített, illetve épp szélesítés alatt álló úthoz, méghozzá azon a hídon, ami pilléreinek építésénél a csapadékos időjárás okozott problémát 2010-ben. Több százéves gyakoriságú esőzések fordultak elő akkor, ez okozta az említett csúszást is – mondta Loppert Dániel.
A sajtótájékoztató fő látványosságát a 8 méter széles, 80 tonnás úgynevezett betonfinisheres géplánc jelentette, amivel a hétvégén betonozzák az utat. A hídon végzett munka miatt a gép 8 óránként nagyjából 400 métert halad előre, vagyis 3200 négyzetméternyi betont fektet le, ami valljuk be igen komoly teljesítmény. A monstrum egyébként folyópályán (azaz nem hídon) napi 1100 métert is képes megtenni, ami öt-tízszerese a hagyományos technológiának.
![DSC 2726](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/418/4185/41857/4185764_aa1a5069f3368635f8d25c04a0249454_wm.jpg)
A déli szektor problémája, hogy a kilencvenes években kétszer két sávon épült meg, de a forgalom jóval nagyobb rajta és leállúsávok sincsenek. Ez eddig csúcsforgalomban, vagy ha baleset történt, teljesen bedugult. (Az M0-snak ez a déli szektora egyébként a második legforgalmasabb szakasszá vált az EU-s csatlakozást követően megnövekedett személy- és teherforgalom miatt.)
A most épülő szakasz júliusra fog elkészülni, amit összenyitnak majd az eddigi négy sávval, a teljes kétszer háromsávos, leállósávos utat júliustól vehetik használatba az autósok, de a forgalomátszervezés és a betonelemek kiemelése miatt szeptemberig forgalomkorlátozásokra kell majd számítani.
Az 51-es és az M5-ös közötti rész viszont nem lesz kész júliusra, azzal a kétszer három sávval szeptemberre szeretnének végezni. Ha elkészül, közvetlenül csatlakozik majd a körgyűrű keleti szektorához, így az M0-s folytonossá válik az M1-s autópályától a 11-es útig.
A mellettünk zúgó M0-s autópálya forgalma, a 80 tonnás gép hanjga és a másik oldalon futó vasúti sínek hangzavara közben párrszáz méterre lakóházak tetejét lehet észrevenni. Loppert ennek kapcsán elmondta, hogy az előírások szerint este nem haladhatja meg az 55, nappal pedig a 65 decibelt a zaj, ezért több tízezer méternyi zajvédő falat kell felhúzniuk az épülő új szakaszokon.
Ezen kívül a burkolat a legmodernebb technológiával készül, aminek lényegét a legfelsőbb szintre kerülő finomabb beton adja – ezt épp a 80 tonnás nagygép rakja le. Amely mellett az építkezés legemlékezetesebb látványa egy hipszter seprő-locsoló kocsi volt, amit a tulajdonosa állítólag már a ráragasztott rókával együtt vásárolt.
![DSC 2685](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/418/4186/41860/4186016_630045318020c78d0f91a8ae4bef67c5_wm.jpg)