- Belföld
- betegpanasz
- jános-kórház
- szent jános kórház
- országos betegjogi ellátottjogi gyermekjogi és dokumentációsközpont
- szócska miklós
Vizsgálatot indítanak a János-kórházban
További Belföld cikkek
- Rászoruló gyermekeknek gyűjt karácsonyi ajándékokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat
- Harminchárom éves bűnügy végére tett pontot a rendőrség, elfogták a paloznaki gyilkosság egyik elkövetőjét
- Nagyszabású konferenciát szerveznek a reformátusok a kegyelmi botrány feldolgozásáról
- Hónapokra magára hagyta beteg, idős édesanyját egy férfi, a nő végül kihűlés miatt életét vesztette
- Magyar Péter bibliai idézettel és egyenruhás fotóval üzent, a honvédelmi miniszter azonnal lecsapott rá
Vizsgálat lefolytatására kérte fel a fővárosi Szent János Kórházat érintő betegpanaszok miatt az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatóját Szócska Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának egészségügyi államtitkára – közölte szerdán a központ. Az OBDK közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől.
Hétfői cikkünkben egy beteg esetét írtuk le, aki a főigazgatóhoz írt levélben tette szóvá a kórházban uralkodó tarthatatlan állapotokat. A beteg súlyos lábtöréssel került be, de éjszaka csak hosszas bolyongás után találta meg a baleseti sebészetet, ahol egy rezidens orvos foglalkozott vele. Fájdalmai ellenére napokig nem történt semmi, egy ürülékszagú szobában fektették, ahol nagyrészt szintén csak rezidensekkel találkozott, az ápolók pedig 2000 forintért mosolyogtak. Aztán átkerült a Baleseti Intézetbe, ahol érdekes módon a hasonló anyagi nehézségek ellenére normálisan álltak hozzá az orvosok és a személyzet is.
A Szent János Kórház közleménye szerint a kórház udvarának számos pontján jól látható táblák segítik az egyes osztályok közötti eligazodást. A betegek kapnak kinyomtatott térképet is, emellett honlapjukon is megtalálható egy interaktív térkép. A kórház szerint sajnos előfordulhat, hogy egy-egy kórteremben ürülékszag van, mert előfordulhat, hogy a mozgásképtelen betegtárs ágytálat kér, és emiatt érezhető a szag a kórteremben. A kórház közleménye szerint az ügyeleten nem csak rezidensek ügyelnek; a konkrét esetben egy fiatal rezidens orvos mellett három tapasztalt szakorvos és egy szakorvosjelölt is jelen volt az osztályon. A János-kórház információi szerint a betegen a Balesetiben elvégzett műtét szakmailag nem tartozik a bonyolult esetek közé, és a beteg állításaival ellentétben a Baleseti Központ orvosa nem mondott olyat, hogy a beteg lábát már kórházba érkezésekor meg kellett volna műteni. A szakma szabályai értelmében ugyanis a műtétet a duzzanat miatt kellett elhalasztani.
Kedden a cikkünkre érkezett levelekből idéztünk, amelyek megerősítették, hogy a kórház traumatológiáján alig-alig van betegirányítás. Eleve nehéz megtalálni a tízhektáros területen a baleseti sebészetet, amely a főbejárattól legtávolabb, egy 15 százalékos lejtő tetején található. A saját lábukon kórházba érkező sérülteknek sokszor órákat kell várniuk, míg valaki egyáltalán szóba áll velük, de ezután is alig kapnak tájékoztatást. A vizsgálatokra való bejutás sok esetben attól függ, ki tudja hamarabb a kezébe nyomni a tb-kártyáját a zárt ajtón néha kinéző asszisztensek. Egy apa arról írt, hogy 17 éves fiát a saját hátán kellett az egyik épületből a másikba cipelnie, mert ide-oda küldözgették őket a komplexumban.
A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre, közölte az OBDK. A betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése. Ennek érdekében – folyamatos telefonos elérhetőség mellett – hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János-kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében, olvasható közleményükben.