Vendel
10 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Financial Times: Rendben van a cikkünk

2015.03.13. 11:40

Az egész Pakssal kapcsolatos brüsszeles blokkolós sztorit egy Financial Times-cikk robbantotta ki, amelyről Kovács Zoltán ma reggel egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a cikk félrevezető volt, és hamis infókon alapult.

Az egyik szerző, Andrew Byrne a Twitteren védte meg a cikket. Azt írta: „A magyar kormány szerint a paksi bővítés megy tovább, de azt elismerik, hogy az Euratom változtatásokat kért az üzemanyag-szállításra vonatkozó szerződésben. Továbbra is fenntartjuk a cikkünk állításait.”

A cikkben Byrne és az FT brüsszeli tudósítója arról írt, hogy az Európai Unió blokkolta a 12 milliárd eurós orosz–magyar atommegállapodást. Az Euratommal kapcsolatban azt írja a cikk, hogy azt nehezményezték, hogy Magyarország kizárólag Oroszországtól importált volna nukleáris üzemanyagot.

A cikk szerint a döntés blokkolja a paksi bővítést – ha Magyarország nem hagyja annyiban, újabb fűtőanyag-megállapodást kell kötnie, vagy jogi lépéseket kell kezdeményeznie az Európai Bizottság döntése ellen. A kormány és az FT véleménye nagyjából ebben tér el, hiszen a kormány szerint a szerződésben kértek változtatásokat, de ez a projekt megvalósulását nem befolyásolja.  

Giró-Szász András kormányzati kommunikációért felelős államtitkár is határozottan cáfolta a Financial Times értesüléseit, az ügyben helyreigazításért folyamodtak a Financial Times szerkesztőségéhez. „Nem igaz, hogy az Európai Unió blokkolta volna a Paks II. atomerőmű építését" – mondta Giró-Szász.