Rövid peronok miatt izzadunk a vonaton

2013.07.29. 09:28

Miután tegnap olvasónk a Balatonról hazavonatozva arra panaszkodott, hogy a körülbelül 200 fős Desirón nagyjából ezren utaztak izzadtan, heringek módjára, megkérdeztük a MÁV-ot, hogyan készülnek a kánikulával súlyosbított balatoni hétvégékre.

Szabó Anett, a MÁV szóvivője elmondta: ezeken a hétvégéken kifejezetten a Balaton-partra koncentrálnak, ezeken a viszonylatokon naponta 100-120 vonat közlekedik, ennél többre szerintük nincs lehetőség. A vonatok viszont lehetnek hosszabbak, az átlagosan 6-8 kocsival közlekedő szerelvények ilyenkor 10-12 kocsival járnak.

Ugyanakkor a bővítésnek vannak határai, amelyeket egyrészt az üzemképes kocsik száma, másrészt viszont a legrövidebb peronnal rendelkező állomás peronjának hossza szab meg – ennél ugyanis nem lehet hosszabb a vonat. A Balaton déli partján Szántódon a legrövidebb a peron, itt 12-13 kocsi fér el, míg az északi parton Polgárdi a szűk keresztmetszet, itt tíz kocsi tud megállni. Utóbbi útvonalon viszont a mozdonyok terhelhetősége is behatárolja a kocsik számát – az északi parton csak dízelmozdonyok közlekednek, amiknek a klímát is el kell bírniuk, így a gyakorlatban legfeljebb nyolc kocsival közlekedhetnek a vonatok.

Úgy látszik, a terhelést még így sem bírják: olvasónk azt is fájlalta, hogy a Balatonfüredről Budapestre közlekedő vonaton ha be is volt kapcsolva a klíma, nem hűtötte le megfelelően a kocsikat. Ezzel kapcsolatban a MÁV szóvivője azt mondta, nem felejthetjük el, hogy a vonat végtére is egy a nap által hevített fém kocsiszekrény, a klíma pedig „folyamatos és fokozatos terhelésnek van kitéve”.