Így kell Facebook-pártot építeni!
További Belföld cikkek
- „Ott van a sok kölyök, minek tartsam meg?” – élet-halál harcot vívtak egymással a kutyák
- A kormány benyújtotta a magyar kutatási hálózat átalakításáról szóló javaslatot
- Kiutasítottak Magyarországól egy amerikai tanárt, aki 10 éve tanított az országban
- Fehérbe borul a fél ország, figyelmeztetést adott ki a Magyar Közút
- Reagált a kormány a legújabb Magyar Péter-féle hangfelvételre
A napokban mindenki számára egyértelművé vált, hogy megéri Facebook-pártot csinálni. Fodor Gábort, a Liberális Párt elnökekét a Nézőpont Intézet Mesterházy Attilát és Bajnai Gordont megelőzve, a legnépszerűbb baloldali politikusnak hozta ki, jóllehet az eddig egyszemélyesnek tűnő párt egyetlen valódi megméretésen ment át – Fóton –, ahol 13 százalékos eredményt tudott felmutatni.
Fodorhoz hasonlóan Schmuck Andor is azt tűzte ki célul, hogy a személye köré épített pártjával megszerzi a 703 millió forintos maximumtámogatást a 2014-es országgyűlési választáson. Ehhez az kell, hogy mind a 106 egyéni választókörzetben induljon pártjelölt. Ha sikerül, akkor fejenként egymillió forintot kapnak az egyéni jelöltek és 597 milliót a párt.
A Szocdemek-Magyarországi Szociáldemokraták Pártja, amely november végén még nem volt hivatalosan bejegyezve, meg is kezdte a párt jelöltjeinek képzését.
Az országos kampányfőnök körlevélben foglalta össze embereinek, mit csináljanak, miután rájuk talált a párt.
Eszerint tényleg az első és legfontosabb teendő az, hogy a jelölt létrehozza saját Facebook-oldalát. A Facebookon azonnal meg kell kezdni a szimpatizánsok gyűjtését. „Rendszeresen nézzétek a postafiókotokat, valamint használjátok a netet, a központi Facebook-oldal által közzétett tartalmakat olvassátok, LÁJKOLJÁTOK! Cél a minél nagyobb, erősebb internetes jelenlét.”
A képviselőjelöltektől amúgy nem vár el túl sokat az aktuális szociáldemokrata szervezet. Egyetlen kötelező tananyag van mindenki számára, a Vissza Európába című választási program, de ebből is készül egy kivonatosabb változat. „Nem lehet olyan jelöltünk, aki nem tudja a párt legfontosabb programpontjait, álláspontunkat ezekről a kérdésekről.”
A sikeres zöldmezős pártépítéshez persze nem elég az elméleti tudás és az internetes hálózat, személyes kontaktusok is kellenek. A Szocdemek kiskátéja erre is kitér: „Menjetek be a polgármesteri hivatalba és a választási irodát vagy a jegyzőt keressétek és mutatkozzatok be. Továbbá keressétek fel az írott és elektronikus sajtó képviselőit és szinten mutatkozzatok be. Adjatok elérhetőséget ahol bármikor elérhetnek benneteket.”