Deutsch szerint az RTL Klub beszopta a cumit

2014.09.18. 08:26 Módosítva: 2014.09.18. 08:34

Szépen elmagyarázta Deutsch Tamás a Népszabadságnak, hogy mi zajlik most a magyar politikában. Szerinte Orbán és Simicska között nem háború dúl, legfeljebb véleménykülönbségek vannak. Ezek a korábbi időszakhoz képest jóval nagyobbak, ismerte el, de ez messze van a háborútól. A vita érdekkülönbségből fakad, hiszen az egyik szereplő a politikában, a másik a gazdaságban igyekszik az érdekeit érvényesíteni.

A háborúról szóló legendák politikai kommunikációs üzenete pedig Deustch szerint kifejezetten kedvező a Fidesznek, mert

ki az, aki a „szörnyűséges” Simicska „Oligarcha” Lajossal szemben a leghatározottabban fellép? Orbán Viktor.

Deutsch szerint politikai ellenfeleik és az ellenzéki sajtó ezzel szépen romba döntik az elmúlt években iszonyatos energiával épített „jaj-jaj, milyen rettenetes Orbán–Simicska-rezsim van” hazugságát.

Deutsch a reklámadót teljesen normális adófajtának tartja, olyannak, mint az áfát, az szja-t vagy bármely ágazati adót a világon. Elismerte viszont, hogy ezt most politikai fegyverként használják.

Az RTL Klub egójának a mértékét csak egy végtelenhez közelítő természetes számmal lehet leírni. Szóbeszéd szerint az RTL Klub vezérigazgatója csak oldalazva tud bemenni még a legnagyobb csapóajtón is, mert akkora lett az arca, hogy csak így fér el.

A politikus szerint az RTL Klub messze nem olyan jelentős szereplője a magyar médiavilágnak, mint azt állítja magáról. A reklámadót Deutsch állítása szerint nem az RTL Klubra szabták, ez az RTL Klub saját mártíriumáról kitalált meséjének a része. Az RTL Klub erősen kormánykritikussá vált híradójáról ezt mondta:

Akkora csocseszek vagyunk, mint ide Lacháza, és majd mi jól megmutatjuk nekik – gondolták. De ahogy egy barátom az ilyen helyzeteket sebészi pontossággal le szokta írni: vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget.

A most zajló folyamatokat a következő, saját életéből vett példázattal világította meg:

Öt gyermekem van, elég jól tudom, hogy milyen az, amikor a gyerekünknek azt mondjuk, hogy akkor most hagyd abba, légy szíves, a játékot, indulj fürödni. Mire úgy kezd el sírni, mintha égő csikkeket nyomnánk el a csuklóján. De bármennyire hangosan hisztizik is, mi szeretettel ösztökéljük arra, hogy végre elinduljon a fürdőszoba felé. De van úgy néha, hogy csak föl kell emelni az embernek a hangját, és azt kell mondani, hogy na jó, most ezt sürgősen abbahagyod...

A reklámadó tehát nem szól másról, mint arról, hogy „a nekünk mindent szabad” féktelen állapotában lévő magyar médiavilágnak a kétharmados felhatalmazást kapó, hatalmas társadalmi támogatottsággal rendelkező kormány azt mondja: A fák nem nőnek az égig. És még mielőtt az újságírók évtizedes tapasztalatait alapján tényleg elhinnék, ez az élet rendje a világnak ezen a részén,

jobb, ha tudjátok, nektek sem szabad mindent!

Deutsch nem tartotta jó ötletnek, hogy a Fradi stadionavatásán Gripenek szálltak el a Hidegkuti-stadion fölött? Az MTK elnökeként azt mondta: ha az ő stadionjuk elkészül, maximum helikopter jöhet szóba, vagy inkább vitorlázó repülőgép. Kisebb stadion, kisebb felhajtás.