300 méteren múlt a frontális vonatbaleset
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor bejelentkezett a Karmelitából, Szoboszlai Dominik BL-mérkőzése is előkerült
- Az ünnep szempontjából kulcsfontosságú dologra figyelmeztet a katasztrófavédelem
- Ingyen utazhatnak a kutyák, és a kerékpárszállítás is díjmentes lesz a MÁV budapesti járatain
- Ellopták a kiállított adventi dekorációt egy magyar nagyvárosban
- Népszava: a gyerekek vallásának rögzítésére kérték a szülőket az egyik állami iskolában
Alig 300 méterre állt meg egymástól a Budapest–Vác–Szob-vasútvonalon Vác és Verőce állomások között az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat, amelyek azonos vágányon, szemben haladtak egymással hétfő délelőtt – írja az MTI a Mávinformra hivatkozva.
A gyorsvonatot a jelző, a másik szerelvényt pedig a mozdonyvezető állította meg időben, így nem történt baleset. A MÁV Zrt. szakemberei a közlekedésbiztonsági szervezet bevonásával azonnal megkezdték a körülmények kivizsgálását.
A helyszíni vizsgálat befejezéséig a pótlóbuszok Vác és Verőce között szállítják az utasokat. Az átszállások miatt 20-30 perces késéssel kell számolni.
A vonaton volt? Látott valamit? Írjon nekünk a tema@mail.index.hu címre!
Nem az első eset
Idén szeptemberben Kelenföld és Háros között fordult elő hasonló eset, amikor ugyanazon a vágányon haladt egymás felé a Pécsről érkező Tubes Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonat. A két vonat egymástól száz méterre állt meg.
A MÁV szerint tudtak a hibáról, mivel a szakaszon a biztosítóberendezés hibája miatt csak egy vágány volt járható, ennek ellenére nem sokon múlt, hogy sikerült elkerülni a katasztrófát. A MÁV vizsgálatot indított az ügyben.
"A legnagyobb problémát véleményem szerint az okozta, hogy a vonaton tartózkodó utasokat a nyílt pályán leszállították – írja egy olvasónk. – Illetve pontosabban nem is szállították le, hanem egy óra várakozás után végigment a jegyvizsgáló a kocsikon, és megkért mindenkit, hogy fáradjanak előre az első két kocsiba, és ott várják meg a pótbusz érkezését. Mivel az első két kocsiban az ajtók nyithatóak voltak a vészajtónyitó működtetése nélkül is, így a jónép ezt úgy értette, hogy ha lehet, akkor leszállnak, hogy minél előbb felszálhassanak a pótbuszra. Nyílt pályán a vonatról leszállni nemhogy nem kényelmes, hanem balesetveszélyes is. A kellemes 60-80 cm magasságból történő lelépés és a zúzott kőre történő érkezés egyenes út a bokaficamhoz vagy töréshez."
"Várakozással teli hosszú-hosszú idő után aztán megérkezett a megmentő pótbusz is – folytatja az olvasó. – A pótbuszra felszállva a hivatalos kísérőnk tájékoztatot minket, hogy ez a pótbusz nem olyan pótbusz, amire mi gondoltuk, ugyanis ez nem fog Szobig elmenni, és megállni az útbaeső településeken, hanem helyette Kisvácról visszamegy a váci autóbuszpályaudvarra. Ez így is lett, innentől már csak pár száz métert kellett sétálni a váci vasútállomásig. A megállástól számítva eddig 3 óra telt el. Megjegyzem, hogy eddigre a zónázó vonatot is visszahúzták Vácra."