Az NVB dönti el, csalt-e a Fidesz és a TV2
További Belföld cikkek
- Teljes a káosz, ismét elakadt a Rác fürdő felújítása
- Évi harmincmillió forintos tandíjért tanulhat a Harvard Egyetemen a magyar diáklány
- Orbán Viktor a szolnoki kalandparkban történtekről: Ez tűrhetetlen
- Itt van Orbán Viktor bejelentése: versenyképességi paktumot terjeszt elő
- Több év börtönt is kaphat az edző, aki felrúgott egy kisfiút a szolnoki kalandparkban
Téma: rezsicsökkentés, szlogen: Magyarország jobban teljesít, szín: narancssárga – kitalálja, melyik párt politikai reklámjáról van szó? Megvan? Nem talált! Valójában egyikéről sem, ez ugyanis a magyar kormányé, és mint ilyen, nem ám politikai reklámnak minősül, hanem társadalmi célú hirdetésnek.
Azokról a videókról van szó, melyeket a TV2 is sugároz – március 9-én például nyolcszor is levetítették. Íme:
Az új kampányszabályozás értelmében a kereskedelmi csatornáknak nyilatkozniuk kellett arról, biztosítanak-e ingyen adásidőt a pártok reklámjainak, és hát hülyék lettek volna így dönteni, nem is tették. Párthirdetések tehát nincsenek, társadalmi célú hirdetésnek nevezett kormányhirdetések viszont igen.
A baloldali ellenzék két politikusa, Braun Róbert (MSZP) és Szigetvári Viktor (Együtt-PM) egy vasárnapi sajtótájékoztatójukon bírálták a nemrég tulajdonost cserélt adó gyakorlatát: arról beszéltek, hogy a Fidesz választási csalást követ el, amiben „tettestárs″ a TV2. A két politikus ezután tegnap délután a Nemzeti Választási Bizottságnál tett kifogást, a következővel érveltek:
A társadalmi célú hirdetésként sugárzott műsorszámban használt "Magyarország jobban teljesít" jelmondat azonos, illetve annak vizuális megjelenítése nagyfokú átfedést mutat a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt által kiadott politikai hirdetésekben alkalmazott jelmondattal és vizuális megjelenéssel. Ennek oka nyilvánvalóan az, hogy a "Magyarország jobban teljesít" kommunikációs kampánnyal összefüggő felhasználási jogokat a Miniszterelnökség – a Kormányzati Információs Központ csatolt tájékoztatása szerint – e két jelölő szervezet részére (nem kizárólagos jelleggel) átengedte.
Az Index írta meg, hogy a kormány által közpénzből megrendelt, 800 milliós összköltségű „Magyarország jobban teljesít” országos kampány kreatív elemeit (szlogen, megjelenés) a kormány ingyen adta oda a Fidesznek – később azt állították, nem is ingyen, hanem 200 ezer forintért. Az ellenzékiek kifogása szempontjából a lényeges az, hogy a kormány társadalmi célú hirdetése és a Fidesz politikai reklámjai ugyanazzal a szlogennel és megjelenéssel, egyszerre futnak, ráadásul a két kampány közti kapcsolatot mindkét fél el is ismerte.
Szigetváriék szerint tehát
mivel a Fidesz és a KDNP a "Magyarország jobban teljesít" jelmondatot és annak vizuális képét politikai hirdetéseihez nagy számban használja, annak megjelenítése egyértelműen e jelölő szervezetek népszerűsítését szolgálja, illetve e jelölő szervezetek támogatására ösztönöz. Ennek megfelelően a jelölő szervezet népszerűsítését szolgáló vagy támogatására ösztönző műsorszám politikai reklámnak minősül, függetlenül attól, hogy azt ki rendelte meg.
Mindez pedig törvénybe ütközik. Az NVB-nek három napja van a kifogás elbírálására.
Szigetvári az Indexnek azt mondta, a kormány által futtatott hirdetések a TV2-n kívül még többek között az ATV-n és az Inforádióban is feltűntek.